Jump to content

Renhold på trange plasser


Bera

Recommended Posts

Vet ikke hva du mener med tradisjonelt utstyr men støvsuger som tåler vann kan jo brukes, ellers bruker jeg en vindusspylerpumpe festet på en pinne for å få pumpet bort siste rest langs kjølsvinet.

Det fungerer greit.

Det finnes pølser som suger til seg olje men lar vannet være igjen også. Når den er mettet byttes den med en ny

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Kjøpte for et par dager siden en vakumsuger for oljeskiftjobben, en slik en pumper til det blir vakuum i og som det har vært diskutert mye om her. På esken står det at den også kan brukes til å suge opp vann og olje fra kjølsvinet. Har ikke prøvd sugeren ennå, hverken til oleskift eller annet.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Vakuum pumpen Lars H. referer til, suger det meste   :seeya:  Jeg har en slik og har brukt den til alt fra oljeskift, oppsug av vann i motorrom og til og med i dassen da den gikk tett i sommer. Eneste negative med den er at den er vanskelig å rengjøre 100%. (en nødvendighet om man suger ut noe som skal gjenbrukes).

 

Har en 12V støvsuger som også suger vann. Helt verdiløst!

 

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Link to post
Share on other sites

Tenkte å nevne tipset fra M/Y Ellen Marie i tråden Smarte dingser og duppeditter som forteller at bleier, damebind og tamponger kan være fint for å suge opp ulike ting. Om det har noen betydning om det er med eller uten vinger, sier ikke tipset noe om...

 

Og så er jeg så frekk at jeg tar med et tips som jeg vet Lars H. går og ruger på til den elektriske tannbørsten tar kvelden - gjenbruk av tannbørsen som rengjøringsverktøy på motoren. Hvis f.eks. batteriet i tannbørsen tar kvelden og den kassereres - riv ut batteriet og forsyn tannbørsen direkte fra batteriene i båten (Evt. med motstand for å redusere spenningen). Inntil videre kan en vanlig tannbørste kombinert med rette rengjøringsmidler også gjøre underverker.

Link to post
Share on other sites

Stopp- og oljefixeren er et nytt verktøy som egner seg til en rekke ulike oppgaver, bl.a. rensing av vannlås i servant og oppvaskbenk, oljeskift i f.eks. gressklipper, snekkeveksler m.m. Verktøyet er produsert i miljøvennlig plast som tåler opp til 80°C. Volum 3 dl. Lev. med to munnstykker, 6 og 8 mm diam.

kr. 98

   

34-3814  

 

www.Clasohlson.no

   

 

Dette er en stor plastikk sprøyte med to forskjellige sprøytespisser (tykk og tynn) som jeg bruker til å suge ut vann eller olje fra utilgjengelige steder.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...