Jump to content

Øl og båtprat Bergen


Sydvesten

Recommended Posts

Nå er snart ferien over og jeg skal jobbe ett år i Bergen, når jeg er etablert der i slutten av Juli så vil jeg selvsagt forsøke å dra i gang baatplassen.no lokale "Lygarlaug" hvor vi kan treffes et eller annet sted i Bergen med maritim atmosfære for inntak av importert øl (Hansa er for dårlig etter mitt syn) eller lokalt brent kaffe fra Friele. En dag i måneden eller så burde vi klare å få til håper jeg... Det er mange gode kandidater i Bergen som kan bidra i lygarlauget med mere eller mindre sanne båthistorier eller andre gode historier.

 

Moderator:

De opprinnelige innleggene i denne tråden er flyttet hit: Øl og båtprat II

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

... inntak av importert øl (Hansa er for dårlig etter mitt syn)
Har vel en mistanke, med den holdningen, at en del Bergensere vil be deg legge møtestedet utenfor Bergens grenser :lol: :lol: :lol:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Som den erkebergenseren jeg er synest jeg dette høres ut som et kjempetiltak. Skal til og med klare å drikke Ringnes for anledningen om det er det som skal til, men noe annet enn friele kommer ikke på tale! :lol: Selv om jeg ikke har så lang fartstid på BP har jeg fulgt den fra sidenlinjen et par år, men kanskje ikke blitt "aktiv" før i år. Det henger nok sammen med at jeg har oppgradert til litt større båt i år. Håper "nye" BP medlemmer er like velkommen som dere "veteraner"....:-)

 

Tar forresten meg selv stadig i å speide etter BP-Vimpler når jeg ser andre båter på fjorden. Det er jo igrunn DEN beste måten å identifisere andre BP medlemmer på? Ser det er tomt, men det må vel være mulig å gå produsert slike noe sted? Jeg hadde iallefall festet en på båten om jeg hadde en!:-)

AndersH
Klavenes 1375 (selvbyggerbåt)

 

Link to post
Share on other sites

Jeg er med på treff i høst.

En gang i måneden kan jeg ikke love.

Det blir mange "en gang i måneden opplegg" - lønningspils, kamerattreff, studievenner osv - men noen kvelder skal jeg vel klare å reservere uten at fruen og resten av familien klager :-)

 

Har ennå tilgode å se et eneste vimpel... kanskje i sommer :-) I så fall ser jeg det som en invitasjon til å ta kontakt...

 

Kanskje et tidlig høstbåttreff (før opplagstid) i Vågen hadde vært noe å starte med??

Link to post
Share on other sites

En gang i mnd er jo ambisiøst, men "noen ganger i løpet av sommeren" er jo en bra start?:-) Midt på havnen høres jo vel og bra ut, men kanskje litt "upersonlig"? Hva med en av områdets nydelige havner som feks Kollevåg? Der er jo også et flott hus hvor alle kan samles.

 

Ellers er det jo en del BP-folk som skal samles på Lost Weekend:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=23580

 

Litt nedi starter 2007-turen...:-)

AndersH
Klavenes 1375 (selvbyggerbåt)

 

Link to post
Share on other sites

Dette hadde vært artig.

 

Som utflyttet Bergenser tar jeg nok hybelen med meg på et slikt treff, der er alle rettigheter til alle døgnets tider :cheers:

 

Skal holde meg oppdatert på denne tråden.

 

3 ukers båtferi starter 1.august, og en gang i løpet av denne skal vi nok til "gamlelandet" :seeya:

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Medlem i SagaKlubben

Link to post
Share on other sites

Bildene som LA3939 referer til kan ikke regnes som bevis siden jeg ikke var tilregnelig i gjerningsøyeblikket :lol: , men det er vel slik at alt går i "fanten" også Hansa. Når det gjelder treffene så blir nok dette mere høst og vinter syssel vil jeg tro fremover mot julebordet. Noen kan den ene ganegn mens andre ikke, det kan vel tenkes at vi kunne funnet en dag i måneden for dette... men det komme vi tilbake til noget senere..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Nå er snart ferien over og jeg skal jobbe ett år i Bergen,

 

Fra Finansavisen i dag siterer jeg en uttalelse fra advokat Einar J.Greve (utflyttet bergenser);

 

Jeg flyttet fra bergen i 1979, og stortrives i Oslo. Det er lettere å være bergenser i Oslo, enn bergenser i Bergen. Her kan jeg jo gjøre nesten hva jeg vil, og bli unnskyldt fordi jeg er bergenser.

