Jump to content

Hvilken båt er stiligst i verden?

Hess21

Recommended Posts

Som jeg sier i signaturen min er jeg tilhenger av Grand Banks jeg også.

MEN, det er en annen båt jeg digger, og det er Fleming. Her er 55 foteren som heter 55a.

Den er praktisk, har "trygg" walk-around, flybridge, er utrolig stilig - og sjøsterk.

En ekte trawler...

fleming55a.jpg

Her er mer info:Fleming Yachts

55salon.jpg

galley.jpg

55accimage.jpg

pilothouse.jpg

55layoutweb.gif

Jeg har sett denne i virkeligheten, og den er en favoritt!!!

Redigert av psolse02 (see edit history)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

... men allikevel ble det ibiza :O

Ja. 7800 er for stor dessverre. 20 fot er mer enn stort nok som hyttebåt i Kragerø. Dessuten er det deilig med splitter nytt når man skal ha det som "bruksbåt". I tillegg kom totalpakken med at man fikk båtopplag (innelagring i hylle) like ved båtplassen, forhandler er der hvor man trenger den (rett ved båtplassen) osv osv....

Totalpakken førte til Ibiza 20 Touring, som forøvrig er en fin båt med gode sjøegenskaper og praktiske løsninger til det den skal bli brukt til.

Windy 7800 ville blitt i større grad en kosebåt og i mindre grad en bruksbåt, samt at innelagring om vinteren ville blitt et helt annet sted (lenger unna) og mye dyrere. I tillegg ville forhandler vært et helt annet sted.

Men hvem vet... plutselig en dag... så kanskje det blir en 7800 likevel :-)

Ibiza 20 Touringen hentes forresten til onsdagen i neste uke :flag::flag::flag:

Yamarin 4110 hentes på torsdagen. Neste uke vil trolig ende veldig bra!! :cool:

Redigert av Lingefan (see edit history)

Lingefan

GH 11 med 30hk er veldig morsomme båter. Skal kjøre den et par turer også når Yamarinen og Ibizaen skal hentes.

Ser ut som at motorplasseringen din er riktig, dal-z? Den går da uten sprut og nokså bra. Vil tippe den går omtrent likt som den jeg har.

Venter fortsatt i spenning på at du skal måle topphastigheten på den.

Lingefan

GH 11 med 30hk er veldig morsomme båter. Skal kjøre den et par turer også når Yamarinen og Ibizaen skal hentes.

Ser ut som at motorplasseringen din er riktig, dal-z? Den går da uten sprut og nokså bra. Vil tippe den går omtrent likt som den jeg har.

Venter fortsatt i spenning på at du skal måle topphastigheten på den.

står på akterspeiltet, uten noe heving osv, på nest ytterste hakk, kan hende jeg måler i helga hvis jeg kan, kommer ann på været og.

heisann jeg vet ikke jeg men er ikke 30 hk litt "overkill"? ikke klikk på meg:P jeg har ikke peil :cheers:

maks motor er egentlig 20, men det er veldig mange gh 11 med 30 hk:)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...