princess32 Startet 12.November.2007 Del på Facebook Startet 12.November.2007 Fant dette produktet på bilmessen på Lillestrøm. Kan dette være noe å prøve på båtmotoren??. Er det bare enda ett vidunder produkt eller kan det ha noe for seg. Vil jo bli store besparelser på en stor diesel motor ifølge reklamen. http://www.silkemotor.no/ Sorry glemte jo det viktigste Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ThorU Svart 12.November.2007 Del på Facebook Svart 12.November.2007 Hvilket produkt...? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bjorngb Svart 12.November.2007 Del på Facebook Svart 12.November.2007 Var vel SilkeMotor han tenkte på? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
princess32 Svart 12.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2007 Var vel SilkeMotor han tenkte på? Ja det var det jeg tenkte på. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Brutus Svart 12.November.2007 Del på Facebook Svart 12.November.2007 Her står det litt mer hva produktet gjør/er. Ikke for at jeg skjønte så mye av den Boron krystall salat strukturen og ZDDF. Men det var visst anbefalt av Doktor Ali hos NASA... Motor Silke Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kjeles Svart 12.November.2007 Del på Facebook Svart 12.November.2007 (redigert) Åpenbart ren humbug. Kast heller pengene ut av vinduet. Redigert 12.November.2007 av Kjeles (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Dreamer Svart 12.November.2007 Del på Facebook Svart 12.November.2007 Man bør i utgangspunktet være skeptisk til alle vidunderstoffer. Et minstekrav må være at leverandøren kan dokumentere at nøytral institusjon (Veritas e.l.) har testet produktet og kan verifisere påståtte egenskaper. Hvis slik dokumentasjon ikke kan fremlegges, er det sikkert best å glemme produktet .. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
gimi Svart 12.November.2007 Del på Facebook Svart 12.November.2007 De har jo en link til sin "søster side" angående mus & rotteplager......jeg ser ikke helt at det er i samme bransje, men denne silken er kanskje en spin off/fraksjon fra rottegiftproduksjonen - eller det er kanskje samme produkt. Kommer snart til en butikk nær deg som et vaskemiddel som omgjør en Bavaria til en Regina.... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 13.November.2007 Del på Facebook Svart 13.November.2007 Kast heller pengene ut av vinduet. Høres mer fornuftig ut! Så unngår man i det minste å ødelegge motoren i samme prosessen.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
Sydvesten Svart 13.November.2007 Del på Facebook Svart 13.November.2007 (redigert) Det er val samme humbugget som dette formoder jeg... begge lover jo omtrent det samme eller dette sistnevnte påstår det finnes tester, men de er hemmelige.. så jeg er enig, kast heller poenegen rett ut av vinduet.... eller kjøpt en flaske lurium 96 Redigert 13.November.2007 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post Share on other sites More sharing options...
Fantasy Svart 13.November.2007 Del på Facebook Svart 13.November.2007 Hva mener Dere da om QMI? www.qmi.no De kan da dokumentere med noen uavhangige tester, men er da alikevel et såkalt lurium stoff som havner innunder samme kategorisering i ovenstående innlegg. I tillegg til brukeromtalene på siden er det også flere her på baatplassen som har positive erfaringer. Sitér dette innlegget Mvh Fantasy Link to post Share on other sites More sharing options...
SveinHa Svart 13.November.2007 Del på Facebook Svart 13.November.2007 QMI er bl.a. omtalt her. Det er vel nokså snaut med vitenskaplige tester av QMI også men jeg har nå gjort meg egne erfaringer som helt klart og utvetydig har gitt positive effekter. Har skrevet om det både i tråden jeg linket til og på min hjemmeside. I tillegg har jeg fått IM fra noen av medlemmene her som også klart og tydelig bekrefter positive effekter. Det eneste jeg ikke har funnet, selv etter intens leting på nett, er negative erfaringer med QMI/Teflon, kun generelle dommedagsprofetier av diverse klorbaserte lurium der QMI blir tatt med i dragsuget (og det er vel disse Sydvesten har i bakhodet hele tiden ). Når det er sagt så finnes der en masse lurium som jeg aldri ville helt i min motor... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post Share on other sites More sharing options...
