Muffe Startet 16.September.2007 Del på Facebook Startet 16.September.2007 Etter mye vurdering er nå endelig valget falt på en innvendig svinger til ekkoloddet. Denne er at typen med egen beholder for væske som selve svingeren skal stå oppi. Forstår ikke helt leverandørens anbefaling når de gjelder hvilket stoff jeg skal bruke for å feste beholderen til skroget. Kan jeg f eks bruke vanlig sikafleks for denne jobben? Mottar med takk erfaringer fra andre som har gjort samme jobben (Er en B260 innvendig svinger fra Aimar) Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 16.September.2007 Del på Facebook Svart 16.September.2007 Her er en tråd der dette med limemetoden av av innvendig svinger er utførlig diskutert! Sitér dette innlegget Link to post
Muffe Svart 16.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2007 Virker som det er mest vanlig å "lime" svingeren direkte på skroget men det er ikke det jeg skal gjøre. Jeg skal montere en boks som skal fylles med olje før svingeren plasseres i oljebadet. Mtt spørsmål gjaldt festemåte for selve boksen Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 16.September.2007 Del på Facebook Svart 16.September.2007 Det er vel bare og feste boksen med sika det vel MvhBjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Mulligan Svart 16.September.2007 Del på Facebook Svart 16.September.2007 Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 16.September.2007 Del på Facebook Svart 16.September.2007 Bar vær sikker på at du ikke har sandwich skorg under vannlinjen da funker det ikke med innvendig svinger, det er ikke mange som har det men noen amerkanere har det... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Philonica III Svart 17.November.2008 Del på Facebook Svart 17.November.2008 Etter mye vurdering er nå endelig valget falt på en innvendig svinger til ekkoloddet. Denne er at typen med egen beholder for væske som selve svingeren skal stå oppi. Forstår ikke helt leverandørens anbefaling når de gjelder hvilket stoff jeg skal bruke for å feste beholderen til skroget. Kan jeg f eks bruke vanlig sikafleks for denne jobben? Mottar med takk erfaringer fra andre som har gjort samme jobben (Er en B260 innvendig svinger fra Aimar) Hei Har montert lignende svinger fra garmin i høst. Min fremgangsmåte var: Pusset rent med 100 sandpapir, vasket med aceton, la på ca; 4-5 mm. med 7tech rundt beholderen som jeg da stte på plass der den skulle stå. Når den var herdet fylte jeg beholderen med vann/frostveske og monterte toppen. Fungerer utmerket. Reidar Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 17.November.2008 Del på Facebook Svart 17.November.2008 Jeg gjorde det samme som Reidar, men fikk etter en tid lekasje og olja som jeg hadde fylt opp med rant ut. Kjøpte da stearin på en hobbybutikk som jeg varma opp og helte ned i koppen, fungerer fint det også. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.