Jump to content

Sun 33 erfaringer


Båtvant

Recommended Posts

så du vil ha en slik du da? :smiley:

 

Tror du finner noen her :wink:

 

Sun 33 2004 1.390.000

 

Sun 33 2000 1.250.000

 

Sun 33 2005 1.390.000

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Den siste har lagt inne siden tidlig i sommer. Har fulgt med på Finn, ser at de som har Volvo blir solgt ganske for. De med Mercruiser blir liggende i månedvis. Jeg er også litt skeptisk til Mercruiser inst. spesielt 7.3l V8, har forstått at den er svært kraftig motor til drev. Noen som vet hva dreiemomentet er på den motoren?

Link to post
Share on other sites

bare den siste som har årntli motorisering for båtstørrelsen da :flag:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Den siste har lagt inne siden tidlig i sommer. Har fulgt med på Finn, ser at de som har Volvo blir solgt ganske for. De med Mercruiser blir liggende i månedvis. Jeg er også litt skeptisk til Mercruiser inst. spesielt 7.3l V8, har forstått at den er svært kraftig motor til drev. Noen som vet hva dreiemomentet er på den motoren?

 

Det er vel år og dag siden det ble levert Mercruiser 7.3L versjonen. Nyere Mercruiser er av typen 4.2L på enten 300 eller 320 HK. Det som er viktig er at en så stor båt ikke benytter Bravo 3X drev, men Bravo 2X. Bravo 3X er ikke anbefalt på båten over 4,5 tonn.

Link to post
Share on other sites

Den siste er jo faktisk en 1990 modell.

 

Stusset også på det. Etter mine begreper skal det stå produksjonsår i annonsen, uansett hvor mye som er gjort av oppgraderinger i ettertid.

 

Så at gamlebåten min var for salg, var blitt 2 år nyere siden jeg hadde den. Tydelig mye omtrentligheter i annonsene.

Link to post
Share on other sites

Vet det finnes Sun med Mercruiser 7,3 l med Bravo 2x drev for salg men har en litt dårlig følelse for denne kombinasjonen på en så pass tung og stor båt. Er det noen som har kommentarer på dette alternativet?

 

7,3L er en svært så tung motor på 270Hk. Det er etter hva jeg kan se delte meninger om denne motoren her på forumet men jeg deler din skepsis. Jeg hadde ikke kjøpt båt med denne motoren. Når det gjelder drevet, Bravo2X, så må det være det rette for denne båten. Båten er for tung for både Bravo 1X og ikke minst for 3X som jeg selv har.

 

Det står litt mer om denne motoren her: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=23144

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Pussig denne bekymringen over mercruiser motorene. Mulig V8'rn er for tung og brutal mot drevene, men har selv erfaring med 4,2 d-tronic motorene. Meget godt fornøyd.

Som du ser av andre tråder her på bp, er det nok vel så stor grunn til bekymring hvis det finnes grønn motor i kjelleren..... :lol:

Det handler nok i mye større grad om kontinuerlig service og vedlikehold, samt å ikke satse på besparelser ved å kjøpe billige oljer osv. :yesnod:

Har flere bekjente med 4,2l, 300 hk. De kan ikke få fullrost denne motoren.

Sun utgaven med dobb. installasjon (2x300hk) er jo virkelig heftig da.

Link to post
Share on other sites

Jeg fikk to stk Båtliv i dag. Fordi jeg er medlem i KNBF sikkert ? Stod jo litt der også om teorier og info fra VP.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Jeg fikk to stk Båtliv i dag. Stod jo litt der også om teorier og info fra VP.
Hvis jeg er med på hva dere snakker om nå, så har jo Båtmagasinet skrevet om dette siden i sommer.

 

Men der var det visst lite teorier fra VP :rolleyes:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Jeg har ingen erfaring med den båten, annet enn at jeg har sett og lest en del om den. Virker til å være en super familiebåt med mange fine detaljer. :smiley:

 

Jeg var forøvrig inne å sjekket de tre som var nevnt fra finn, og kan ikke la være å kommentere den siste annonsen.

For det første synes jeg han hadde mange dårlige og merkelige bilder. :nonod: Hadde jeg skulle solgt en båt til 1.4 mill, ville jeg sørget for at det var tipp-topp.

 

Ille er det videre at han kaller båten en 2005-modell. :nono:

 

Det latterlige synes jeg førovrig kommer da han skriver at båten fremstår som ny. :eek: En båt som er 17 år gammel, kan ikke fremstå som ny uansett hvor godt vedlikeholdt den er.

 

Det her ble mye eder og galle. Men siden jeg nå satt her og koste meg med baatplassen og så denne annonsen, måtte jeg bare hive ut noen synspunkter.

Link to post
Share on other sites

Må være en av de bedre 33 foterene på markedet, 3 lugarer, hvem andre har det ? Har ellers en kammerat med denne båten og en KAD 44, dette virker veldig bra, han marsjer lett på 21-22 knop, og topper på 26-27 knop. For en barnefakilie nå dette være bra, forholdsvis billig og med god plass.

Terje

Nidelv 300 sport
Volvo penta D6

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...