Jump to content

Hva tror dere om dette produktet? (SilkeMotor)


princess32

Recommended Posts

Man bør i utgangspunktet være skeptisk til alle vidunderstoffer. Et minstekrav må være at leverandøren kan dokumentere at nøytral institusjon (Veritas e.l.) har testet produktet og kan verifisere påståtte egenskaper. Hvis slik dokumentasjon ikke kan fremlegges, er det sikkert best å glemme produktet ..

Link to post
Share on other sites

De har jo en link til sin "søster side" angående mus & rotteplager......jeg ser ikke helt at det er i samme bransje, men denne silken er kanskje en spin off/fraksjon fra rottegiftproduksjonen - eller det er kanskje samme produkt. Kommer snart til en butikk nær deg som et vaskemiddel som omgjør en Bavaria til en Regina....

Link to post
Share on other sites

Det er val samme humbugget som dette formoder jeg... begge lover jo omtrent det samme eller dette sistnevnte påstår det finnes tester, men de er hemmelige.. så jeg er enig, kast heller poenegen rett ut av vinduet.... eller kjøpt en flaske lurium 96

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hva mener Dere da om QMI? www.qmi.no

De kan da dokumentere med noen uavhangige tester, men er da alikevel et såkalt lurium stoff som havner innunder samme kategorisering i ovenstående innlegg.

I tillegg til brukeromtalene på siden er det også flere her på baatplassen som har positive erfaringer.

Mvh Fantasy

Link to post
Share on other sites

QMI er bl.a. omtalt her. Det er vel nokså snaut med vitenskaplige tester av QMI også men jeg har nå gjort meg egne erfaringer som helt klart og utvetydig har gitt positive effekter. Har skrevet om det både i tråden jeg linket til og på min hjemmeside. I tillegg har jeg fått IM fra noen av medlemmene her som også klart og tydelig bekrefter positive effekter. Det eneste jeg ikke har funnet, selv etter intens leting på nett, er negative erfaringer med QMI/Teflon, kun generelle dommedagsprofetier av diverse klorbaserte lurium der QMI blir tatt med i dragsuget (og det er vel disse Sydvesten har i bakhodet hele tiden :wink: ).

 

Når det er sagt så finnes der en masse lurium som jeg aldri ville helt i min motor...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Et minstekrav må være at leverandøren kan dokumentere at nøytral institusjon (Veritas e.l.) har testet produktet og kan verifisere påståtte egenskaper. Hvis slik dokumentasjon ikke kan fremlegges, er det sikkert best å glemme produktet ..

 

:yesnod:

 

Eller at det har vært godkjent av motorprodusentene, på lik linje med motorolje. F. eks VDS-2 e.l.

Men de fleste motorproduseter fraråder jo bruk av lurium.

Link to post
Share on other sites

Nå er det jo flere kjente som har brukt QMI og Hammerdown , med bra resultat . Flere har fått en lettere start på motor og flere har minka svartrøyken betydlig , noen sier også at svartrøyken er borte . Stemmer noe av dette , så er det helt klart noe som virker . Men at gearkassa og motorer blir som nye , det er vel noe å ta i vil jeg tru . Hammerdown har jeg stor tru på når det gjelder bedre start og mindre røyk , vil også prøve selv . Tar bare litt tid noen ganger å få ut finger'n .....

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Silke Motor må jo være ment for det kvinnelige markedet kanskje :lol: Syns navn og emballasje virker litt uprofft liksom...

 

Jeg var selv forhandler/distributør for Slick 50 og senere importør for Slider 2000 som kan sies å være lignende produkter for 15-20 år siden men de hadde iallefall relativt grundig dokumentasjon. Tilfeldigvis var det morsommere/enklere å få opp omsetningen i databransjen for 10-15 år siden så dermed ble disse produktene lagt på hylla etterhvert.

Hadde internett eksistert den gangen så hadde muligens det blitt en helt annen fart over sakene.

 

Vi fikk etterhvert kilovis med positive referanser og omtaler så det var ikke det det stod på. Negative effekter hørte vi iallefall ikke om. Har fortsatt stående noen flasker som kanskje får gjøre nytten i båtmotoren etterhvert.

 

Slick 50 er vel et av de eldste merkenavnene og selges jo fortsatt i skandinavia, bl.a. av Mekonomen.

Slider 2000 var en videreutvikling av Slick 50-konseptet med aktivisert PTFE (teflon). Navnet forsvant midt på 90-tallet som dugg for solen. Trolig ble rettighetene solgt til Russland for jeg har funnet info på nettet på russisk om Slider 2000. Fungerer nok udmerket i Lada iallefall :cool:

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Det typiske for produsenter av humbug-produkter som Silkemotor og QMI er at de gir inntrykk av at produktene virker etter kjente og enkle fysiske og/eller kjemiske prinsipper (f.eks. "QMI PTFE er ikke noe "mirakelmiddel på boks", det som utrettes er fullt forståelig"). Hvorfor kan produsentene da ikke forklare disse enkle virkemåtene? Produkthemmeligheter? I stedet gir de noen kvasi-vitenskapelige forklaringe som som åpenbart er tøv eller referer til testlaboratorier og studier som er umulige å etterprøve. Troverdig?

