Jump to content

Tresfjord Atlantik 37

aardin

Recommended Posts

Jeg har ingen erfaring, men ut i fra "reklameslagord" er jeg nysgjerrig på denne båten. Den skal være en romslig båt i forhold til størrelsen.

Hva er din erfaring med din båt i forhold til sjøegenskaper? Lurer litt på det, i med at den har en liten "kjøl" og samtidig planer,

Hvilken motor står i din, hva marsjer du med og hvilket forbruk har du da?

Vi er en familie på 6, og det går fint å feriere over lengre perioder. Vi har god plass.

Motoren jeg har er en Volvo Penta 430 hk. Marsjer med 20 knop. Har ikke regnet så veldig nøyaktig på forbruket, men ca 40 liter i timen.

Fikk prøvd sjøegenskapene litt i sommer. De er bra vil jeg si. Spørs hvor stor fart en vil holde.

Girer jo endel ved sjø aktenfra tvers.

• 2 måneder senere...

Hei,

Vi er i ferd med å bestille ny Tresfjord Atlantik.

Hviken fart/turtall har du på fullt og hvilket turtall har du på marsjfart?

Fornøyd med motoren?

Jeg lurer litt på Yanmar 480hk (467 ahk)

Har du løsningen med dobben stikk køye på tvers og enkel i lengderetning?

Hva er du mest fornøyd med?

Er det noe du ikke liker ved båten?

Kan du utdype litt mer om sjøegenskapene.

Krengning ved sving?

Motsjø, båten har et forholdsvis skarpt forskip så den bør vet i utg. pkt. være myk, men det spørs om det slår en del mot chines'ene som er markerte.

Aktenom tvers sjø er jo noe som gir pendling om kursretning for de fleste båter og kanskje mer for de med aksel og ror, men vil du si at det er mer på denne båten en andre? At det er tydelig også ved mindre heftig sjø?

Stabliliteten lurer jeg litt på siden båten er relativt smal.

Den er 360 bred, men hva er bredden helt bak. Har du et mål hadde det vært fint

Har mange flere spørsmål + synspunkter, men de får jeg gjerne ta etterhvert dersom jeg får svar.

Vi kan jo IM internt her på baatplassen dersom de er intr.

• 10 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...