Finnmaster57BR Startet 8.Mai.2007 Del på Facebook Startet 8.Mai.2007 Hvorfor ikke bare selvpolerende? Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 8.Mai.2007 Del på Facebook Svart 8.Mai.2007 Det er greit med hardt bunnstoff i en annen farve en det selvpolerende bunnstoffet som du har ytterst for da kan du enkelt se hvor du mangler bunnstoff når båten har vert i vannet en stund Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 8.Mai.2007 Del på Facebook Svart 8.Mai.2007 Hvis primet med f.eks grått ville jeg gått for selvpolerende. Når bunnstoffet er borte vil det grå skinne gjennom. Endel bunnstoff sitter dårlig på hardt bunnstoff. Seajet anbefaler kun selpolerende rett på primer. Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 8.Mai.2007 Del på Facebook Svart 8.Mai.2007 Kan vel like godt smøre på to strøk selvpolerende, men med forskjellig farge på hvert strøk? Sitér dette innlegget Link to post
Finnmaster57BR Svart 8.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2007 (redigert) Det vet jeg. Men hvorfor ikke bare selvpolerende. Dere svarer kjappere enn jeg følger opp med spørsmål så se bort fra dette spørsmålet. Redigert 8.Mai.2007 av skipsplast (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 8.Mai.2007 Del på Facebook Svart 8.Mai.2007 a kan du enkelt se hvor du mangler bunnstoff Det gjør man også hvis primeren har annen farge enn bunnstoffet, noe som normalt er tilfelle. Argumentet skal være at om det selvpolerende forsvinner skal det harde forhindre groe. Men dette vil jo bare være tilfelle så lenge det harde er aktivt. Det beste er å ikke ha flere forskjellige produkter enn nødvendig under båten. Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 8.Mai.2007 Del på Facebook Svart 8.Mai.2007 Det vet jeg. Men hvorfor ikke bare selvpolerende. HVA vet du? Du kan selvsagt legge på bare selvpolerende rett på primeren, og som sagt kan du eventuelt skifte farge fra strøk en til to. Ikke noe "krav" om hardt bunnstoff først. Sitér dette innlegget Link to post
Finnmaster57BR Svart 8.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2007 Da blir svaret enkelt?? Selvplerende rett på primeren?? Hvor mange lag med primer 2-3? Hvor mange lag med selvpolerende bunnstoff 2-3? Sitér dette innlegget Link to post
Finnmaster57BR Svart 8.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2007 HVA vet du? Ditt svar ble postet før mitt! Jeg svarte på et tidligere innlegg. Har redigert dette. Sitér dette innlegget Link to post
Nefertiti Svart 8.Mai.2007 Del på Facebook Svart 8.Mai.2007 Primer...avhengig av type sikkert, men 2 burde være nok Hvor lenge skal båten ligge før du tar den opp neste gang? Minst mulig bunnstoff. Ett lag selvpolerende holder et år er min erfaring. Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 8.Mai.2007 Del på Facebook Svart 8.Mai.2007 Heisan skipsplast, - du så vel blunkefjeset? Jeg skjønte ikke helt hva du svarte på ... Hvor mange lag av det ene og det andre kan diskuteres. Hva står på boksen din? Mange produsenter anbefaler 3 - 4 lag primer (antipest) først, og deretter 2 strøk bunnstoff. Men dette har vel også med hvor tykke strøkene legges. Noen båteiere sier dette er overkill, 1 strøk primer mener man holder. Personlig tror jeg 2 strøk primer er bra nok, og så 2 strøk bunnstoff første gang. De påfølgende sesonger flekking der hvor bunnstoffet er borte, ev. et nytt strøk. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 8.Mai.2007 Del på Facebook Svart 8.Mai.2007 Det er stor forskjell på dekningsgraden for 2-komp. primer fra de forskjellige fabrikanter. Hempels Light Primer er tyktflytende og Internationals GelShield tyntflytende. Seajets primer ligger midt imellom. (Har aldri prøvd Jotuns) Legg heller ett strøk for mye enn for lite. Får man "pest" er det en ¤$#¤ jobb å rette opp etterpå. NB: Dersom primeren herder for lenge vil ikke bunnstoffet feste seg, følg produsentens anbefaling! Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 9.Mai.2007 Del på Facebook Svart 9.Mai.2007 Brukte selv nettop Jotuns Antipest og la på med rulle. Synes denne dekker godt så jeg mener at to strøk holdt bra. Som nevnt av andre så er vel det viktigste at man får bygget opp et lag som er tykt nok, uavhengig om dette gjøres med to, tre eller fire lag. Har også brukt to-komp primeren til Hempel en del, og denne er en del mere tyntflytende enn Jotuns Antipest. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Laholm Svart 17.Mai.2007 Del på Facebook Svart 17.Mai.2007 Båten har helskjegg, og skal opp for bunnsmøring helgen om to uker. Sist brukte jeg Hempel, nå forstår jeg SeaJet har passer dem i kvalitet. Må jeg gjøre noe annet enn å spyle vekk det som er løst med høytrykkspyler før jeg legger på SeaJet? Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.