Jump to content

Treffkalenderen sesongen 2004


Batdilla

Recommended Posts

Sitter i misunnelse og leser om verdens første offisielle baatplassen treff. Pga tidsnød og avstand er ikke dette treffet aktuelt for min del. Det var da tanken slo meg: Hvorfor ikke avtale flere treff utover? Alt som skal til er at noen annonserer tid og sted, og så henger resten seg på. Hovedsaken er at vi via en tråd kan samkjøre oss og således treffe andre medlemmer. Hvis det i tillegg finnes bra fasiliteter, og kanskje noe severdig/arrangement , er selvsagt ikke det noe minus. Med så mange medlemmer som vi nå er, burde det ikke være noe problem å avtale mange steder og tidspunkter å treffes på utover. baatplassen treff kan jo være alt fra å bare treffes flest mulig, til å både treffes og å overvære et arrangement eller noe lignende. I denne tråden kan man også poste om arrangementer man selv har tenkt seg til med båt. Da slår man to fluer i en smekk: Samtidig med at man opplyser andre om arrangementet, blir det også mulighet for at andre får info om arrangementet, med mulighet for å treffes.

 

Jeg tenkte vi kunne bruke denne tråden som en kalender hvor vi både annonserer rene baatplassen treff og generelle arrangementer som man selv har tenkt å besøke med båt. Dere avgjør selv hva som legges i et slik treff. Men aktuelle opplysninger kan være:

 

Sted

Tidspunkt

Litt om fasiliteter, havneavgift o.l.

Eventuelle spesielle severdigheter eller arrangementer

Annet aktuelt

 

Selv er jeg ikke fremmed for å dra igang et baatplassen treff eller to på Mjøsa, men vil foreløpig ligge litt lavt inntil prosjektene er i havn og jeg vet at jeg selv kommer på vannet. Men det forhindrer ikke at andre kan foreslå et treff.

Link to post
Share on other sites

Amorøsa - hvor er du?

 

Kan ikke du (eller andre som vet noe) legge ut litt info om trebåtfestivalen i Skjærhalden. Er ikke den i slutten av juni? Jeg finner ikke noe om dette på nettet. Får vi båten tidsnok og været er bra vurderer vi å ta turen bortom på vei fra Arendal til Oslo.

 

Og hva med mat- og trebåtfestivalen i Halden? En uke før eller etter? Heller ikke denne ligger det info om på nettet, såvidt jeg kan se. Vi har familie i Halden, så det er ikke utenkelig at vi drar, hvis tidspunktet passer.

 

Det er jo en del baatplassen-medlemmer i Østfold, og det er jo ikke så langt verken fra Vestfold eller Indre Oslofjord til Skjærhalden.

 

Kanskje kunne det organiseres et uformelt treff i forbindelse med en av disse festivalene? Det er jo bare å legge ut "jeg kommer" og så heise baatlassen-vimpelen. Arrangementet går jo uansett.

 

Og hva med forestående båtmesser (messer med båtene i sjøen)? Den tradisjonelle båtmessa i Arendal går som vanlig av stabelen i Kristi Himmelfartshelgen. Det skal også være messe i Tønsberg (og Sandefjord?).

 

For ikke å snakke om trebåtfestivalen i Risør - første helgen i august. Man kan jo ligge i Pjolter Bay og bruke gummibåt inn til Risør.

 

Og så er det jo Formel 1 i Oslo i august en gang. Sikkert fullt på Aker Brygge, men det finnes jo et utall flotte uthavner i Indre Oslofjord hvor det gikk an å møtes. På Steilene er er det også en ganske stor gjestehavn (50 båter?) hvor det er litt fasiliteter for båtfolket. (Nesodden Seilforening holder til der).

 

Bare et par forslag.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Aktuelle arrangementer på Mjøsa - fyll på dere som kommer på annet!

 

19. - 20. juni, Båtsportstevne - Rundbane? Hamar

24. - 26. juni, Skibladner festivalen 2004, Gjøvik

 

Ellers kan Kapp være et fint sted å oppsøke. Der holder Kapp Båtforening til. Videre finnes Kapp Melkefabrikk hvor det foregår mye, Toten Øko Museum ligger på området, det finnes en båtkafe på området med ulike arrangement, om sommeren er det satt opp et revytelt hvor det foregår mye artig, det er en egen sommer-pub i idylliske omgivelser, m.m. Her kunne jeg tenke meg et treff litt utpå sommeren, kanskje i tilknytning til et eller annet arrangement eller en konsert.

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Her på "våre kanter" altså rundt Ryfylkebassenget har vi to store arrangementer og svært mange mindre.

 

De store er Skudefestivalen som går fast første helgen i juli hvert år. Den er for lystbåter av alle kategorier og nærmere opplysninger finnes under www.skudefestivalen.no

 

Den helt store for oss som er opptatt av tradisjonelle fartøyer er "Havnedagene i Haugesund" den skjer i august. I år er det helgen 19. - 22.08. Her er ikke nettsiden lagt ut ennå, men den kommer snart på www.havnedagene.no

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

God ide med en slik tråd.  Ser KOB allerede har nevnt de fleste av mine "hjertebarn", men jeg kan jo tilføye bluesfestivalen på Notodden.  

 

Arrangeres  5-8 august.  Kanalturen opp til Notodden er en båt-opplevelse for seg, som man bør få med seg.

 

Se forøvrig http://www.bluesfest.no/

 

:yesnod:

M/Y Ellen Marie

Link to post
Share on other sites

Amorøsa - hvor er du?