 

 

Jeg er ikke like sikker på om bergensere vil unnskylde en østlending på samme måte, men regner med at den bergenske advokatstand vil bidra med litt kunnskap om dette? :rolleyes:

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Æ e nok en utvandret Finnmarking Mouche som har forvillet meg til Bamble, etter flere år i Oslo og Trondhjem.. Regner med at jeg blir tatt pent i mot i utlandet Bergen

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Vi er trolig mer konsentrert vi BP-medlemmene her i Indre Oslofjord.

 

Denne helgen lå vi fem BP-båter i pollen. Stort sett ligger antallet mellom 4 og 7-8 båter. Bergen er en stor by med mange fritidsbåter. Prøv å finn frem til en lokal uthavn hvor dere kan møtes. Noen er der ofte andre svinger innom. Kos på brygga med mye båtprat. Det er oppskriften fra oss.

 

Vi bruker K-77 som oppkallskanal her nede. Finn et system som fungerer dere også.

Tronheim og Stavanger burde også få til noe lignende. Det er i alle fall en begynnelse til et årlig treff hvor aktiviteter og utlodding kan finne sted.

 

Lykke til! :cheers:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

  • 5 uker senere...

Tenker jeg skal nyte en Guinnees fra fat i aften i Bergen by, er det noen andre som er i nærleiken og som føler for fristelsen... om en ikke føler for skikkelig øl så er det sikkert "dårlig oppvaskvann" fra Hansa også tilgjengelig formoder jeg. Jeg kjenner til to steder som har dette eminente brygget fra de britiske øyer, Scuffys Murphys og Henrik. Kill Kenny fra fat er også tilgjengelg om det svarte ikke slår helt an.

 

Jeg har en ukentlig tur ut får å nyte slik eminent drikke... så mulighetene byr seg nok senere også vil jeg tro

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Ny uke med nye muligheter for øl og båtprat i Bergen... de av oss som er ukependlere eller andre som helt ufrivillig er midlertidig skuteløse her i Bergen samles til en duggfrisk øl eller anne drikke på bryggen denne uken (meterologene er på vår side denne uken med mindre de ombestemmer seg da..)... Jeg er åpen for alle forslag så lenge jeg kan får noe annet fra fat enn Hansa.. Det er både Guinness og Kill Kenny fra fat på Scuffys kan nytes med utsikt til båtene i vågen

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Ny uke med nye muligheter for øl og båtprat i Bergen... de av oss som er ukependlere eller andre som helt ufrivillig er midlertidig skuteløse her i Bergen samles til en duggfrisk øl eller anne drikke på bryggen denne uken (meterologene er på vår side denne uken med mindre de ombestemmer seg da..)... Jeg er åpen for alle forslag så lenge jeg kan får noe annet fra fat enn Hansa.. Det er både Guinness og Kill Kenny fra fat på Scuffys kan nytes med utsikt til båtene i vågen

 

Shiiitttt.... :blush:

denne tråden bør tydeligvis ha egen popup..

Jeg nøt utsikten over Vågen sammen med en duggfrisk Kilkenny i går kveld (tirrrsdag - dag med "r" ) :drink:

I dag er jeg tilbake på Østlandet...

Slike maritime aktiviteter bør logges og synkroniseres ved ukestart!

Link to post
Share on other sites

Hmm, enig der Phoebe.... tenker jeg tar en Guinness i dag... solen skinner her i Bergen.... Vi tar en øl til uken da om du er da...

 

Mobilnummert mitt er: 95171693 om noen andre slår følge.... ring meg til uken da Phoebe så tar vi en øl..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Er tida snart inne for det tidlegare annonserte månadlege treffet i Bergen? Me fastbuande må ofte (i motsetnad til frie og franke vekependlarar :wink:) ha litt planleggingstid. Difor kan det vera greit å vita om treffet nokre dagar i førevegen. Det mest forutsigbare ville vore ein fast dag i månaden, - så får dei koma dei som kan. Fram mot jul vil det vel kuliminera i det tradisjonsrike julebordet (I Bergen er alt som har vore gjort to gonger eller meir ein tradisjon). :cheers:

Link to post
Share on other sites

Jeg er enig ia tat vi kunne lagt opp til en fast dag i måneden hvor de som har anleding kunne treffes til en hyggelig båtprat og en god histore med tvilsomt sannhetsinnhold.. Vi pendlerere uten noe hjem i denne byen har det jo litt enklere, vi bare tar på pub til pub skoa så er vi klar til en runde til. vi gåtr mot månedskifte nå og da kunne det vært greit med en fast dag, første xxxdag i månden f.eks. Vi bør bruke ukedager til slikt slik at ikke helga blir ødelagt, med unntak av julebordet da

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...