Jump to content

Glassfibermasse


Mazda6

Recommended Posts

Hallo! Rett før sesongen var over, hadde jeg et lite uhell og jeg skada båten litt. Var ikke alvorlig da, men det ble en litt stor sprekk rett under vindskjermen. Så dette må jeg da tette, og jeg vil gjøre det selv. Tenkte da å legge på glassfibermasse (ja, båten er av glassfiber). Finnes det glassfibermasse i gult? Altså i farge? Eller må jeg evt. legge på glassfiber som er hvit, så male det gult? Takk for svar. :santcheers:

Link to post
Share on other sites

Nei, man ser helt klart at båten er av glassfiber, er sånn hvit tynt "gress" liksom

Må jo tro på det når du sier det.... :fishing:

 

Er båten gammel kanskje? Hadde en knallgul glassfiber Terhi på samme størrelse som din en gang tidlig på 70-tallet, men trodde alt de har produsert de siste 25 år var ABS.

 

Disse kan repareres med en spes. farget sparkelmasse, står mye om det på http://www.terhi.com

Link to post
Share on other sites

Det er en 1985 modell ifølge forrige eier. Har sett samme båt i rødt også. Ble laget mellom slutten av 70-tallet og midten av 80-tallet tror jeg. Det er en båt som dette:

 

http://www.finn.no/finn/boat/viewpicture?i...23.jpg&alt=

 

Fin båt. Har lest om dette med sparkelmasse i en sånn Terhi-brosjyre, men det var visst for plast-båtene dems. Kan se om jeg finner noe der, takk for link.

Link to post
Share on other sites

Dro innom den beste båtbutikken i mitt område, som er TSG ved Strømmen Storsenter ( Solberg motor på Strømmen anbefales IKKE!). Der hadde de masse/gelgoat og i gul farge som var som min! Kosta under 200 kr! Billig dette da...! Endte jo godt! Takk for svarene jeg fikk, god jul!

Link to post
Share on other sites

Hvis du ikke har arbeidet med glassfiber før bør du få en son har gjordt dette før til å hjelpe deg. Det må slipes langt ut på hver side av sprekken når du skal reparere dette.

Hvis ikke blir det liggende som tuppedritt og tåler ikke noe belastning.

Har du tenkt å reparere med glassfibersparkel eller bruke polyester å matte.

Glem Glassfibersparkel.

Lykke til, det går nok bra.

Link to post
Share on other sites

Dro innom den beste båtbutikken i mitt område, som er TSG ved Strømmen Storsenter ( Solberg motor på Strømmen anbefales IKKE!).

Enig med at TSG er suverene både på pris og service (Bare Malfix er bedre), men at den lille butikken mellom Strømmen og lillestrøm (Solberg motor) ikke kan anbefales, forstår jeg ikke helt. De er da greie nok? Det de har, det har de. Og kan de ikke hjelpe, er det en beklagelse med et stort ydmykt smil. Og skal jeg ha en standardting, kjører jeg gjerne innom der på veien hjem fra jobben fremfor å dra omveien til Strømmen eller helt til Oslo for å spare noen ører eller et par kroner.

 

Lars H.   :santcheers:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg liker ikke måten de driver butikk på. Jeg ble utrolig dårlig behandlet da jeg ville ha hjelp til å finne ut problemet med min gamle motor, en Evinrude 25 hk og ellers når jeg har vært der. De var veldig frekke mot meg, og både jeg og mange andre har opplevd at de ansatte er sure, rotete og svært frekke. Jeg hadde motoren på service der, de sa de hadde klart å fikse det, men nei da... 1000 kr for ingenting.. Jeg ble utrolig sinna på han eldre karen med briller, han hadde tydeligvis ikke peiling på mye da han forklarte hvorfor motoren var som den var.. Han hadde selvfølgelig ikke rett da vi skulle få forklaring på hvorfor de ikke hadde klart å reparere den som de sa de hadde gjort.. Og han er værst.. .. Jeg kommer aldri til å sette mine bein der igjen, når en utrolig god og bedre butikk er 3 min unna. Veldig greie de folka på TSG, og DE har alt som jeg trenger for tiden. Gode priser også... Alle båtfolk jeg kjenner gidder ikke å dra til Solberg, men TSG...  :santcheers:

Link to post
Share on other sites

  • 6 måneder senere...

Ja ja - har vært innom Solberg et par ganger, men kjenner ikke igjen de episodene jeg leser om her. MEN har hørt det av flere bekjente.

SÅ MALFIX ble nevnt. DET er butikken det. Var der i går og kjøpte GPS. Så hyggelig handel har jeg aldri opplevd før.

 

MEN jeg trodde dette innlegget dreide seg om Glassfiber

 

Så da har jeg et spørsmål til fenne diskusjonen. Jeg har planer om å pynte opp båten innvendig. Den er ikke den peneste. Har også tenkt å bytte stoler, til dreibare stoler. I den forbindelse "tror" jeg at jeg kan "støpe" feste til stolene med glassfiber samtidig som jeg fiffer opp den innvendig.

 

Er dette rart......

Ha en fortryllende dag på sjøen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...