Jump to content

Bayliner 3058, fra 2 til 1 Motor på 1-2-3


Wandalen

Recommended Posts

Ny båt er ivestert :smiley::drink: Hadde en hyggelig og smertefri handel med Rogeir fra Trondheim og endte opp med en Bayliner 3058.

Har nå installert en Mercriuser :smash:

 

Første titt

1193703101_2_FT11858_40.jpg

 

Transport

1193703924_2_FT11858_41.jpg

 

Demontert drev og sliping utført

1193703924_2_FT11858_44.jpg

 

Gammel tank (for lang 500l)

1193703924_2_FT11858_43.jpg

 

Ny tank i syrefast 316L 360 liter

1193703924_2_FT11858_42.jpg

 

Hullene tettet

1193703997_2_FT11858_45.jpg

 

Måtte sjele 15cm av midtkabinen

1193703997_2_FT11858_46.jpg

 

Ferdig støpt malt og utmålt

1193703997_2_FT11858_47.jpg

 

Transom for bravo 2 montert

1193703997_2_FT11858_50.jpg

 

Motor instalert

1193704051_2_FT11858_48.jpg

 

God plass på sidene

1193703997_2_FT11858_49.jpg

 

:sailing:

Link to post
Share on other sites

Har du bygget tanken i henhold til en "harmonisert standard" slik at CE merkingen er "gyldig" eller det kun brukt amerikansk øyemål som er benyttet

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
Motor rommet så lekkert ut!

Hvilken maling brukte du og hva vasket du det ned med før du malte?

 

Minst 20 runder med høytrykkspyler og avfettingsveske (industritype) :crazy:

så er det brukt toppcoat 2 komponent

 

Vakker motorinstallasjon. Gratulerer.

Da er du kanskje medlem her : http://www.baylinerownersclub.org/forum/index.php

Hvis ikke er det mye smart å hente blandt erfarne Bayliner eiere,

Lykke til.

Ja den har jeg sett , får bli medlem der nå tenker jeg :smiley:

Redigert av Wandalen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei, Wandalen!

Det var jo du som først gjorde meg oppmerksom på baatplassen!

3058 er flott båt. Jeg kjøpe og av Rogeir. Jeg har nå fått lirka Peninsularen på plass. Da er det så vidt at ikke reimskiva subber i skottet. Slapp heldigvis å skjære ut tanken. Vi har mye arbeid forran oss i vinter. Men utrolig kjekt.

Så lykke til!

Link to post
Share on other sites

Hei :) Vi er også Rogeir, kunde. Vi beholdt MPI motoren i vår 2000 modell 2855.

Dette så supert ut, få se flere bilder da av annet småfiks du holder på med :)

Det er en del småtteri å fikse med disse importbåtene, men jeg syns det bare er toppers. Så blir båtsesongen helårs, med fiksing på vinteren og cruising om sommeren.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...
Du må få tatt ett bedre bilde her så vi får se hvordan det ser ut i dagslys! :wink:

 

Ja mobilen var et dårlig valg under presseninga, skal ta et skikkelig med kamera og blitz.

 

Har du andre planer for båten? Gikk å siklet selv etter denne båtmodellen i mange år.

 

Åhåhå jahh... Det skal gjøres undere med denne båten , trekke om seter ,flytte dregvinsj, lage skille mellom pentry og sove kabin forut, baugpropell er montert, ekstra septik tank bak (140L) osv... osv... listen er lang , begynner og lure på timeplanen vil sprekke :crazy:

Skal se om jeg kan oppdatere litt etter vert som det skjer noe :cheers:

Link to post
Share on other sites

lage skille mellom pentry og sove kabin forut

Akkurat dette punktet er vel det eneste jeg har sett som negativt ved denne modellen, at man ikke har dør og vegg inn i baugen. Men så blir vel gjerne stikkabinen brukt i hovedsak og den fremme ved gjester. Har man unger ville jeg definitift hatt skille her. Blir spennende å se hva du finner ut her!

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
Akkurat dette punktet er vel det eneste jeg har sett som negativt ved denne modellen, at man ikke har dør og vegg inn i baugen. Men så blir vel gjerne stikkabinen brukt i hovedsak og den fremme ved gjester. Har man unger ville jeg definitift hatt skille her. Blir spennende å se hva du finner ut her!

 

Sånn! der var Berlin muren på plass. Slipper og se kjerringa sover når jeg drikker kaffe

 

Baug propellen er også ferdig.

 

 

vegg1.jpg

 

 

vegg2.jpg

 

 

propp.jpg

Link to post
Share on other sites

Ja, dette var lekkert utført! Har latt mor kose seg med interiøret og setene mens jeg har tilbragt de siste månedene i motorrommet selv.

p1260092.jpg

Wow ! lekkert ! og de blendrene for vinduet ser fine ut, er de orginale eller rettere sagt hvor kan jeg skaffe sånt? Har sotede vinduer men kunne alikevel tenkt med slike jeg også .

:smiley:

Link to post
Share on other sites

Ny båt er ivestert :smiley::drink: Hadde en hyggelig og smertefri handel med Rogeir fra Trondheim og endte opp med en Bayliner 3058.

Har nå installert en Mercriuser :smash:

 

Ligner på min motor ja :wink: Er det en 250 eller 300 hk. Hvis du har 250, skal du chippe den ? Hvilken årsmodell er motoren ?

 

Min går ned med skohorn. Her stod det 2 stk 40B motorer opprinnelig.

 

P1010264.jpg

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Ligner på min motor ja :wink: Er det en 250 eller 300 hk. Hvis du har 250, skal du chippe den ? Hvilken årsmodell er motoren ?

 

Min går ned med skohorn. Her stod det 2 stk 40B motorer opprinnelig.

 

 

Denne er nok lik min ja. Det er en 98mod som har gått 495t Den er D-tronic 250HK som skal shippes opp til 300HK. Men jeg skal først prøvekjøre den som den er for ikke og skape noe usikkerhet for meg selv hvis ting ikke fungerer ved sjøsetting. Fikk en pris på ca 6000kr for trimmingen. Så dette er vel billig dersom jeg skulle få 50HK til. Uansett om det blir 25-30hk så er det vel billig.

Det var 2 stk 240HK V8 motorer i orginalt i denne så jeg tipper Erik Solheim og Al Gore ville likt denne båten orginal (140l/t) :smiley:

Min mitor måtte også monteres med skohorn og glidemiddel, men plassen på sidene er upåklagelig da.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...