Jump to content

Koble CD-spiller til bilbatteri.


Yafinn

Recommended Posts

Jeg har nå kjøpt meg ett bilbatteri og en CD-spiller, som jeg har planer om å ha i båten. Men så lurer jeg litt på hvordan jeg skal koble CD-spilleren til batteriet. Dette er de kablene som medfølger.

 

https://baatplassen.no/bildearkiv/7/7384/MVC-003F.JPG

 

Er det andre kabler jeg trenger, og hvilke?

Redigert av Mortex (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det pleier å stå på spilleren hva som skal hvor ....

 

Men jeg rota frem en jeg hadde liggende :smiley:

 

Gul = direkt til batteri ( + ) ( via sikring )

Rød = +12 V via tenningsbryter

Svart = jord ( - )

Blå = strøm utgang til relestyring for , forsterker/el antenne.

Noen spillere har også en egen ledning som kombles til instryment lyset på bilen ( lys i spiller samkjøres med instrument lys )

 

Dette var hentet ifra en Sony spiller , men antar at andre spiller bruker de samme fargene, er bare å prøve ( sort = jord ( - ) og gul,rød kobles til ( + ) ) , ledningene til høytalerene sitter sammen i par ??

 

Arne Kjetil

Redigert av Droll (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det pleier å stå på spilleren hva som skal hvor ....

 

Men jeg rota frem en jeg hadde liggende :smiley:

 

Gul = direkt til batteri ( + ) ( via sikring )

Rød = +12 V via tenningsbryter

Svart = jord ( - )

Blå = strøm utgang til relestyring for , forsterker/el antenne.

Noen spillere har også en egen ledning som kombles til instryment lyset på bilen ( lys i spiller samkjøres med instrument lys )

 

Dette var hentet ifra en Sony spiller , men antar at andre spiller bruker de samme fargene, er bare å prøve ( sort = jord ( - ) og gul,rød kobles til ( + ) ) , ledningene til høytalerene sitter sammen i par ??

 

Arne Kjetil

Det stemmer nok det du forklarte! Takk!

Vel, høyttalerkablene blir ikke noe problem å koble til, det klarer jeg! Vel, de henger sammen ja, rød og svart! ;)

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Kva merke er spelaren din, og er den ny? Det pleier vere den standarden som er forklart over, men det kan jo vere annleis for enkelte merker...

 

Det du kan prøve er å tvine gul og raud saman, og kopl begge to direkte på + (pluss) på batteriet, og svart på - (minus) på batteriet som før. Då unngår du tenningsbrytaren, der det kanskje Kan tenkast at du får - (minus) frå i staden for +, og at du derfor får kortsluttning. (berre ein sær teori eg har :crazy: )

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...