Coralsea Startet 16.Mai.2007 Del på Facebook Startet 16.Mai.2007 Jeg har kjøpt en spltter ny Suzuki 9,9 HK påhenger. Skulle helst vært en sterkere motor, men lommeboken godtar ikke det Jeh har hørt at denne motoren kan oppjusteres til 15 HK. Noen som vet hvordan dette gjøres - og er det forsvarlig? Takker så mye for kompetente svar. Ha en fin 17. mai alle sammen Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
JanS/EIR Svart 16.Mai.2007 Del på Facebook Svart 16.Mai.2007 Velkommen hit du også, Coralsea! Her på baatplassen vil du nok få svar på det meste skal du se. Kjenner ikke Suzukien din av egen erfaring, men antar at alle 9,9-HK er "strupet" ned for å komme i en gunstigere avgiftsklasse, og de er dermed bygget som 15-HK. Akkurat hvordan du gjør det får du sikkert råd om ganske snart her. Så vidt jeg vet har "alle" justert opp 9,9-erne sine, og får ingen problemer av den grunn. Tut og kjør! mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post Share on other sites More sharing options...
Taucher Svart 16.Mai.2007 Del på Facebook Svart 16.Mai.2007 Hei, dette kan du få ditt lokale båtverksted til å gjøre, det koster ca 500 kr og da er du sikker på at det er gjort riktig, om det er forsvarlig? Det er mer forsvarlig og gjøre det enn å ikke gjøre det fordi motoren sotes ned når den aldri kan få yte maskimum av det den kan. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Coralsea Svart 16.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2007 Takk JanS for ditt svar. Noen kjenner sikkert godt til denne motortypen, så jeg venter spent Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Coralsea Svart 16.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2007 (redigert) Takk Selleri Kanskje best at jeg justerer den til maks ytelse da, men lar forhandler gjøre jobben. Gjør forhandler dette til kun kr. 500,-, så gidder ikke jeg å "knote" med det. Redigert 16.Mai.2007 av Coralsea (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
svaberget Svart 16.Mai.2007 Del på Facebook Svart 16.Mai.2007 Er det ikke bare en slags pakning som sitter etter forgasseren som begrenser mengde bensindamp som går til sylinderen? Mener å ha hørt det og at det er svært enkelt å demontere. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Coralsea Svart 16.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2007 Takk Svaberget Skal sjekke dette Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Svart 16.Mai.2007 Del på Facebook Svart 16.Mai.2007 Står noe her. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Thorlyn Svart 16.Mai.2007 Del på Facebook Svart 16.Mai.2007 Hei sann! 1: Fjern blank skrue i underkant av svinghjul.(Hindrer og få full/Tidlig nok tenning) 2: Demonter forgasser, ta ut reed ventiler og bøy disse opp NØYAKTIG 6mm. Veldig viktig og ikke ta for mye 3: Kjøp ny forgasser hos suzuki. Koster 890.- Da vil du oppnå 16,5 hk Dette er oppskriften ifølge suzuki importør. Hvis du dropper reed ventiler og forgasser og bare tar skrue samt justerer spjeld på forgasser så det åpner fullt så vil du få ca 14 hk. Speldet er justert til kun 3/4 åpning orginalt. MVH Øystein Lykke til Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post Share on other sites More sharing options...
svaberget Svart 2.Juli.2007 Del på Facebook Svart 2.Juli.2007 Dette må jeg prøve, den lille skruen altså. Spjeldet på forgasseren må jeg da også se på Morsomt med småmekanikk i strandkanten :) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.