Jump to content

Jordslag på gardiner


Ludde

Recommended Posts

Glemte en gardin i båten i høst, og oppdaget i dag at den hadde fått noen svarte flekker, ikke mye men nok til at det vanket kjeft i heimen. Har noen forslag til hva jeg jan bruke for å få dette av, samtidig som jeg beholder den gile fargen på gardinene? Har søkt på jordslag men finner bar info om kalesjer og fjerning på disse.

 

Vil tro at ShipShape eller fortynnet Klorin gjør susen, men det hadde vært fint om jeg kunne beholde originalfagren på gardinene også.

 

Takker for alle innspill, og fortsatt God Jul.

Hilsen Ludde

 

Link to post
Share on other sites

Har nå gjort følgende: Lagt i vann i Omo, og skrubbet lett med en neglebørste på de værste flekkene. Har også brukt litt Zalo på de største flekkene. Deretter en ny runde i OMO, skyllet og fått godkjent av regjeringa!

 

Henger nå til tørk, og ser meget bra ut.

Hilsen Ludde

 

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Husker ikke om det var her eller på BM sitt forum at det var en som hadde en løsning med å legge de "prikkede" gardinene ut i vårsolen. "Prikkene" forsvant da som dugg for solen!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Ser at noen har fått tatt jordslag på gardiner med hell..Er det noen som har greid å få vekk jordslagflekker på intriør "pusetrekk"?(bayliner)..Inbiller meg at dette er en ganske håpløs oppgave..

<{POST_SNAPBACK}>

Har søkt etter råd mot jorslag og har funnet en del gode tips og råd. Selv har jeg fått de sorte prikkene på stofftrekket inne i kabinen. Ser at ovenevnte hadde samme problem for en god stund siden. Haadde vært interessant å høre om han til slutt fikk løst dette problemet og på hvilken måte.

 

Mange foreslår bruk av stoffet Ship Shape. Er det noen som har erfaring med bruk av dette på stofftrekk som nevnt. Inbiller meg at det skal skylles med vann etter bruk, og det blir jo litt problematisk inne i en båt. Er det noen som har råd/tips ????????

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...