Ingar Startet 8.Mars.2007 Del på Facebook Startet 8.Mars.2007 Det har vært noen rapporter om avskrekkende delepriser på forumet. Tenkte derfor å sette opp en sammenligning av av prisen på deler til en motor på ca 150hk. Kun originaldeler. Selvsagte deltagere er Volvo og Yanmar. Andre merker kan også foreslåes, under forutsetning av at den som stiller forslaget er villig til å innhente priser. Har satt opp noen deler, forbruk og "kapitalvare", alt komplett og nytt. Noen som har kommentarer til fremgangsmåten eller utvalg av deler? Sitér dette innlegget Link to post
havørn Svart 8.Mars.2007 Del på Facebook Svart 8.Mars.2007 Dette var en fin ide, Ingar ! Disse to motortypene dekker vel de fleste her på forumet, og nå får vi kanskje avlivet en myte eller to ? Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 8.Mars.2007 Del på Facebook Svart 8.Mars.2007 ER usikker hvor intressant begrepet "delepriser" er. Hvis en begrenser dette til forbruksartikler som sink-anoder,impeller, reimer, filter osv. er jeg med! Dette leveres også i stor grad av "eksterne". Normalt skifter man ikke deler på en motor, hvertfall kan ikke jeg huske at jeg har skiftet noen deler i de 40 årene jeg har hatt båt. Mulig jeg engang bestillte ny oljetrykksgiver og termostat til en Sole-Mitsubishi Diesel. Hvis delepriser er et viktig parameter i valg av motor, mener jeg det er minst like opprtunt å spørre :Hvor vanlig er det og hvor hyppig må disse delene skiftes. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 8.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2007 Utslitte dyser, varmeveksler som er korrodert istykker og defekt turbo har vært omtalt på forumet flere ganger. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 8.Mars.2007 Del på Facebook Svart 8.Mars.2007 Legg til Steyr i listen så skal jeg sjekke priser Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Ingar Svart 8.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2007 Flott SF! Er det noen som vet priser på noen av Volvo/Yanmar delene? Sitér dette innlegget Link to post
havørn Svart 8.Mars.2007 Del på Facebook Svart 8.Mars.2007 VP har en katalog med veiledende priser her i Norge. Jeg har dessverre ikke tilgang til den her nå, men det er sikkert noen som har den. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 8.Mars.2007 Del på Facebook Svart 8.Mars.2007 Jeg har snakket med Svein hos Univa og sendt dem en liste over delene pr e-mail. De vil sende meg priser så snart de fikk litt ledig tid. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Ingar Svart 12.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2007 Da har jeg undersøkt priser på Volvo. Som det fremgår av kommetarene har denne ingen anoder så jeg har tatt med en vanlig stavanode. Dyse og turbo er kun tilgjengelige som byttekomponenter. Synes ikke dette var så avskrekkende, spes. prisen på en komplett varmeveksler. (alle priser inkl. mva) Når det gjelder Yanmar så er jeg i tvil om hvilken motor som er sammenlignbar med D3-160. Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 12.Mars.2007 Del på Facebook Svart 12.Mars.2007 (redigert) DENNE kanskje? Det er jo en ny CR motor på omtrent samme størrelse... . Sendte en mail til Yanmar der jeg spør om veiledene priser ink mva på artiklene. Redigert 12.Mars.2007 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 12.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2007 Ja, 4BY180 må vel være sammenlignbar, 173hk, 4syl. common rail. Noen har prisen på noen av delene, evnt. kunne påta seg jobben å sjekke? Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 12.Mars.2007 Del på Facebook Svart 12.Mars.2007 Har sendt en mail til Yanmar Norge. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 12.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2007 Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 12.Mars.2007 Del på Facebook Svart 12.Mars.2007 Jeg har presistert overfor Steyr at jeg vil ha pris på deller å Steyr 164 (160HK og 4 syl), denne burde være sammenlignbar med D3-160HK. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
olpi Svart 13.Mars.2007 Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 (redigert) Her er prisene på Yanmar 4BY180. Prisen på dyse kommer, jeg glemte å spørre om den. Impeller: 666,25 Anode(er): 457,50 Oljefilter: 290,- Varmeveklser komplett: 40.220- Turbo: 33.927,- Alle priser er inkl MVA for nye deler uten innbytte e.l. Redigert 13.Mars.2007 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 13.Mars.2007 Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 Hadde vært veldig fint en e stor oversikt over deler på mange motorer. Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 13.Mars.2007 Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 Varmeveklser komplett: 40.220-Turbo: 33.927,- Kan jo bli mørkredd av mindre..... Hva koster denne motoren ny? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 13.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 Flott! Som jeg skrev har Volvo kun byttedeler for dyse og turbo. Har du mulighet til å sjekke om Yanmar også har byttedeler? Samme med Steyr SF. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 13.Mars.2007 Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 Her er priser fra Steyr på Steyr 164. Impeller sett: 534,- Zink anoder (4stk): 224,- Oljefilter: 129,- Ny turbo: 7.065,- Komplett varmeveksler: 18.155,- Pumpedyse (stk) 4912,- Alle priser er eks moms samt at prisen vil bli juster 01.04.2007. Turboen til 164 er luftkjølt og prisen er for en ny turbo. Jeg ba om pris på innbytte om de kunne levere dette men fikk ingen pris på det. Jeg skal dobbelsjekke. Sender deg en IM Ingar med alle detaljer Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Slagskibet Svart 13.Mars.2007 Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 Ser da vitterlig ut til at Yanmar og Steyr er litt dyrere på deler enn VP ? Jeg går i båten og koser litt ekstra med grønnklumpen min i kveld. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 13.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 Flott SF! Er det slik å forstå at dersom man kjøper 4 dyser til Steyr tilsvarer dette å kjøpe 4 dyser pluss pumpe til andre 4 syl. motorer? Har oppdatert skjemaet i første posting. Olpi: vet du om anode til Yanmar'en består at flere anoder? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 13.Mars.2007 Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 (redigert) Hei Ingar, Steyr har ikke inbytte. Snakket nettopp med Univa de bekrefter at Dysene som jeg har fått pris på er inklusiv insprøytningspumpa, dette er en del. Med andre ord ja, du har rett. Skal du sammenligne epler mot epler så tilsvarer 4 Steyr dyser 4 volvo el Yanmar dyser pluss dieselpumpa. Så nå må dere innhente pris på ny dieselpumpe på disse Redigert 13.Mars.2007 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Slagskibet Svart 13.Mars.2007 Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 Det var da en merkelig måte å oppgi priser på ? Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 13.Mars.2007 Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 (redigert) Her prisen på komplett sett dyser til Yanmar 4BY180: Komplette dyser kr. 6.125,- inkl mva. Hvis man skal få riktig bilde bør vel nypris uten innbytte oppgies på alle deler? Redigert 13.Mars.2007 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 13.Mars.2007 Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 Hei Ingar, Steyr har ikke inbytte. Snakket nettopp med Univa de bekrefter at Dysene som jeg har fått pris på er inklusiv insprøytningspumpa, dette er en del. Med andre ord ja, du har rett. Skal du sammenligne epler mot epler så tilsvarer 4 Steyr dyser 4 volvo el Yanmar dyser pluss dieselpumpa. Så nå må dere innhente pris på ny dieselpumpe på disse kansje hele motorn ingår i Yanmars varmeveksler da ? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.