Jump to content

Prosjekt: Selco Selfleet


kvast

Recommended Posts

Hei, Jeg har postet litt bilder her og der av mitt Selco prosjekt. Nå har jeg samlet

det jeg har av bilder på en og samme side slik at dere kan de og kommentere.

Det er ikke så masse som gjenstår før prosjektet ferdigstilles.

Oppdateringer legges til underveis.

 

Fint om dere kommenterer litt, flott med litt tilbakemeldinger på utallige timers arbeid.

 

Bilde

 

Dere finner prosjektet mitt på

Selco Selfleet

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Nå har jeg alt jeg trenger for å gjøre båten ferdig, har kjøpt sparkel, slipepapir, lakk, fenderlist. Problemet er at jeg står ute og jobber, og i Tromsø vil det ikke slutte å regne. :headbang: :headbang: :headbang::headbang:

 

Hvis jeg bare fikk sparkelen på så hadde det egentlig vært fint med regn siden jeg skal vannslipe båten :smiley:

Link to post
Share on other sites

Kjøp deg et slik billig partytelt som de selger på f.eks. Europris. Vi kjøpte et slik telt nå sist helg - kr. 200,- for et på 3x3m. For kr. 50,- i tillegg pr. stykk kunne vi også få med vegger slik at hele konstruksjonen ble lukket. Selvsagt begrenset kvalitet man kan forvente til en slik pris, men duger mer enn bra nok til å jobbe under. Forsterket skjøtene i rørene med sølvtape og da ble det så bra så.

 

Hadde samme problem da jeg drev med Selco'en vår for et par år siden. Hadde alt jeg trengte. Hadde fri. Hastet som bare det slik at vi kunne komme utpå vannet. Regnet. Bilde av Selco'en under partytelt.

Link to post
Share on other sites

Tror et slik telt vil ta av, det blåser svært kraftig også.

Da smeller du sammen et overbygg av noen grove bord og drar over en presenning som du får for en slikk og ingenting på Europris eller lignende. Så fortøyer du hele konstruksjonen til bakken med reip. Så kan det blåse hvor mye det vil. Gjort på en drøy time å smelle sammen dette, hvis du har noen materialer du kan bruke.

Hvis jeg kjøper et slikt telt, får jeg en party-båt da???

Selco er allerede partybåt i utgangspunktet. Hvorfor? Fordi jeg har Selco. :lol:
Link to post
Share on other sites

Ok, det slutter vist ikke å regne, må bare kjøpe et slikt partytelt da. Fruen var ikke helt enig ang det partyteltet, men med litt godsnakking ble det ordnings.

 

Det regner kraftig ute og jeg bare lurte på om man kan bruke sparkel når det er så fuktig, eller blir det bare problemer?

 

Det er heller ikke særlig varmt ute, har hørt at det bør være over 20C, men det er jo max 3-4 ganger pr sommer at vi får den temperaturen her oppe. Flytter snart sørover.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...