Jump to content

Ladeproblem?


JanB

Recommended Posts

Har eit problem med lading eg ikkje finn løysing på. Eller kanskje er det ikkje noko problem...? :confused:

 

Nyleg skifta eg laderegulator (den gamle hadde i følge verkstaden tatt kvelden), men likevel er det så vidt antydning til gløding i ladelampa. Dvs. på tomgang er glødinga nesten borte, men aukar litt med høgare turtal. Framleis er det berre gløding det er snakk om, - ikkje skikkeleg lys.

 

Ja, viftereima er stram nok. Trur dette må ha noko med det elektriske å gjera. Men tilsynelatande er ladinga elles i orden.

 

Det er ekstern laderegulator (CAV 440-D) Denne har tre valmoglegheiter for ladestyrke: "High" (gir hos meg ladespenning på 15,1 V og ein del gløding i ladelampa), "medium" (gir svakare gløding og ladespenning på 14.3 V) og "low" (gir ingen utslag på ladelampa, men ladespenning 13,7 V). Eg kunne tilsynelatande eliminert problemet med å kobla til "low", men det gir litt liten ladespenning. "High" blir litt i overkant, så eg har valgt "medium". Men då er det altså antydning til gløding i ladelampa.

 

Eg har registrert følgande, som eg trur er litt spesielt: Når hovudbrytar for strøm blir slått på (før motor blir starta), ligg det spenning på ca 1,4 V mellom jord (minus) og ledningen frå regulator (koblingspunkt "WL") til ladelampe/startbrytar. Så lenge ein ikkje vrir om startbrytaren går det ingen strøm, men tidlegare stod det ein alarm her, som peip kontinuerleg. Kan det vera slik at denne spenninga på 1,4 V blir liggande "på toppen" når spenninga jevnar seg ut over ladelampa etter at motoren har starta? Eg gjorde ei måling, og ganske rett: Spenninga over ladelampa med motoren i gang var 1,4 -1,5 V.

 

Kva skuldast dette? Er dette noko eg kan leva med? Glødinga i lampa er så svak at eg truleg ikkje hadde lagt merke til det, hadde det ikkje vore for tidlegare problem med laderegulator...

Link to post
Share on other sites

Du har nok et spennings fall mellom pluss utak på dynamoen tilkoblingen på ladelampen. Mest sansynlig over tenningslås. Virke måten på de fleste ladelamper er at når du setter på tenningen legger du pluss på ladelampen, den får minus igjennom dynamoen, lampen lyser. Når du starter motoren og dynamoen lader får du pluss fra dynamoen, da får lampen pluss på begge sider, og slokner. I ditt tilfelle har du ikke lik spenning på begge sider og lampen gløder.

Link to post
Share on other sites

Du har nok et spennings fall mellom pluss utak på dynamoen tilkoblingen på ladelampen...

...I ditt tilfelle har du ikke lik spenning på begge sider og lampen gløder.

 

Som sagt virkar det som eg har litt "ekstra spenning" (1,4 V) til ladelampa heile tida, også når motor/tenning ikkje er på.

 

Men kva skuldast dette? Er det eit problem å bry seg med? Kva bør eg i så fall gjera? :smiley:

Link to post
Share on other sites

Lyser ladelampa de normalt når du setter på tenninga, for så å gløde når motoren har startet?

Som det blir sagt her, så må spenningen på hver side av ladelampa være litt forskjellig for att den skal gløde. Da vil det være mest sansynelig at det er for stor motstand(dårlig kontakt) et sted på vei fra batteriet til ladelampa. At du måler 1,4V mellom minus og ledningen til lampa, tyder på spenning på avveie(overslag).Tror jeg i første omgang ville forsynt ladelampa med en provisorisk pluss fra batteriet for å se hvordan det oppfører seg da. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Tusen takk for svar.

 

Lyser ladelampa de normalt når du setter på tenninga, for så å gløde når motoren har startet?

 

Ja. Men på tomgang er det så godt som ingen gløding. Litt meir på høgare turtal.

 

Som det blir sagt her, så må spenningen på hver side av ladelampa være litt forskjellig for att den skal gløde. Da vil det være mest sansynelig at det er for stor motstand(dårlig kontakt) et sted på vei fra batteriet til ladelampa.

 

Den eine ledningen til ladelampa går frå regulator (koblingspunkt WL). Den andre frå startbrytar/nøkkel. Kva for side ligg feilen då på?

 

At du måler 1,4V mellom minus og ledningen til lampa, tyder på spenning på avveie(overslag).Tror jeg i første omgang ville forsynt ladelampa med en provisorisk pluss fra batteriet for å se hvordan det oppfører seg da.

 

Det skal eg prøva. Men igjen: På kva side skal eg legga provosorisk pluss, - "regulatorsida" eller "startbrytar-sida"?

 

Eg beklagar at dette ikkje er mitt sterkaste felt og må ha det inn med teskei... :blush:

Link to post
Share on other sites

Som sagt virkar det som eg har litt "ekstra spenning" (1,4 V) til ladelampa heile tida, også når motor/tenning ikkje er på.

Men kva skuldast dette? Er det eit problem å bry seg med? Kva bør eg i så fall gjera?

Det du beskriver tyder på at du har en feil i en av likeretterene i dynamoen.

Jeg ville tatt den med til ett bilelektrisk verksted, de finner ut av dette på ett øyeblikk.

 

Vil du feilsøke mer selv så mål spenning på D+(WL) og B+ ift jord på dynamoen når den er i drift.

Link to post
Share on other sites

Hallo, jeg jobber som bilberger og dette problemet er ikke så sjeldent i denne bransje.Selv om reima er stram , så er det ikke sikkert at den at den griper på reimjulet når turtallet øker (større belastning i dynamo). Hvis du klarer å dreie reimhjulet på dynamon når motor ikke er i gang med handkraft og reima i tillegg er stram (glassert reim) er det bare å bytte den. Det har hvertfall hjulpet oss ofte langs veien. :newyearsign:

Redigert av Scand 26 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det enkleste måte og sjekke likeretttere/dioder på er og måle spenningen mellom B+/ + ut i fra dynamo og D+/ladelampe uttak. Her skal det etter det jeg kan huske ikke måle over 0,5 volt når dynamoen lader.

Du kan også legge en direkte pluss fra B+ på dynamo og til tennings nøkkel side av ladelampe. Gløder eller lyser lampen da har du nok en diode som "lekker".

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...