Jump to content

Kjøp/oppussing/bilder Nordkapp 17


Sveinung_

Recommended Posts

Da har jeg endelig fått kjøpt meg båt. Det ble en Nordkapp 17(selvfølgelig) med hardtop og en evinrude 70hk fra 70-tallet. Motor er i god stand(ferskvannskjørt hele livet sitt) og både starter og går pent, båten er litt begrodd, men ellers i god stand. Kalesje har noen hull. Dørken er litt myk. Skal ikke hente den før til mandag og tvilen begynner å sige inn over meg.

 

Gir jeg for mye for den? Hvor mye ville mener dere den er verdt? Kommer til å følge opp med flere bilder når jeg begynner på oppussinga.

 

61_1063448049.jpg

61_1193396510.jpg

61_1351878472.jpg

61_1469852851.jpg

61_1900149314.jpg

61_1978993873.jpg

61_2099054515.jpg

61_1900149314.jpg

61_1978993873.jpg

61_2099054515.jpg

Link to post
Share on other sites

Har foreløpig blitt enige om 28000. Men blir fort dyrt når jeg må bytte kalesje og trekke om benkene.'

 

Kommer forresten til å fjerne hardtopen etter hvert. Forslag til løsninger hvor jeg kan gjøre hardtopen avtagbar? Lurer litt på å fjerne den helt og heller ha todelt kalesje.

Redigert av _V_ (see edit history)
Link to post
Share on other sites

for noen år siden kjøpte jeg meg selv en nordkapp, 17,5 mener jeg var betegnelsen, båten hadde hatt drev og innenbords, så jeg bygget denne om for utenbords, fungerte fint. hardtoppen var av den typen med buet rundt kantene og plexivinduer satt inn i gummilist, dette var så dårligt at det ble kassert, vindskjermen som hadde stått oppå var også borte, jeg bygget ett overbygg av 6 mm kryssfiner, og 10 mm i taket mener jeg å huske, rammen ble bygget av ca 22x48 mm lekter, satt inn vanlig 4 mm glass i sider og front, og disse holdt faktisk de 2-3 årene jeg hadde båten :-) Båten er nokså solid bygget, ganske dyp v-bunn som gir den gode sjøegenskaper, men alikevel ikke så dyp at den blir for ustødig. hadde en da nokså ny evinrude 60 hk (95 modell), bygget på samme lest som din 70 hk... båten gjorde 31 knop under beste omstendigheter, hadde faria trykklogg, og denne toppet bestandig sin kapasitet på 30 knop, noe som var reelt sammenlignet med andre båter (var ikke så vanlig med gps den gangen).

Bygget mitt var forøvrig lukket , med dør i akterveggen. alikavel en god meter fritt dekk akter, båten var lett kjørt å fin, og gikk som nevnt fint i sjøen, virket kompakt, og en satt bestandig tørt i cabinen (hadde en luke over førerposisjonen en kunne stå oppav og skjøre i. Båten ble omsider solgt uten motor for 10-12000, hadde da nymalt skrog og ny fenderlist, samt det hjemmelagde overbygget, har dessverre ikke bilder, tror jeg, hadde vært artig å sett den igjen, om den fortsatt er i livet, overbygg i kryssfiner som bare var oljet og malt trengte forøvrig litt malingpleie gjevnlig.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Nå hvordan går det med oppussinga da.

Skal ut og kose meg med min nordkapp i morgen en gamel traver det og

skal sette meg ned og tenke godt igjennom hva jeg skal gjøre med den nå

er forsåvidt ganske lik din bare med innenbords motor tenekr den ikke er så ulik av årgang og

vel vel lykke til må jeg vel si

hold meg/oss oppdatert da på pussefronten

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...