Jump to content

Teaklaminat dørk?

Cato

Recommended Posts

Platene hos Billingstad trelast ser ut til å være laget av "ekte" teak med gumminater osv.

Det jeg er ute etter tror jeg er et laminat produkt. Forøvrig var prisen "litt i overkant"

Mvh

Cato

Neida, det er kryssfinerplater, men det øverste teaklaget er hele 3mm tykt.

Det billigste er å kjøpe en vanlig teakfinerplate og frese spor i den, som du deretter nater med f.eks Sikaflex 290 DC. Ulempen er at det ytterste laget er knapt synlig tykt, så platene må behandles pent.

Prisen er vel omlag en fjerdedel, men like pent blir det ikke.

GeirKS

• 1 år senere...
  • 1 år senere...
  • 1 måned senere...
Ellers finnes Flexiteek. Er det noe sånt du er ute etter?

http://www.flexiteek.com/

Joda, det er noe slikt jeg er ute etter. Laminat med minst mulig vedlikehold. Ikke helt det samme som ekte teak, men utseende er nesten det samme.

Vet du forresten noe om priser på Flexiteek?

Jeg lander på ca. 1800,- for hele dørken i min Sollux 24 med plater levert fra Combi Craft. Dette er ca. 6 kvadrat.

Redigert av Baatmannen (see edit history)

Veit ikke om det er samma plass dere snakker om , men har jo vært div plater tils på Finn.no ei stønn nå.Og dem var det ok pris på , skulle kjøpt dem selv men jeg må ha svarte nater da resten av dørken er det . >Synd for meg da jeg syntes prisen var bra .

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Veit ikke om det er samma plass dere snakker om , men har jo vært div plater tils på Finn.no ei stønn nå.Og dem var det ok pris på , skulle kjøpt dem selv men jeg må ha svarte nater da resten av dørken er det . >Synd for meg da jeg syntes prisen var bra .

Tine II

Sjekk med Combi Craft, da vel. Mulig de har med sorte nater og til samme pris. Tlf: 33155700

Redigert av Baatmannen (see edit history)
Skal du dekke 120x240 med Flexiteek må du ut med 9000.- minst !

Så du kan plusse på en null til i regnestykket.

Flexiteek er dyrere enn helved teak. :cryin:

Helt sprøtt, men sikkert riktig. Hva er det som er så gjevt med teak etterligning???? Kaldt, dødt og klikk-klakk-følelse...livløst. Legg heller billig linoleum eller lignende. Gi meg 9000 og jeg legger 120x240 valgfritt opptil 15mm tykk skikkelig Burma ...materialer og alt inkludert etter eget ønske... til samme prisen. 40-45mm bredder!!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...