Jump to content

GPSMAP 178C - USA modell


NEPTUN-LE6621

Recommended Posts

Til alle som lurer på om du kan få norsk tekst i menyen på overnvnte plotter/ekkolodd.... JA!!!! Har kjøpt og instalert ein GPSMAP 178C plotter/ekkolodd USA modell kjøpt gjennom nettbutikken www.netshop.no til kr 3995,- 4152 med frakt...kjøpte kartbrikke til litt over 1800,- gjennom firmaet maritim da denne var raskare å få tilsendt....(plotter var på lager).. denne var komplett og inneholdt ekstern GA-29 antenne,strømkabel,deksel,engelsk bruksanvisning,hekkmontert svinger med temratur og dybde,fart og to sjokolader på kjøpet......reklame :o)

 

Instalerte den som anvist,og i menyen kunne eg velge i eit hav av forskjellige språkinstillinger,deriblant norsk og alle nordiske språk..... innstilte europeean 1950 og paris som tidsone og lokalisasjon....... og forandra visningsverdien til metric= k/t - meter etc. altså norsk visning i dybde og fart... (alt dette er vist og forklarti den engelske bruksanvisninga som følger med,og som du finner som pdf.fil på garmin sine sider)

 

...og vips hadde eg ein plottar som eg er UTRULEG fornøgd med til like under 6000,- .....og som eg måtte gitt ein 8-9000,- komplett om eg skulle kjøpt hos forhandlar gjennom belanor. Garantien er 2 år (1.år) og går gjennom internettbutikken netshop....som vidaresender til reprasjon.......og har registrert produktet gjennom www.garmin.com

 

Så til alle som lurer på å kjøpe USA modell....eg er strålande fornøgd. Har ikkje funne norsk bruksanvisning på nettet,men den er enkel å stille inn og bruke når du har norsk i menyen........¨

Redigert av jallis1971 (see edit history)

**Båtfolk**

-Vassendgutane-

Link to post
Share on other sites

Jeg måtte se litt på datoen for innlegget ditt for jeg trodde denne plotteren hadde gått ut av produksjon for lenge siden.

Det stemmer nok det, denne modellen finnes under "discontinued product" sidene hos Garmin...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Ja,den ha gått ut,og GPSmap 420S er arvtageren......men den har nesten alle dei samme egenskapane...untatt den nye er 450 meter ekkolodd,178C 400....så tar den nye dei svindyre Bluechart G2 karta.....

Komplett koster den nye 10-11 000 hos belanor...og da holder det med nesten 6000,- :o)

....Og den kan bygges ut med elle tilbehøra som den nye 420S som autopilot,radar/DSC VHF etc....

Redigert av jallis1971 (see edit history)

**Båtfolk**

-Vassendgutane-

Link to post
Share on other sites

Jeg har også 178c i båten, og jeg har sett på 420'en og 520'en, men må si at jeg liker 178'en enda..

Skulle jeg byttet måtte det blitt til en 5 serie, for jeg mener at skjermen på 4 serien blir så liten. Mener den er mindre enn den jeg har i dag.

 

Jeg er i hvertfall kjempefornøyd med min 178c, som også er usa modell. :-)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

....Og den kan bygges ut med elle tilbehøra som den nye 420S som autopilot,radar/DSC VHF etc....

Radar kan den ikke bruks dsiden den ikke Garmin Netowork kompatibel... dette er sakset fra specen til 278C.....

 

Garmin radar compatible: no

CANet® compatible: no

Garmin Marine Network™ compatible: no

Supports AIS (tracks target ships' position): no

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

420S Takler AIS.......mens du på 178C må kjøpe tillegsmodul til ca 2000,-.......så skal du ha AIS er GPSMAP 420S best....og billigast....(420S er arvtageren til 178C) den også fås som usa modell og er ofte 3-4000,- billigare en norsk modell....... og kan endrast til norsk instilling. Alt handlar selfølgelig om ka du skal bruke den til.....og skal du ha AIS så kjøp selfølgelig 420S.......men til enkel navigering og fisking er 178C fantastisk. Har du i tillegg DSC kompitabel VHF får du opp posisjonen din i vinduet når denne er tilkobla 178C plottaren. Mange drømmer om å sitte å lese avisa mens båten kjører selv,og svingar unna møtande båter,og blar du opp 25000,- så finnast i teorien dette utstyret også...men sikraste er fortsatt å sjå ut vinduet :o)

 

Spesifikasjonar GPSMAP 420S:

Garmin radar compatible: no

Garmin sonar compatible: yes

CANet® compatible: yes

Garmin Marine Network™ compatible: no

Supports AIS (tracks target ships' position): yes

Supports DSC (displays position data from DSC capable VHF radio): yes

Audible alarms: yes

Tide tables: yes

Hunt/fish calendar: no

Sun and moon information: yes

3D map view: yes (with optional BlueChart g2 Vision card)

Auto Guidance: yes (with optional BlueChart g2 Vision card)

Automatic routing (turn by turn routing on roads): no

XM WX Weather & Radio for U.S. compatible: no

Voice prompts (e.g. "Turn right in 500 ft."): no

Remote control: no

Headphone jack/audio line-out: no

Audio/video input/output: no

Portable: no

Automotive/motorcycle-friendly: no

Redigert av jallis1971 (see edit history)

**Båtfolk**

-Vassendgutane-

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...