Jump to content

Erfaringer med Aikona miljøteak

Moyja

Recommended Posts

• 1 år senere...

Mitt vinterprosjekt er å legge aikona miljøteak på uteplassen + badeplattformen. Er meget fornøyd med produktet så langt.Lett å jobbe med. Jeg har frest ut "Viksund" på badeplattformen og er i den forbindelse ute etter om noen av dere har noe forslag om hva jeg skal bruke i det utfreste området. Har tenkt på å fylle det,eller lakkere det,men er usikker på hva som sitter.

jul_09_032.jpg

Her har jeg tegnet ut logoen.

p1110356.jpg

Ferdig frest ut.Som dere ser har jeg frest litt dypt noen plasser,så fuging/lakk er nødvendig.Jeg valgte å ikke frese ut bokstavene, men rundt dem.

p1050354.jpg Den første luka nesten ferdig

Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten

Pent arbeid Sira. Jeg vurderer også Aikona på plattingen min. Var den grei å legge, og la du fra bunnen av? Dvs. bestilte du bare plank fra Høkom og tilpasset selv, eller fikk du de til å skjære for deg etter mal?

Hva benyttet du som nating?

Alternativer som jeg vurderer er Kebony og teak som kommer likt ut prismessig og Teakdek som vel er en annen variant av Aikona

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Kjøpte pakker med plank og tilpasset selv. Ikke noe problem , men man må tenke hele tiden så det ikke blir for mye kapp. Vurderte ferdige paneler,men sparte masse penger på å gjøre det selv. God service hos Høcom også. Nating kun rundt "ramma" da plankene er ferdig natet. Bruker en fugemasse som heter sealbond fra Relecta som jeg har veldig god erfaring med gjennom jobb. Hadde først tenkt Flexiteek,men aikona er mye stivere og for meg bedre å legge.Takk for sist foresten. Var ombord i båten din i Grebbestad i sommer. Vi vurderte da P 35.

Redigert av Sira (see edit history)

Takk for sist ja, og gratulerer med ny båt. Hvordan natet du mellom bordgang og ramma. Freste du først ut et spor? Hva benyttet du isåfall å frese med?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

Ser veldig bra ut Sira.

Jeg endret på bildestrengene dine slik at bildene framkommer direkte.

PS. Du må benytte "Bildeknappen" og paste adressen inn der for at bildet skal framkomme i teksten direkte. DS

ad. planlegging:

Noen med reel erfaring med miljøteak over år?

Nå gir vel Høcom 10 års garanti på Aikona. Når en vet at de også leverer til båtprodusenter bør en være på trygg side? Eller?

ad. planlegging:

Jeg driver eget glassfirma og har brukt sealbond i mange år med kun positive erfaringer. Både som lim og fug. Jeg kjøper det som engro. Relecta har meget god kvalitet på sine produkter.Finnes også i alle farger. Du kan kjøpe av meg hvis du ikke får kjøpt direkte.For engros-pris selvfølgelig. Allt for båtvenner.Jeg bruker også Sika daglig når jeg monterer bilglass,men sealbond er det ingen som slår når det gjelder allsidighet. Du kan t.o.m lime under vann!!

Jeg forespurte Relekta om hvor jeg fikk kjøpt Sealbond til nating og dette er svaret jeg fikk??:

"Nei, dette produktet er for tykt i konsistens til dette.

Vi har pr dato ikke noe jeg kan anbefale til dette.

Beklager.

Med vennlig hilsen / Best regards

for RELEKTA IMPORT AS

Trond A. Bjørlin

ad. planlegging:

• 2 uker senere...

Hvordan gjør du med natinga og liminga Sira. Kapper du og tilpasser/nummererer alt på forhånd eller kapper/limer du plank for plank. Sjekka med Høkom forresten og de anbefalte Sika el. tilsvarende til natemasse. Trur jeg går for det.

ad. planlegging:

Alternativer som jeg vurderer er Kebony og teak som kommer likt ut prismessig og Teakdek som vel er en annen variant av Aikona

Har du finni teak til samme pris som Kebony, Rem? Jeg har fått pris på teak fra Oslo trebåtbyggeri på kr 47,77 pr. lm for 5,2 x 46 mm. Tilsvarende dim. i Kebony får jeg for kr. 30,- pr. lm fra Sandøy Båtdekk. Har bestillt Kebony derfra nå. Skal legge om hele dekket.

mvh tuffff

Fikk tilbud fra Sandøy på samme pris for teak og Kebony. Levert som ferdig "matte" til å lime.

"Hvis du kan lage fine maler 1:1 i papp/finer/kalkerpapir og sende/levere oss kan vi lage denne for kr 8900,- inkl MVA i Kebony eller teak (samme pris)."

ad. planlegging:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...