Jump to content

Granada 27, erfaringer?

benq

Recommended Posts

Granada 27 var en båt med veldig gode seilegenskaper da den kom. I dag er den i likhet med alle andre seilbåter fra den tiden gammeldags, med smalt akterskip og langt baugutspring. Her burde det være mulig å få mye båt for pengene.

I likhet med alle gamle båter, er det viktig å sjekke den nøye og være forberedt på endel ekstrautgifter.

Jan Erik

Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den!

I følge "seilbåtbibelen" er Granada 27 et spennende kjøp. Den har meget gode seile- og sjøegenskaper. Rask og trykk. Dekket er ryddig og lett å beevege seg på. Cockpiten er passe trang for seiling i sjø. Innredningen er romslig, funksjonell og har høy standard til å være i en så liten båt. Byggekvaliteten er egentlig bra men den har en minus for svak kjølinfestning (tåler ikke å gå hardt på grunn). Dessuten må man sjekke rorakselen for mulig svikt.

mvh

viggo

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Også hentet fra bibelen (med liten b!):

"Lekkasjer i røstjernene trekkes frem som båtens svake punkt. At kjølboltene er innstøpte og ikke kan etterstrammes er heller ikke noe pluss."

En rask kikk på Finn viser vel at det ligger tre stykker til salgs til rundt 100' med originale 25/30 år gamle motorer? Siden jeg selv ikke er særlig motorkyndig og måtte ha satt bort problemene når de dukket opp så hadde jeg ikke turt å kjøpe disse! Ble ytterligere skremt da jeg nettop snakket med en som hadde kjøpt en 1984 model seilbåt som det til slutt kostet 150' å bytte ny motor, dog inkl. gear, seildrev og hele pakka! Og hva med mast og seil? Originale og modne for utskiftning?

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...