Brutus Svart 13.November.2007 Del på Facebook Svart 13.November.2007 Et minstekrav må være at leverandøren kan dokumentere at nøytral institusjon (Veritas e.l.) har testet produktet og kan verifisere påståtte egenskaper. Hvis slik dokumentasjon ikke kan fremlegges, er det sikkert best å glemme produktet .. Eller at det har vært godkjent av motorprodusentene, på lik linje med motorolje. F. eks VDS-2 e.l. Men de fleste motorproduseter fraråder jo bruk av lurium. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Tine IV Svart 13.November.2007 Del på Facebook Svart 13.November.2007 Nå er det jo flere kjente som har brukt QMI og Hammerdown , med bra resultat . Flere har fått en lettere start på motor og flere har minka svartrøyken betydlig , noen sier også at svartrøyken er borte . Stemmer noe av dette , så er det helt klart noe som virker . Men at gearkassa og motorer blir som nye , det er vel noe å ta i vil jeg tru . Hammerdown har jeg stor tru på når det gjelder bedre start og mindre røyk , vil også prøve selv . Tar bare litt tid noen ganger å få ut finger'n ..... Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post Share on other sites More sharing options...
Hasla 26 Svart 13.November.2007 Del på Facebook Svart 13.November.2007 Det selges så mye rart om dagen en kompis av meg selger tabletter.Dette skal en ha på tanken og bilen eller båten bruker mindre diesel/bensin.Og så går motoren penere osv,nei jeg tror ikke på alt dette tullet.MvhBjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 13.November.2007 Del på Facebook Svart 13.November.2007 (redigert) Silke Motor må jo være ment for det kvinnelige markedet kanskje Syns navn og emballasje virker litt uprofft liksom... Jeg var selv forhandler/distributør for Slick 50 og senere importør for Slider 2000 som kan sies å være lignende produkter for 15-20 år siden men de hadde iallefall relativt grundig dokumentasjon. Tilfeldigvis var det morsommere/enklere å få opp omsetningen i databransjen for 10-15 år siden så dermed ble disse produktene lagt på hylla etterhvert. Hadde internett eksistert den gangen så hadde muligens det blitt en helt annen fart over sakene. Vi fikk etterhvert kilovis med positive referanser og omtaler så det var ikke det det stod på. Negative effekter hørte vi iallefall ikke om. Har fortsatt stående noen flasker som kanskje får gjøre nytten i båtmotoren etterhvert. Slick 50 er vel et av de eldste merkenavnene og selges jo fortsatt i skandinavia, bl.a. av Mekonomen. Slider 2000 var en videreutvikling av Slick 50-konseptet med aktivisert PTFE (teflon). Navnet forsvant midt på 90-tallet som dugg for solen. Trolig ble rettighetene solgt til Russland for jeg har funnet info på nettet på russisk om Slider 2000. Fungerer nok udmerket i Lada iallefall Redigert 13.November.2007 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Kjeles Svart 13.November.2007 Del på Facebook Svart 13.November.2007 (redigert) Det typiske for produsenter av humbug-produkter som Silkemotor og QMI er at de gir inntrykk av at produktene virker etter kjente og enkle fysiske og/eller kjemiske prinsipper (f.eks. "QMI PTFE er ikke noe "mirakelmiddel på boks", det som utrettes er fullt forståelig"). Hvorfor kan produsentene da ikke forklare disse enkle virkemåtene? Produkthemmeligheter? I stedet gir de noen kvasi-vitenskapelige forklaringe som som åpenbart er tøv eller referer til testlaboratorier og studier som er umulige å etterprøve. Troverdig? Dersom vi kunne forlenge levetiden for alle forbrenningsmotorer med det tredoble bare ved å helle en skvett med en løsning i oljen, så ville vi vært vitne til en verdenssensasjon (se påstand om Silkemotor). Dersom et slikt produkt hadde eksistert, ville det selvfølgelig ha vært velkjent og solgt på enhver bensinstasjon. Hva er QMI? Det inneholder tydeligvis et oppløst eller suspendert metall som på mirakuløst vis fester seg på overflaten av motordeler: "...metalldelene påføres et tynt belegg som minsker slitasje, friksjon og korrosjon" (QMI reklame). Er belegget så tynt at det ikke sees? Allikevel virker det altså i opptil 6 år med hard bruk av forbrenningsmotor (se http://www.qmi.no/nav.htm). Betyr dette at den tynne, usynlige filmen forhindrer kontakt mellom stempelringer og sylindervegger og dermed eliminerer all slitasje i mange år? Kan vi tro på QMI-reklamen som sier at dette ikke er et "mirakelmiddel", men "fullt forståelig"? Forsøkene til SveinHa som "helt klart og utvetydig" viser positive virkninger av QMI er dessverre ikke holdbare. Testene på egne motorer er subjektive vurderinger som ikke holder mål med hensyn til objektiv, kvantitativ metodikk. Et troverdig forsøk vil kreve minst seks identiske motorer, tre som kjøres med QMI og tre uten. Deretter må avgasser, temperatur, slitasje, drivstoff-forbruk, etc. måles. Dataene må til slutt behandles statistisk før konklusjoner kan trekkes. Det holder ikke å si at nå går motoren min mye bedre. Verden vil bedras. Noen betaler endog for å bli lurt. Redigert 13.November.2007 av Kjeles (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
