Sydvesten Startet 8.August.2006 Link til dette innlegget Startet 8.August.2006 Jeg, fruen og lettmatrosen planelgger en tur på denne messen... Er det noen som vet om et greit sted å overnatte fra lørdagen til søndagen ikke så alt for langt unna... De hotell som er på Orust er vel fullbooket og vel så det vil jeg tro... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
bliss X Svart 8.August.2006 Link til dette innlegget Svart 8.August.2006 Uddevalla eller Lysekil? Sitér dette innlegget Link to post
Impuls 2 Svart 8.August.2006 Link til dette innlegget Svart 8.August.2006 Gå til www.hallberg-rassy.com. Her finner du en liste over hotell i området. Sitér dette innlegget Link to post
hymer Svart 9.August.2006 Link til dette innlegget Svart 9.August.2006 Har du sett dette på www.sweboat.org ? "Behöver du tips på var du kan övernatta under Öppna Varv kan du gå in på följande länk: http://www.sweboat.org/db_sida.asp?ID=74 Du kan även söka via turistbyrån hemsida, www.bastkusten.se under rubriken "Bo" " Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 10.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2006 Da er overnatting i boks på Orust... vi tok en hytte med på en campingplass.. som heter Stocken Camping på Orust, til 800 SEK for 6 senger... så da er det plass til alle sammen.. Da blir det en helg på Orust på skipper skuteløs med mannskapet.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
baatsman Svart 10.August.2006 Link til dette innlegget Svart 10.August.2006 Da blir det vel en Najad 39, har faktisk lurt litt selv og dra nedover. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Sydvesten Svart 10.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2006 (redigert) Da blir det vel en Najad 39, har faktisk lurt litt selv og dra nedover.Najad er fine båter, men alt for dyre.... og ikke minst alt for lite faste køyer for en moderne famile med "mine barn, dine barn og våre barn".... Om flere fra bp velger å ta turen nedover, så kunne vi fått til et uformelt treff et eller annet sted på Orust, med litt blå Pripps.... lørdagskvelden... vi blir der fra lørdag til søndag.... Tar fergen fra Sandefjord til Strømstad klokken 7 på morgenen, med bunkring..... og kjører helt sikkert gamle bruen på Svinesund hjemover Redigert 10.August.2006 av sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
baatsman Svart 11.August.2006 Link til dette innlegget Svart 11.August.2006 (redigert) Drar jeg nedover, blir det kun enten lørdag eller søndag. Men dette vet jeg ikke ennå. Drar sammen med en som er like båtint. Vi tenker oss weekend med fruer enten Dusseldorf eller London i jan. Obligatorisk også er Gøteborg. Men kan melde fra om hva det blir. Redigert 11.August.2006 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
lano2 Svart 11.August.2006 Link til dette innlegget Svart 11.August.2006 Sydvesten: Husk å ta en nøye titt på Regina 35. Slutt med det derre Bavaria tullet. Få deg en skikkelig båt. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 12.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2006 Jeg har alt kikket på denne Regina, og den er nok for trang og liten for oss... og dessuten har den Sandwich skrog med balsa kjerne under vannlinjen og er dermed lite uaktuell.... og ikke minst alt for lite båt for pengene.... i størrelse... men sikkert en fin båt når jeg blir pensjonist... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Bitteliten Svart 12.August.2006 Link til dette innlegget Svart 12.August.2006 Hvorfor vil du ikke ha sandwich skrog med balsa? Sitér dette innlegget Link to post
TMS Svart 12.August.2006 Link til dette innlegget Svart 12.August.2006 Hvorfor vil du ikke ha sandwich skrog med balsa? Etter det jeg har forstått, er sandwich er mer sårbart for punkt skader og brukes vanligvis over vannlinjen hvor konsekvensene ikke er like store hvis uhellet skulle være ute... Sandwichlaminat betyr bedre isolering, lettere og stivere skrog, mindre kondens m.m. Balsa kjernemateriale har mange produsenter gått bort fra pga av at det kan råtne... Sitér dette innlegget TMS Link to post