 

Dersom vi kunne forlenge levetiden for alle forbrenningsmotorer med det tredoble bare ved å helle en skvett med en løsning i oljen, så ville vi vært vitne til en verdenssensasjon (se påstand om Silkemotor). Dersom et slikt produkt hadde eksistert, ville det selvfølgelig ha vært velkjent og solgt på enhver bensinstasjon.

 

Hva er QMI? Det inneholder tydeligvis et oppløst eller suspendert metall som på mirakuløst vis fester seg på overflaten av motordeler: "...metalldelene påføres et tynt belegg som minsker slitasje, friksjon og korrosjon" (QMI reklame). Er belegget så tynt at det ikke sees? Allikevel virker det altså i opptil 6 år med hard bruk av forbrenningsmotor (se http://www.qmi.no/nav.htm). Betyr dette at den tynne, usynlige filmen forhindrer kontakt mellom stempelringer og sylindervegger og dermed eliminerer all slitasje i mange år? Kan vi tro på QMI-reklamen som sier at dette ikke er et "mirakelmiddel", men "fullt forståelig"?

 

Forsøkene til SveinHa som "helt klart og utvetydig" viser positive virkninger av QMI er dessverre ikke holdbare. Testene på egne motorer er subjektive vurderinger som ikke holder mål med hensyn til objektiv, kvantitativ metodikk. Et troverdig forsøk vil kreve minst seks identiske motorer, tre som kjøres med QMI og tre uten. Deretter må avgasser, temperatur, slitasje, drivstoff-forbruk, etc. måles. Dataene må til slutt behandles statistisk før konklusjoner kan trekkes. Det holder ikke å si at nå går motoren min mye bedre.

 

Verden vil bedras. Noen betaler endog for å bli lurt.

Redigert av Kjeles (see edit history)
Link to post
Share on other sites

kontakt mellom stempelringer og sylindervegger og dermed eliminerer all slitasje i mange år?

 

Nå skal vel ikke stempelringene og sylinderen berøres av hverandre på noen måte. Det er nok en smøreoljefilm som skal tette mellom ringene og sylinderen. Dette heter gasstettning for å være helt korrekt. Vis ringene berører sylinderen blir ringene skarplslitte, og vil ligne knivblad etter veldig kort tid. Dette vil medføre i rivning som igjen fører til havari. Dette forde de skarpe ringene vil slite vekk smøreoljefilmen. Derfor skal ringene være tønne formede for å føre gassen inn bak ringene som vil presse ringen mot smøreoljefilmen på sylinderveggen.

Link to post
Share on other sites

Forsøkene til SveinHa som "helt klart og utvetydig" viser positive virkninger av QMI er dessverre ikke holdbare.
Å joda, de holder godt nok. Jeg er ikke ute etter objektive vitenskaplige metoder men ser det jo daglig at QMI har en positiv virkning. To VP41 motorer fikk begge hetetokter på 3300 rpm men umiddelbart etter QMIbehandling kunne begge kjøres på 3600 med normal temperatur. I bilen ser jeg også at jeg må kjøre noen kilometer lengre for motortemperaturen kommer opp i normaltemp. Som et ikke-troende menneske (både relegiøst og på andre måter) er dette helt tydelige indikasjoner på at QMI holder hva det lover. At dere andre velger å ikke prøve er helt greit for meg men ikke kom å si at dere vet, for det er vel så mye tro involvert blandet skeptikere som hos oss som vet...
Noen betaler endog for å bli lurt.
Det kan godt være men jeg får betalt med 10% mindre dieselforbruk og det merker jeg hver gang jeg fyller tanken :cool:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Det eg tykkjer er rart i diskusjonen rundt desse vindunderprodukta : Kvifor brukar ikkje dei store levrandørane av smørolje og brennstoff noko av desse stoffa? Kvifor frårådar dei å bruke desse stoffa ? Kan det være fordi dei brukar store summar på foskning og ser ting i ein samanheng ?

Link to post
Share on other sites

Nettopp. Oljen gjør jobben. Hva skal da QMI bidra med?

Dette var en sterk påstand. Hvordan blir det da slitasje på stempelringer og sylindre ved normal bruk?

 

Har selv brukt QMI på en bensinmotor som etter hvert brukte en del olje. Besparelsen ved etterfylling av olje har for lengst tjent inn det QMI kostet.

Link to post
Share on other sites

Kvifor brukar ikkje dei store levrandørane av smørolje og brennstoff noko av desse stoffa?
Det er et godt spørsmål som det er fornuftig å spørre. Jeg kan ikke svare på det men har nok en følelse av at svaret noen ganger er mer av politisk og økonomisk art enn teknisk... Samtig vet jeg også at en god del av tilsetningsstoffene som er i handel dreper motoren på litt lengre sikt.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Det eg tykkjer er rart i diskusjonen rundt desse vindunderprodukta : Kvifor brukar ikkje dei store levrandørane av smørolje og brennstoff noko av desse stoffa? Kvifor frårådar dei å bruke desse stoffa ? Kan det være fordi dei brukar store summar på foskning og ser ting i ein samanheng ?

 

Sjekk denne linken: http://www.shell.com/home/content/us-en/ne...l_20042005.html

 

Oljeselskapet SHELL sa i mange år at det var skadelig og helt unødvendig å bruke PTFE i motorene. Nå selger de Slick50, et PTFE produkt, og sier at det er det beste en kan bruke i en slitt motor. Hva sier du til dette?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...