Kassa Startet 1.September.2006 Link til dette innlegget Startet 1.September.2006 Et lite tipps til de av dere som har Volvo Penta TAMD 63P. En serie av disse(i allefall 1997 modellene) ble produsert med dårlige oljeslanger som går til smøring av turbo og dieselpumpen. Disse slangene har dårlige presskoplinger og kan hoppe av stussene de er montert på. Resultatet er at du mister smøreoljen og i verste fall motorhavari. Volvo Penta har laget nye og forbedrede slanger. De nye har armering/metallkappe på utsiden, mens de gamle ikke har det. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 1.September.2006 Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 Da er det hyggelig å ha eldre motor, der det kun er benyttet solide rør. Ser ut for at Volvo Penta har tapt seg litt, kanskje?? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Loma Svart 2.September.2006 Link til dette innlegget Svart 2.September.2006 Takker for tipset, eg har TAMD 41p frå 97, veit du om denne har samme problemet? Sitér dette innlegget Link to post
Kassa Svart 2.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2006 Dessverre så vet jeg ikke om din motor har samme problemet. Det beste er å sjekke med VP Norge tlf: 66818500. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.September.2006 Link til dette innlegget Svart 2.September.2006 Ser ut for at Volvo Penta har tapt seg litt, kanskje??Lenge leve de fremskrittsuvillige Ikke ryker de nye VP motorene, mindre diesel bruker de og mer elektronikk har de. Det siste vet jeg ikke om er bra eller dårlig - men det er nå der. Men det er nok nødvendig for å oppnå de to første. Sitér dette innlegget Link to post
hanssae Svart 2.September.2006 Link til dette innlegget Svart 2.September.2006 Takk for tipset , det står to slike fra -97 i kjelleren min . Jeg har hørt at dette skjedde med en Princess 360 for noen år siden , men jeg trodde ( og håpet ) at det var ett engangs tilfelle. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.