Bitteliten Svart 12.August.2006 Link til dette innlegget Svart 12.August.2006 Så om jeg forstår deg rett så foretrekker du solid laminat i bunnen av båten? Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 12.August.2006 Link til dette innlegget Svart 12.August.2006 det er vel ikke mulig at konstruktørene /byggerne av dene båten har vært teite nok til å velge BALSA laminat, og i tillegg under vannlinjen ? Isåfall burde vedkommende skytes ved morgengry.Sånt går ikke an. Ville i 2006 heller aldri valgt en båt med balsalaminat i dekket. Sikkert greit når båten er helt ny, men det er den bare første dagen, tross alt. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
lano2 Svart 12.August.2006 Link til dette innlegget Svart 12.August.2006 Regina er hel-plast under vannlinjen. ( Hvilke er ikke det ? ) Over vannlinjen er det en "trebåt", med litt plast rundt. Fordelen er en enorm isolering, i forhold til sandwichlaminat med PVC som distanse materiale. PS! Nauticat'en er hel-plast i hele skroget, og veier derfor flere tonn mer enn Regina-båtene. De er også dårlig isolerte, hvis du da ikke betaler for ekstra isolering etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.August.2006 Link til dette innlegget Svart 12.August.2006 Windy lager de fleste båtene sine etter det de kaller WinTech. det virker solid nok i de farter vi opererer i Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 12.August.2006 Link til dette innlegget Svart 12.August.2006 (redigert) Her er noen med nye og banebrytende materialer. "end grain dynavicell" og "Isophalic polyester". Må bli svære greier. Sakset fra brosjyra på Regina 35. Redigert 12.August.2006 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 12.August.2006 Link til dette innlegget Svart 12.August.2006 PVC og Divinycell er samme sak. Umoe i Mandal er best i verden på laminat-skrog og vakuum-støping. Har du spørsmål om skrog og kvalitet, så vet jeg hvor jeg spør .... PS! Tror ikke Windy har sandwich skrog med divinycell som distansemateriale under vannlinjen..... ( Jeg kjenner en som jobber der, og har snakket mye båt med han ) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 12.August.2006 Link til dette innlegget Svart 12.August.2006 Umoe i Mandal hadde et problem med peeling så vidt jeg husker. Best i verden? Har du fortalt det til Kockums, SSC og andre? Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 12.August.2006 Link til dette innlegget Svart 12.August.2006 Umoe? Var det de som laget de der forsvarskatamaranene ( Mineryddere ? )som sprakk både her og der ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Mulligan Svart 12.August.2006 Link til dette innlegget Svart 12.August.2006 Jepp. Var vel ikke akkurat katamaraner. De er Side-skirt SES (Surface Effect Ship). Svenske "Smyge" er likedan. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 12.August.2006 Link til dette innlegget Svart 12.August.2006 Side skirt ? Luftputebåt altså `? Dog; er det mange her som tenker seg til Orust ? Har hatt for vane å ta en tur, men tidligere reisefølge er "indisponert" på diverse vis.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Mulligan Svart 12.August.2006 Link til dette innlegget Svart 12.August.2006 Kunne jeg egentlig godt tenkt meg, men jeg er utstasjonert for tiden og vil ikke være hjemme. Har vært der før. Litt mer interessant en "Båter i åkern". Mye mer seilbåter. Dessuten er det to små vakuminjiserte darlings fra Arvika jeg gjerne skulle kikket en gang til på. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.August.2006 Link til dette innlegget Svart 12.August.2006 Lurer på å ta en tur lørdag eller søndag, men har ikke bestemt fremkomstmiddel eller om jeg i det hele tatt skal reise ennå. Det som er av interesse kommer til Sandvika i september også. HR kommer med 3-4 båter og NordWest kommer med 420 og Princess kommer med Princess 57, Princess 50, Princess 45, Princess P 42, Princess V58, Princess V48, Princess V 42, Princess V53, Princess P54 Lurer på om Princess 45 er nye V45? Windy har egen utstilling på Holmen Fjordhotell. En verdensnyhet som dykker opp er ny Aquador 28 DC. Det blir interessant å se PS! Tror ikke Windy har sandwich skrog med divinycell som distansemateriale under vannlinjen..... ( Jeg kjenner en som jobber der, og har snakket mye båt med han ) Jeg vet ikke hva de bruker - men det de bruker holder i hvertfall for oss.. Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 13.August.2006 Link til dette innlegget Svart 13.August.2006 En verdensnyhet som dykker opp er ny Aquador 28 DC. Det blir interessant å seEr aquador 28 DC uten HT? Aquador 28 C har kun bare HT modell.At-le Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.