Jump to content

Baatplassenkonvoien nordgående kan du følge her


Astor

Recommended Posts

Aluba er nå på vei nordover fra Hareid. kart over historikk blir lagt inn senere. Eller er han bare utpå å fisker.

Kommer tilbake senere med dette. Grabbaggen er i alle fall ombord! Flott! :flag:

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Ser ut til at det er trøbbel med trackingen, ikkje heile etappen er synlig på kart, fra starten med Otto N og første del av Makeba sin etappe finnes, så er det eit hull til få minutter før eg får den, på min etappe er den funksjonell, den er da tilkoblet 12V, rett etter at aluba overtok datt den ut, han er kommet til Ålesund for lengst, den var ikkje tilkoblet strøm menst han gikk, trur den bør vere tilkoblet hele tiden for å vere sikker på at den funker.

- Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang....

Link to post
Share on other sites

kart_2.jpg

Her er konvoien akkurat nå.

 

Baatplassenkonvoien 2008 Nordgående har forlatt Leidulf.

 

Baatplassenkonvoien 2008 Nordgående har forlatt Makeba.

 

Baatplassenkonvoien 2008 Nordgående har forlatt Start Nordgående, OttoN.

 

Baatplassenkonvoien 2008 Nordgående har forlatt Hareid: aluba.

 

Baatplassenkonvoien 2008 Nordgående har forlatt Ålesund, SY Eimy.

 

Mange BP-båter har vært innvolvert i konvoien på den første dagen nordgående. :flag: Flere andre følgebåter har også deltatt i konvoien.

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hei alle sammen.

 

Jeg kommer sent, men jeg tror jeg kan si at jeg kommer med historien om at Baatplassenkonvoien - nordgående er igang, noe de fleste har fått med seg nå. Dagen startet med at jeg og Kaptein Skutløs dro ombord i Eveline og la ut fra Syvde kl. 0900 i dag den 6. april 2008. Dagen har vært lang og begivenhetsrik.

Da vi startet gikk vi ut fra at vi ble fire båter ved startpunktet og det ble faktisk i alt 9 flytende farkoster. Media var / ble invitert og dukket opp rett før vi skulle legge ut fra kaien. Resultatet kommer sannsynligvis i løpet av uken. Vi er også lovet en videofilm som jeg kommer til å legge ut når den anløper mit hjem. Ellers holdt jeg en liten velkomsttale til de fremmøtte som (etter dårlig telling) kom opp i ca. 30 - 35 personer, inklusiv noen vordende båtfolk / barn og en hund. Jeg tro bildene jeg tok i løpet av dagen forteller sin historie og det ble mange bilder så jeg har sortert ut det meste.

 

tr20.jpg

Kaptein Skutløs på sin skuteløse skute.

 

tr30.jpg

Ut av Rovdefjorden og været kunne vi ikke gjøre så mye med.

 

tr31.jpg

Leidulf ombord i sin Ariel og bølgene gikk høy så det ble en del giring på oss mot Vanylvsgapet.

 

tr316.jpg

Fjellene som møtte oss da vi ankom pollen.

 

tr319.jpg

Følgebåtene har ankommet tunnelpunktet og venter på oss.

 

tr320.jpg

Følgebåtene på vei mot kaien i Kjødepollen.

 

tr322.jpg

Følgebåtene og folket samlet ved kaien og på kaien.

 

tr330.jpg

tr331.jpg

tr332.jpg

 

tr315.jpg

Innslaget for tunnelen i Kjødepollen.

 

Startbåt med Otto N og mannskap Olav.

tr400.jpg

tr401.jpg

Startbåt med Otto N og mannskap Olav.

 

Følgebåtene bortsett fra oss selv som tar bilder.

tr402.jpg

tr403.jpg

tr404.jpg

tr406.jpg

tr407.jpg

tr408.jpg

tr409.jpg

Følgebåtene bortsett fra oss selv som tar bilder.

 

tr420.jpg

Lederbåt.

 

tr491.jpg

Litt dramatikk måtte vi ha underveis. Startbåten fikk total motorstopp noe vi vet kan skje oss all uansett hvor forberedt vi er. Vi håper det gikk bra med Otto N og hans mannskap. De fikk slep mot sitt hjemsted av en av følgebåtene.

 

tr500.jpg

Makeba overtok og konvoien fortsatte utover mot Vanylvsgapet. Etter hvert falt noen av og returnerte mot sitt hjemmsted.

 

tr504.jpg

Her et glimt av Stadtlandet og Vanylvsgapet.

 

Ved Åram skilte vi lag med Makeba og fortsatte videre sammen med Leidulf.

 

Og neste bilde er fra Syvdsneset hvor vi svinger mot styrbord og inn Syvdefjorden.

tr505.jpg

 

Og her fortsetter Ariel med Leidulf ombord sammen med bagen.

tr506.jpg

 

Vi takker alle som tok seg tid til å stille opp slik at dette kan bli et minne for flere. Takk og ha en fin :sailing: videre.

 

Jeg vet der ble tatt mange bilder og skulle noen ha lyst til å få vist de her på forumet så kontakt undertegnede dersom du ikke får lagt de inn.

 

mvh jawik

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Tusen takk for fin reportasje fra starten! :flag:

 

Tror at mange her på BP gleder seg til at konvoien kommer på hjemlige trakter. Og det er enda muligheter til å melde seg på.

Kom med ønske om start og avleveringssted og vi ser om vi kan flette dette inn der det er mulig.

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hallo ! Beklager forsinkelsen. Starta søndag ettermiddag turen fra Sykkylven til Hareid,når eg kom fram var Leidulf akkurat kommet.Fikk ombord baggen og satte kursen for Ålesund.Fikk da tlf.fra samboeren om att trackern ikke virket

etter avg fra Hareid.I Ålesund koplet eg den til 230v.

Av praktiske årsaker kunne ikke S/Y EIMY komme til Ålesund,så eg besluttet å gå hjem til Ekornes.

Når eg hadde passert Slinningsodden ringde samboeren igjen og lurte på om eg hadde byttet båt, for da viste trackern

30,5 kn!!.Så fort har ikke "Felicia" gått før, ho liker seg best i ca15 16 kn. Kan tyde på at den må stå tilkoplet strøm hele tiden.Var i Ålesund i dag ca kl 1900 og overleverte baggen til S/Y EIMY.

Så no er den på veg til Molde. Skal prøve å legge inn noen bilder senere.

Hilsen aluba.

Link to post
Share on other sites

Ser på kartet at konvoien nå ligger Brattvåg (Haram). Jeg leser kun av kartet så mulig jeg tolker dette feil. Den har i alle fall vært ute på en luftetur i løpet av dagen.

Alvito er nestemann som skal ha grabbaggen. Deretter GeirH i Bjørnsund.

 

Mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Flotte bilder men ingen BP vimpel å¨se på noen av båtene

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Flotte bilder men ingen BP vimpel å¨se på noen av båtene

Eveline har da vimpel - Kaptein Skutløs. Henger under antennen :smiley: .

 

Ellers var det mange nye medlemmer uten vimpel. Det kommer nok med tiden når vi tar til å arrangere båttreff her ute i øyriket. Grunnlaget er lagt.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

:blush:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...