Jump to content

Er det innbytte på kartbrikker?


SF

Recommended Posts

Jeg har en kartplotter av typen Garmin 182C. Kartbrikken som følgte med båten dekker fra Bømlo til Nordfjord mens jeg befinner meg normalt sør for Bømlo. Dersom jeg kjøper ny brikke med kart fra Bømlo til Egersund. Kan de lastes inn på min eksisterende brikke? Er det plass til begge kartene på en brikke? Her er jeg litt grønn og trenger info.

 

Det er mye mulig at jeg beholder begge brikkene da det ikke er usansynlig at det blir en tur over sletta i sommerferien. Ville bare sjekke ut alternativene jag har.

 

kartbrikke_002.jpg

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Du skal kunne få Lista til sognefjorden på en brikke se linkGarmin

 

Tror ikke du kan legge inn 2 områder på en brikke, men du kan oppdatere din brikke for en rimelig penge hos Belanor.

Den heter EU051, det er ikke G2 som dekker hele sørnorge (tror ikke 182 kan benytte g2)

Redigert av kristian (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Leverte inn min gamle Bluechart brikke til Jama Marina for litt siden for at de skule sjekke ut om denne kunne oppgraderes med nye kart for et annet område enn det som lå inne på denne i dag.

Dersom jeg måtte kjøpe en ny kostet denn ca 2000,-.

 

Den som fulgte med båten dekket Nordfjord - Bømlo og jeg ønsket en som dekket Ryfylket (Bømlo - Egersund). Etter å ha sjekket med Garmin så kunne jeg oppgradere den jeg hadde med kart som dekket Sognefjorden-Lista til en pris av ca 950 kr. :flag:

 

Ventet jeg til mars fikk jeg i tillegg med siste utgivelse (feb 07) og han misstenkte at denne ville dekke et utvidet område samt komme med oppdaterte kartsymboler :flag::flag: .

 

Dagens tips!!

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...