Bergen Startet 4.Januar.2007 Del på Facebook Startet 4.Januar.2007 Jeg er i markedet for ny kalesje til min Scand 25 Classic 1981 mod. Problemet med denne båten er at det har vært mange leverandører av forskjellige kalesjer opp igjennom tidene. Eksisterende kalesje er produsert av RO-FI i Molde. Modell nr 8. Er det noen som vet hvor malene fra denne eks.fabrikanten nå befinner seg ? Har vært i kontakt med flere av de store produsentene, og alle kan levere men da må jeg belage meg på å sende inn den gamle eventuelt ta jobben med å flytte på knapper og bøylefester. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 4.Januar.2007 Del på Facebook Svart 4.Januar.2007 Alle malene til RoFi ble overtatt av Alf Hansen. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 4.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2007 malene til RoFi ble overtatt av Alf Hansen. Takker. Tar kontakt med denne i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
roesok Svart 4.Januar.2007 Del på Facebook Svart 4.Januar.2007 Jeg er i markedet for ny kalesje til min Scand 25 Classic 1981 mod. Problemet med denne båten er at det har vært mange leverandører av forskjellige kalesjer opp igjennom tidene. Eksisterende kalesje er produsert av RO-FI i Molde. Modell nr 8. Er det noen som vet hvor malene fra denne eks.fabrikanten nå befinner seg ? Har vært i kontakt med flere av de store produsentene, og alle kan levere men da må jeg belage meg på å sende inn den gamle eventuelt ta jobben med å flytte på knapper og bøylefester. Er ROFI eks.fabrikant? Trodde de drev på fortsatt. Kjenner en person som har jobbet der tidligere og som jeg vet driver å reparerer kalesjer. Han har sikkert oversikt over disse malene, kanskje også noen lokale produsenter har slike kalesjer eller kan lage. Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Espen C Svart 4.Januar.2007 Del på Facebook Svart 4.Januar.2007 Jens Sagen har maler til Scand. http://www.jens-sagen.no/home.htm Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 5.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Januar.2007 Er ROFI eks.fabrikant? Trodde de drev på fortsatt. Det sr ut som om de driver med telt og anti mine utstyr nå. Ikke et ord om båtkalesjer på nettsidene deres i alle fall. Jens Sagen har maler til Scand. Men de har så mange forskjellige maler at de må ha den gamle tilsendt for å sikre at det blir laget rett type. Er nå i kontakt med Alf Hansen om hvilken type som står på min (har sendt bilder). Den som engang produserte den gamle i Molde tok seg ikke tid til å skrive inn produksjonsnummeret på kalesjetagen , kun modell nummer 8 som ikke var til noe hjelp for Alf Hansen. Sitér dette innlegget Link to post
Gutek Svart 5.Januar.2007 Del på Facebook Svart 5.Januar.2007 Jeg kjøpte ny kalesje til min Scand Classic for et år siden av Alf Hansen.Jeg har bare en kalesjebøyle med en ekstra bøyle festet på denne.Denne lille bøylen ligger framover.Jeg var godt fornøyd med kalesjen.Grei handel på alle måter. Opplevde det samme som du med Jens Sagen. 8lsen Gutek Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 10.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Januar.2007 Da var ny kalesje bestilt fra hyggelige trøndere hos Alf Hansen. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 10.Januar.2007 Del på Facebook Svart 10.Januar.2007 Og hadde de overtatt ROFI malene som jeg sa ? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 10.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Januar.2007 Og hadde de overtatt ROFI malene som jeg sa ? Det stemmer at de har overtatt ROFI malene ja. Takker for hjelpen. Sitér dette innlegget Link to post
ola_dunk Svart 11.Januar.2007 Del på Facebook Svart 11.Januar.2007 Den gang jeg eide en Scand 25 bestilte jeg ny hos Hauge Produkter, de har alle målene. Hauge Produkter Apeltunv. 56 D, 5222 Nesttun 55 13 21 00 Postadresse: Postboks 127 Rådal, 5857 Bergen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.