Jump to content

Strømforbruk TV


logos

Recommended Posts

Mitt 17` flatskjerm (Samsung) trekker 33 watt v/ 12 volt = i underkant av 3 Ah.

Jeg tror dette er ganske normalt forbruk.

Hadde tidligere et 12 volt 14`av gammel type som jeg mener trakk ca. 36 watt.

Moa. er det marginalt å spare med nye flatskjermer kontra den game tv`n i båten med hensyn til strømforbruk ... ?

Redigert av Phoebe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Har en 15". Den er oppgitt til 30W, men med normal lyssetting bruker den 15 W. Vil tippe at 17" eren også bruker mindre en det som er opgitt, men det er klart det er jo en større lysflate. Vil tippe at gammeldagse strømgjerrige TV apparater bruker ommentrent det dobbelte av flatskjermer i tilsvarende størrelser.

Link to post
Share on other sites

Jeg pleier å regne med i underkant av 5 A, da kan jeg ha god lysstyrke og brukbar lyd for TV/PC. Utfordringen er når alle 3 jentene ombord skal ha hver sin TV/PC.

 

:lol:

 

Om alle skal ha eget TV og egen PC på "lugaren" så er det vel bare å fyre opp aggregatet og ha det gåendes. Har selv en datter på 16 og hun krever at jeg lager det slik at hun kan ha med PC på 230v om hun skal være med. Så jeg må nok til med en inverter på det 115 ah batteriet jeg har anskaffet, da vil nok både rettetang, krølltang og føner havne i bagasjen tenker jeg. :yesnod:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

På Grundig dekoderen står det på baksiden at den bruker 1.5A. Men i virkeligheten bruker den mindre strøm. Jeg målte dette, og i bruk trekker den 550 mA, i standby 510 mA. Det blir 6-7 W.

 

Det stemmer nok bedre, Grundig oppgir effektforbruket til mindre enn 20W. På den DTT boksen med Mpeg2 de har oppgir de effekten til 8W. (mener jeg å ha lest et sted.)

 

Så Bliss X vær positiv, da går det som regel bedre.

Link to post
Share on other sites

12V, 5A er min 17Lcd med innebygget dvd oppgitt til, har ikke sjekket dette så nøye selv... men regner med at den bruker litt mindre... bruker rundt 7-8Ah med dieselvarmer og televisjonsapparatet på (dieselvarmeren trekker 3,5A)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...