Jump to content

Øl og båtprat!

MartinN

Recommended Posts

Hei,

Jeg forsøker å få til en hyggelig sammenkomst med Baatplassens medlemmer for en øl og en båtprat..

Lodder derfor stemningen for dette..

Hvis det er flertall for et slikt møte skal jeg ta initiativet til et hyggelig treff..

Primært vil treffet holdes i Oslo og omegn et sted! Det er egentlig bare snakk om en ølkveld, ikke noe voldsomt arrangement!

Håper mange har lyst og tid!!

Martin

Jeg svarte "Nei", og fikk ikke avgitt stemme da jeg ikke hadde "svart på alle spørsmålene" dvs: angitt på hvilken dato det passet best. :confused:

Dette er på det tidspungtet vi arrangerer Hortentreffet, og et slikt "konkurrerende" arrangement i forkant av ferien er vel det vi ønsker oss minst av allt etter dårlig vær.

Det er på Hortentreffet du treffer ansiktet bak nicknavnet, og kan utveksle erfaringer over et glass øl eller to. Og husk, overskudd fra treffet doneres ubeskåret til driften av baatplassen.no

Mitt forslag, legg heller denne kvelden til en helg på vinterstid :yesnod:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Det samme skjedde for meg.

I tillegg må jeg innrømme at kombinasjonen "ølsamling" og båtliv ikke klinger spesielt harmonisk i mine ører :nonod::nonod:

Hvorfor ikke, jeg syns det klinger veldig bra. Det tror jeg mange andre er enige i med meg også.

Dessverre er jeg ikke i Oslo i juni, ellers skulle jeg gjerne deltatt.

Det er slike tiltak som dette som det bør være flere av.

Så derfor Martin N, ikke hør med de som mener det ikke passer seg eller at datoen er dårlig pga. Hortentreffet!

Tror neppe at dette er en konkurrent til hortentreffet da settingen er andeledes og at det er et familietreff.

Hortentreffet kommer neppe til å lide noen skade :yesnod:

Jon

Kall det hva du vil. Et slikt arrangement vil konkurrere med Hortentreffet, da flere kun har anledning til å avsette en kveld eller ei helg i en hektisk sessong til å treffe andre fra båtplassen.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Svart (redigert)

Jaja, dette forslaget har da virkelig ikke til hensikt å konkurrere med Hortentreffet, det er bare et forslag om en pubkveld. De som ser på dette arrangementet som et arrangement som har til hensikt å utkonkurrere Hortentreffet får dessverre tro hva de vil! Det er synd noen tror det, men men..

Hvis det skal være slik at man ikke kan fremme et forslag for en sosial aften uten at det skal få reaksjoner i form av at noen har "planer" om å utkonkurrere andre arrangement er dette svært uheldig! Hvis noen ikke liker kombinasjonen "øl og båtprat", ja så finnes det mye annet godt drikke. Det er vel selskapet som teller...

Jeg ønsker kun en pubkveld med litt sosial hygge, intet mer - intet mindre!

Det vil alltid finnes noen som er negative til noe slikt, men tror de fleste synes det er hyggelig at noen tar initiativ til litt sosial hygge..

Martin

Redigert av MartinN (see edit history)

Bor i Kirkenes, så det blir minst like vanskelig. Men jeg synes også at det hørtes positivt ut. Men jeg er jo av og til i Oslo ifb. med jobb. Men da er det som regel bare en kort stund eller man tar flyet videre til utlandet. Så man får bare sett Gardermoen.

Men er jo også på besøk av og til i Drøbak og Son området, men hva om man ser en båt på brygga som har Båtplassen-vimpel, er det bare å ta kontakt da, hvis det er folk i båten..? Eller blir det et hakk for påtrengende..??? :confused:

Kan ikke tenke meg at det er påtrengende, er ikke det endel av vitsen med vimpelen. Å gi seg til kjenne mener jeg

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

:crazy::lol::lol::lol:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Kan ikke tenke meg at det er påtrengende, er ikke det endel av vitsen med vimpelen. Å gi seg til kjenne mener jeg

Jo det mener nå iallefall jeg også

Jeg har ikke noe plass til vimpelen men jeg har klistremerker i rutene som for meg virker på samme måte.

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Kunne kansje skippa juni som alt , da det det kræsjer med treffa våres . Men pubtreff passer vel kansje bedre om vinter'n , da dem fleste har skuta på land .Vil dere treffe BP folk så er det bare å stikke innom Horten gjestehavn , denne helga så langt i finværet ligger det 6 BP båter her . Men ikke stort annet å gjøre heller vel , er ikke direkte finvær idag .Det blåser litt for mye til at jeg går videre idag , selv om det var planen . Men får ikke gjort stort med været desværre.

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...