Jump to content

DIY: støping / utbedring av gammelt instrumentpanel


power

Recommended Posts

  • 1 måned senere...

Er det slik at å sprøyte gelcoat utvendig ikke ville blitt fint fordi du ikke vill få en blank og jevnt flate. Gelcoat egner seg bare når du støper i form?

 

Planlegger å lage en ny badeplattform og synes det er for mye arbeid å lage en plugg og form for deretter å støpe badeplattformen. Tenker å lage form og støpe utenpå formen og sparkle. Antar da at beste resultat vil være å bruke lakk som toppstrøk i stedet for gelcoat.

Noen synspunkter?

Link to post
Share on other sites

Er det slik at å sprøyte gelcoat utvendig ikke ville blitt fint fordi du ikke vill få en blank og jevnt flate. Gelcoat egner seg bare når du støper i form?

Skal man utbedre en skade utvendig på skrog så er det gelcoat som gjelder men skal du bygge om eller bygge nye løse deler så liker jeg å lakkere delen når overflaten er klar for det .

 

Du står mye friere til farger hvis du bruker lakk (jeg brukte 4 uker før jeg klarte og finne riktig farge)

 

Brukte 250 timer på dette prosjektet !

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...