princess32 Svart 13.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.November.2007 kontakt mellom stempelringer og sylindervegger og dermed eliminerer all slitasje i mange år? Nå skal vel ikke stempelringene og sylinderen berøres av hverandre på noen måte. Det er nok en smøreoljefilm som skal tette mellom ringene og sylinderen. Dette heter gasstettning for å være helt korrekt. Vis ringene berører sylinderen blir ringene skarplslitte, og vil ligne knivblad etter veldig kort tid. Dette vil medføre i rivning som igjen fører til havari. Dette forde de skarpe ringene vil slite vekk smøreoljefilmen. Derfor skal ringene være tønne formede for å føre gassen inn bak ringene som vil presse ringen mot smøreoljefilmen på sylinderveggen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kjeles Svart 13.November.2007 Del på Facebook Svart 13.November.2007 Nettopp. Oljen gjør jobben. Hva skal da QMI bidra med? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SveinHa Svart 14.November.2007 Del på Facebook Svart 14.November.2007 Forsøkene til SveinHa som "helt klart og utvetydig" viser positive virkninger av QMI er dessverre ikke holdbare.Å joda, de holder godt nok. Jeg er ikke ute etter objektive vitenskaplige metoder men ser det jo daglig at QMI har en positiv virkning. To VP41 motorer fikk begge hetetokter på 3300 rpm men umiddelbart etter QMIbehandling kunne begge kjøres på 3600 med normal temperatur. I bilen ser jeg også at jeg må kjøre noen kilometer lengre for motortemperaturen kommer opp i normaltemp. Som et ikke-troende menneske (både relegiøst og på andre måter) er dette helt tydelige indikasjoner på at QMI holder hva det lover. At dere andre velger å ikke prøve er helt greit for meg men ikke kom å si at dere vet, for det er vel så mye tro involvert blandet skeptikere som hos oss som vet...Noen betaler endog for å bli lurt.Det kan godt være men jeg får betalt med 10% mindre dieselforbruk og det merker jeg hver gang jeg fyller tanken Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post Share on other sites More sharing options...
solbris Svart 14.November.2007 Del på Facebook Svart 14.November.2007 Det eg tykkjer er rart i diskusjonen rundt desse vindunderprodukta : Kvifor brukar ikkje dei store levrandørane av smørolje og brennstoff noko av desse stoffa? Kvifor frårådar dei å bruke desse stoffa ? Kan det være fordi dei brukar store summar på foskning og ser ting i ein samanheng ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Nemo Svart 14.November.2007 Del på Facebook Svart 14.November.2007 Nettopp. Oljen gjør jobben. Hva skal da QMI bidra med? Dette var en sterk påstand. Hvordan blir det da slitasje på stempelringer og sylindre ved normal bruk? Har selv brukt QMI på en bensinmotor som etter hvert brukte en del olje. Besparelsen ved etterfylling av olje har for lengst tjent inn det QMI kostet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SveinHa Svart 14.November.2007 Del på Facebook Svart 14.November.2007 Kvifor brukar ikkje dei store levrandørane av smørolje og brennstoff noko av desse stoffa?Det er et godt spørsmål som det er fornuftig å spørre. Jeg kan ikke svare på det men har nok en følelse av at svaret noen ganger er mer av politisk og økonomisk art enn teknisk... Samtig vet jeg også at en god del av tilsetningsstoffene som er i handel dreper motoren på litt lengre sikt. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post Share on other sites More sharing options...
Thor Johansen Svart 14.November.2007 Del på Facebook Svart 14.November.2007 Det eg tykkjer er rart i diskusjonen rundt desse vindunderprodukta : Kvifor brukar ikkje dei store levrandørane av smørolje og brennstoff noko av desse stoffa? Kvifor frårådar dei å bruke desse stoffa ? Kan det være fordi dei brukar store summar på foskning og ser ting i ein samanheng ? Sjekk denne linken: http://www.shell.com/home/content/us-en/ne...l_20042005.html Oljeselskapet SHELL sa i mange år at det var skadelig og helt unødvendig å bruke PTFE i motorene. Nå selger de Slick50, et PTFE produkt, og sier at det er det beste en kan bruke i en slitt motor. Hva sier du til dette? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
solbris Svart 14.November.2007 Del på Facebook Svart 14.November.2007 Får du Shell norge til å gå god for dette produktet ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.