Jump to content

Hvor får man kjøpt epoxy????


SeaMaster175

Recommended Posts

Hei!

 

Skal prøve å få tak i epoxy fra Westsystem, men det er tydligvis veldig vanskelig å finne forhandlere. Jeg skal ha en 105 Resin og en 205 eller 206 herder. Vet noen forhandlere til disse produktene???

 

mvh

jonhei

:nonod:

 

Uhhh? Hvis du finner en butik som selger epoxy, så er det etter min erfaring vanskelig å unngå å kjøpe epoxy fra West System. Hvor holder du til?

Link to post
Share on other sites

....og du kan utmerket godt bestille direkte fra WestSystem.  De har det meste på lager i motsetning til mange av de lokale forhandlerene.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

:nonod:

 

Uhhh? Hvis du finner en butik som selger epoxy, så er det etter min erfaring vanskelig å unngå å kjøpe epoxy fra West System. Hvor holder du til?

Jeg holder til rett utenfor et sted som heter Ski, utenfor Oslo.

Jeg fant ingen andre forhandlere på internett..... Båten ligger innerst i Oslofjorden (Bunnefjorden).

Link to post
Share on other sites

Jeg holder til rett utenfor et sted som heter Ski, utenfor Oslo.

Jeg fant ingen andre forhandlere på internett..... Båten ligger innerst i Oslofjorden (Bunnefjorden).

Skjønner, du VIL ikke bruke aeropoxy fra trebåten.  :nonod:

 

SeaSea på Rud har West, Malfix i Oslo har det, Maxbo på Holmensenteret, Skillebæk Jern og Farge.

Link to post
Share on other sites

Veit du priser og forpakningsstørrelser på den EBALTA Epoxyen Arne Lian ?

 

Suzuki

Har ikke peiling på prisen nå, men for noen få år siden lå det på rundt halvparten av WS.

Men ta heller en telefon til Svein Stanger og spør, og legg gjerne ut ett lite referat derfra på denne siden :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Jeg holder til rett utenfor et sted som heter Ski, utenfor Oslo.

Jeg fant ingen andre forhandlere på internett..... Båten ligger innerst i Oslofjorden (Bunnefjorden).

Hvorfor gå over bekken etter vann?  :lol:

På Nesset, rett ved der du har båten din holder firmaet trebåten til

(nettside http://www.trebaten.no )

De har epoxy. Jeg har bygget et helt dekkshus med disse produktene, og synes de er like gode som WEST-system, men litt billigere.  :confused:

Link to post
Share on other sites

Hvorfor gå over bekken etter vann?  :lol:

På Nesset, rett ved der du har båten din holder firmaet trebåten til

(nettside http://www.trebaten.no )

De har epoxy. Jeg har bygget et helt dekkshus med disse produktene, og synes de er like gode som WEST-system, men litt billigere.  :confused:

Jeg var ikke klar over at de solgte epoxy. Har vært på internettadressen, men fant ikke det jeg lette etter. Sjekka det en gang til å fant det denne gangen :lol:

Link to post
Share on other sites

Har ikke peiling på prisen nå, men for noen få år siden lå det på rundt halvparten av WS.

Men ta heller en telefon til Svein Stanger og spør, og legg gjerne ut ett lite referat derfra på denne siden :headbang:

snakka innledende med Svein nå. Prisen er nærmere 1/4 av West...

Skal innom å hente brosjyrer samt en mindre pakning torsdag eller fredag..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Hva med SP Systems Epoxy, betydelig billigere enn West. Selges av Diab. Tel: 66 98 19 30.

Har selv kjøpt litt derfra, og de leverer raskt og har OK priser. Kvaltitetsmessig er de i samme divisjon som West.

Har akkuratt bestillt epoksy til teakdekket mitt fra SP system. Prisen var 45kr/kg! Den er i 10kg embalasje, men han ville dele den til meg slik at eg fikk 5 kg.

 

Han anbefalte elastiske fugemasse, så eg kjøpte dette hos han òg. 38kr/tuba.

 

Ble veldig glad. Nå vart ikke teakdekket så dyrt som eg hadde fryktet. Da eg såg på West system og sikaflex var det like før eg kjøpte teakfiner, men nå blir det ekte heltre!! :eek:

Link to post
Share on other sites

Har akkuratt bestillt epoksy til teakdekket mitt fra SP system. Prisen var 45kr/kg!

45 kr pr kg???? det må være innbrudspris.

 

I følge prislista så koster 10 kg resin + 1,8 kg herder kr 2223, nå har de også en proff pris som er ca kr 1400 for samme mengde. Imidlertid får du 25 kg resin + 4,5 kg herder til ca kr. 2800. Mao ca 100 kr/kg ved kjøp av store kvanta. (Og prisen er selvsagt pluss moms.)

 

En ting du skal være oppmerksom på når du blander epoxyen er at du bruker riktig mengde med epoxy og herder. Selv kjøpte jeg noen billig såpedispencere på Rema som jeg tømte for såpe og vasket og tørket, pluss at jeg blåste de litt med trykkluft for å få ut alle såperestene. Har epoxy på en og herder på en. Den vanlig SP 106 blandes i forholdet 5 deler epoxy og 1 del herder. Ulempen med SP 106 er at den er litt gulfarget, men om underlaget er ett litt mørkt treslag så merkes sikkert ikke det. Bare pass på at du må lakke over med en lakk som har UV filter, epoxy tåler nemlig ikke UV-lys, dvs. sollys.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...