Jump to content

Lost Weekend


Frøken Fryd

Recommended Posts

Jeg venter på transport til vannet jeg - ser ikke bra ut...

Er det båten som må transporteres til vannet eller er det deg som er langt unna vannet?? Været ser ut til å slå til i helgen. Dette blir en fin helg!

Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375

Link to post
Share on other sites

Etter å ha snakket med bekjente er camping med telt allerede fullt, for flere dager siden. Samme kar sa at eneste mulighet er å ligge på svai med båt. Dette var i går.. Men man måtte være rask for å få plass...

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Etter å ha snakket med bekjente er camping med telt allerede fullt, for flere dager siden. Samme kar sa at eneste mulighet er å ligge på svai med båt. Dette var i går.. Men man måtte være rask for å få plass...

Samme for meg, jeg skal på båttur og Lost Weekend, om jeg så må ligge hundrevis av meter unna... Jeg regner med jeg ikke blir alene uansett :cheers:
Link to post
Share on other sites

Fikk bare med meg lørdagen dessverre, men ble jo bra liv ved campen likevel.

 

Litt nedtur pga medbragte aggregater som surret og gikk mange steder, -stor applaus da et av de gikk i sjøen (ikke helt av seg selv, nei!) :lol:

 

Ellers fryktelig mye dårlige fortøyninger på båter rundtom, var visst viktigere å holde cognac`en varm når noen ankom :headbang:

 

Men for et herlig liv det var på denne festivalen, :drink:

:flag:

Link to post
Share on other sites

Da har jeg noen bilder klare:

 

 

Vi måtte dregge - først tamp i land - så reiste obelix ut i den røde steadyen midt på bilde med dreggen. Båten ligger helt nede i høyre hjørne såvidt utenfor syne - så det ble langt tau...

Bilde

 

 

Så ligger sandviken oppankret og det er på tide å :drink: (ligger en utenpå sandviken også)

Bilde

 

 

Utpå dagen fredag, kom både politi og kystvakt, full av journalister ombord. Vi inviterte de bort til oss og ba de på en pannekake og øl. Vi var de eneste som da fikk sertifiserte fortøyningsbevis :lol: av kystvakten. Selvfølgielig fikk vi stukken en mikrofon med tv2-logo bort i fjeset, dette ble sendt på nyhetene denne dagen (!) (men obelix måtte da "plutselig" et ærend i forkabinen til kameraet var vekk :rolleyes:

Bilde

 

 

Deretter kom Bayliner 3258 1996, fortøyde og startet festen. Han klarer ikke å finne ut hvem som er blond og dermed hører til cbc-dekket :lol: Forøvrig kan jeg bekrefte at kamerabildet er klarere enn det bildet jeg så... :crazy:

I bakgrunnen sees den ene "party-flåten" (det er to - en med badestamp og en med bar. Dette var den med bar)

Bilde

 

 

Da festen var over, valgte Bayliner 3258 1996, Ubåtfender og Obelix å kjøre sammen grunnet noe motortull...

Bayliner på den en side

Bilde

 

og Ubåtfender på andre (med obelix foran)

Bilde

Redigert av o.b.lix (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Deretter kom Bayliner 3258 1996, fortøyde og startet festen.

:lol::lol::lol:

 

Jeg hadde den mest innholdsrike helgen min på evigheter, det begynte fredag i 14 tiden da vi kjørte båten fra Kokstad til Straume bro, flere hundre meter køer og en viss reder sittene på cbc for å løfte på ledninger. 5.8 meter målte vi :rolleyes:

Den ble sjøsatt og startet, det viser seg at jeg har problemer med kjølingen på motorene så jeg må nok på slipp og fikse på det.

Noen minutter før vi ankom Askøy ringte jeg o.b.lix og han holdt klar en "bås" til meg. Måtte ha to forsøk før jeg kom meg inn og det var ikke akkurat få gummibåter rundt der :cryin:

Men etter at jeg pent og høflig ba de... ro litt bort :rolleyes: kom jeg inntil.

300 i puls, jaja, hehe

Jeg er spent på om det er noen som har bilder å sende meg, søndag ble kameraet mitt funnt i o.b.lix akterkabin og der tror jeg pinadø jeg aldri var...

Jeg ble også som nevnt eskortert inn til vågen og setter stor pris på det, nå må jeg finne meg en slipp og finne ut hva jeg skal gjøre med kjølingen.

Link to post
Share on other sites

Er det du Bayliner 3258 som ligger fortøyd utenfor Børsen nå? -ble du tørst? ;-)

ville bare si skål fra andre siden av vågen!

Det stemmer det, måtte jo på fotballkamp i kirken på søndag. Og så var det dette med båtplass da :lol:

 

Er hjemme og chatter nå, fant ikke trådløse nett på den kaien...

Redigert av Bayliner 3258 1996 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har du da ikke lest dette?

Har da trådløs wifi antenne på toppen av targabøylen vettu, men den er kun tilkoblet kartmaskinen og ikke testet enda, kansje lappisen hadde likt seg bedre på hemsen. Kråkene og måsene har forresten spist opp all chipsen dere har sølt ut der :rolleyes: Trodde ikke fjærkre var noe til dyr jeg... :lol:
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...