Jump to content

Promille grense


kristian

Recommended Posts

Men Astor - hva gjør du hvis det blir nødvendig å forflytte seg etter at man har tatt en ankerdram, eller to? F.eks hvis det blåser opp, vinden dreier, ankeret holder ikke eller man må assistere andre som trenger hjelp? :rolleyes:

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

En annen ting er når vi er vel fortøyd... :drink::cheers:

Vel, vel, - Er du helt sikker på at du er under 0,2 promille neste morgen når du skal videre? :cryin:

Ellers er vel dette forslaget årvisst fra Krf, men synes det kom tidlig i år. Pleier ikke det å komme først litt uti juni? :lol:

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Syens forøvrig den promillegrensa vi har er helt grei, og hvis den endres så vet ikke jeg om det.

 

Også kalt å ha en "fleksibel" holdning til lover og regler? :nonod: Se annen tråd; Hvorfor må motorbåter bruke baugpropell.

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

En kan ikke miste "billappen" om man har for høy promille når man fører sin skute til sjøs, kjører man sin bil til sjøs med for høy promille så stilles saken seg annerledes vil jeg tro

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

quote.gif
En kan ikke miste "billappen" om man har for høy promille når man fører sin skute til sjøs, kjører man sin bil til sjøs med for høy promille så stilles saken seg annerledes vil jeg tro


Det vil jeg også tro, sansynligvis blir du satt inn også :lol::lol::lol:

Så ikke prøv og utfordre skjebnen Sydvesten :wink::lol:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Det er faktisk lov å forhale med ankerdram innabords. Ergo så har man lov å flytte båten, legge ut dreggen på nytt osv. Å forhale er i mine øyne å skifte fortøyningsplass til en annen plass i nærliggende omgivelser. Problemet er kansje hvordan politimannen som stopper deg definerer å forhale.

PS: Her snakker vi ikke om å være pære full, da stiller nok saken seg meget annerledes.

Link to post
Share on other sites

Ingen problemer er større en at man kan kjøpe nok en "gadget" for å sjekke effekten av fludiumnivået.

KrF-måler :lol:

 

Har en sånn alko tester. Skremmende hvor lenge alkoholen sitter i hvis man har hatt en fugtig kveld/natt.

Vet ikke hvorfor, men det er alltid jeg som kan kjøre sist når vi har vært på hyttetur etc. Jeg må ha dårlig forbrenning.:lol:

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Symbolpolitikk av Krf, og en hilsen til indremisjonsmiljøet på Vestlandet foran valget til høsten.

Lenge leve snekkepilsen!!

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Hei

Der må jeg si meg helt enig med Astor, skjønner ikke at det skal være om gjøre å ta "styredram", ankerdram er en annen sak.

 

Tja....selv tok jeg noen pils lørdag ettermiddag på vei inn til Oslo mens jeg holdt ca 5 knop....Tror ikke jeg var til fare for meg selv eller andre. Turen tar ca 2 timer og litt av kosen er å ta seg et par-tre pils på turen. 0,2 promille er meningsløst. Men så tillegger jeg Politiet såpass IQ at de ikke bruker tiden på å stoppe snekker med toppfart på 8 knop, så lenge ikke båten viser en unormal "oppførsel"...

 

Plenen

Redigert av Plenen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

quote.gif
Men Astor - hva gjør du hvis det blir nødvendig å forflytte seg etter at man har tatt en ankerdram, eller to? F.eks hvis det blåser opp, vinden dreier, ankeret holder ikke eller man må assistere andre som trenger hjelp? :rolleyes:

:sailing:



Da får fruen ta komandoen og jeg assistere. En gang må hun ta skipperansvaret også. :wink:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Og hvis hun også har tatt et par glass vin eller mer da?

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Symbolpolitikk av Krf, og en hilsen til indremisjonsmiljøet på Vestlandet foran valget til høsten.

Ja til snekkepilsen!!

Synest dette er en flåsete kommentar. Når det gjelder bilkjøring er det en selvfølge at en ikke skal drikke før kjøreturen, det samme burde det være før båtturen. Så på nyhetene senest nå i kveld en reportasje om alle båtulykkene den senere tid, og det er klart at alkoholbruk ofte er medvirkende årsak i disse ulykkene. Synest Astors tilnærming er grei - ikke alkohol under båtkjøring. Når det er ankret opp kan en selvsagt hive innpå noen pils - eller hvitvin i stettglass for de mer dannede...

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Link to post
Share on other sites

Her har vel KRF statestikk å vise til fra biltrafikken regner jeg med, for der gikk man jo ned fra 0,5 til 0,2 for noen år tilbake og ulykkene ble redusert "dramatisk". Eneste som hindrer oppnåelse av null-visjonen i antall trafikkdrepte er selvfølgelig at de ikke har fått grensen ned til 0 enda men det kommer nok. Bare stå på. De som virkelig fyllekjører kommer nok antageligvis til å slutte bare grensen blir 0,2 på sjøen skal du se, dette er jo som kjent noen av de som har størst respekt for lov og orden fra før av.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...