Jump to content

Kvifor burde ein ikkje bruke syntetisk olje på alle motorer


Diesel248

Recommended Posts

Hei.

Kvifor er det ofte slik att anbefalingane seier att ein ikkje burde bruke syntetisk olje på eldre (gode) motorer?

Vi bruker ein god olje som ikkje er syntetisk.

 

Men kvifor burde ein ikkje bruke syntetisk??

 

Visst nokon veit om QMI og PTFE på motor, hadde det også vert fint :smiley:

Norsk motorhistorie --> Still going strong :smiley:

Link to post
Share on other sites

Det er vel fordi den syntetiske oljen renser for godt for en gammel traver? Dessuten er jo f. eks. Sabb-motorene (de gode gamle, som ble bygget i Bergen) konstruert på en tid hvor det ikke fantes syntetiske oljer, vel.... (dette vet jeg ikke noe om - bare en antagelse) og mineralolje var det eneste som gjaldt den gang.

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Visst nokon veit om QMI og PTFE på motor, hadde det også vert fint :smiley:
Jeg har gjort meg mine positive erfaringer som du kan lese om her. Ta også et søk i Åpent Forum etter QMI så finner du også en del...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...