 

Kan ikke du (eller andre som vet noe) legge ut litt info om trebåtfestivalen i Skjærhalden. Er ikke den i slutten av juni? Jeg finner ikke noe om dette på nettet. Får vi båten tidsnok og været er bra vurderer vi å ta turen bortom på vei fra Arendal til Oslo.

 

Det er jo en del baatplassen-medlemmer i Østfold, og det er jo ikke så langt verken fra Vestfold eller Indre Oslofjord til Skjærhalden.

 

Kanskje kunne det organiseres et uformelt treff i forbindelse med en av disse festivalene? Det er jo bare å legge ut "jeg kommer" og så heise baatlassen-vimpelen. Arrangementet går jo uansett.

:flag:Her er jeg.

 

Joda festival blir det. Sitter selv i komiteen og det jobbes på spreng med programmet. Det vil også bli lagt ut på nett så snart det er ferdig. Noe begynner å bli klart. Lørdag kveld kommer Vaselina Bilopphøggers, kan jo være noe å glede seg til. Kommer med info etter hvert som det blir klart.

 

Tråden min fra ifjor vil bli hentet fram igjen senere.

 

Festivalen VIL VÆRE FREDAG OG LØRDAG 25-26 JUNI.

Link to post
Share on other sites

 

For ikke å snakke om trebåtfestivalen i Risør - første helgen i august. Man kan jo ligge i Pjolter Bay og bruke gummibåt inn til Risør.

quote]

 

He he Pjolter bay var en god en  :headbang::cryin::lol:

Bare si i fra. Har en bøye og masse ankringsplasser som ligger godt beskyttet mot vær og vind.

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Informasjon til alle som har lyst til å besøke Skjærhalden Havnefestival 25 og 26 juni.

Har laget en egen side på min hjemmeside om festivalen hvor program etc. vil bli lagt ut så fort det er ferdig.

Om dette skal bli en baatplassen treff også, så kan spørsmål osv. sendes meg helst gjennom Gjesteboka på min hjemmeside.

 

Adressen til hjemmesiden står under dette innlegg.

Link to post
Share on other sites

Vi skal arrangere helgeseilaser med fokus på tur og familieseilerne i Ryfylkebassenget helgen 11-13 Juni.

 

http://www.gandsfjord-seil.org/sjernaroyseilasene/

 

Oppfordrer alle seilere til å stille.

 

Det blir egen turklasse i fjordseilasene, hvor det seiles etter sjøveisreglene og ikke kappseilingsreglene.

 

Dersom det blir nok skøyter / klassiske trebåter som melder seg på vil vi sette opp en egen klasse for disse.

 

Vårt mål:

"Seiling skal være sosial glede"

 

Vi ser for oss og nå:

*Elite seilere og Turklasse

*Entype og joller

*Sosialt arrangement på Sjernarøy Maritim m/overnattingsmulighet og aktiviteter for barn og unge.

*Tilbringer tjeneste - for joller og "den andre halvdel"

*Foreninger som: GS, HS, KS, SF28, SS - første år.

*70 båter og 30 joller

*400 personer på arrangement

 

Seilaser

*Nattseilas for Tur/Hav (Breivik - Sjernarøy) ca. 60nm for LYS>1.19 og 40nm for resterende.

*Tilbringer seilas for Entype (Breivik - Sjernarøy)

*Baneseilas lørdag og søndag for Entype og joller

*Returseilas (Sjernarøy - Breivik)

S/Y Surprise

Link to post
Share on other sites

Hei Baatplass-folk  :sailing:

KNBF Region Øst og Redningsselskapet har treff i Horten på pinseaften. Dette er blitt et tradisjonelt båtsesongåpningstreff for mange båtfolk i Oslofjorden. Det ville vært veldig hyggelig å se noen Båtplass-vimpler under Horten-treffet!

Hilsen Syvert  :sad:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Ang. trebåtfestival så er det kombinert trebåt- og matfestival i Halden siste helg i juni, Masse båter og mye folk. Trebåter har prioritert plass innerst i havnen.

Betyr det at Trebåt- og matfesivalen i Halden går samme helg som Skjærhalden Havnefestival??

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Betyr det at Trebåt- og matfesivalen i Halden går samme helg som Skjærhalden Havnefestival??

Det som er sikkert er at Skjærhalden Havnefestival går 25 og 26 juni.

Vårt navn er også byttet fra Trebåtfestival til Havnefestival (ala dansk modell)

Det var en del klager tidligere på at vi hadde samme helg, men ved bytte av helg sist år var det ingen merkbar forskjell i publikum og båter til festivalen.

:eek:Hvaler har på dette tidspunkt ca. 30000 "innbyggere" på land + båtturister.

Kommer 10% av disse så har vi det fullt. :lol:

 

Vi ønsker å være små, koselig atmosfære og for å sette Hvaler enda mere på kartet.

 

Alle er hjertelig velkommen og følg med på hjemmesiden min der programmet blir lagt ut etter hvert som det blir ferdig.

 

Og på Hvaler er det alldri så fullt at det ikke er plass til en til :wink:

Link to post
Share on other sites

Hei alle baatplassenvenner. :flag:

 

Programmet for Skjærhalden Havnefestival begynner å ta form. Siden på min hjemmeside blir oppdatert etterhvert som ting faller på plass, og det vil si at dere er de første som får tilgang til dette.

Følg med framover og gled dere til en hyggelig helg.

Velkommen alle sammen til Skjærhalden denne helgen.

 

Linken til hjemmesiden ligger under mitt innlegg.

Link to post
Share on other sites

Moss:

Fredag 18 juni: Dragebåtfestival i kanalen. Starter ca kl 17.00 og varer til ca kl 22. OBS, begrenset gjennomfart i kanalen mens padlingen pågår.

Lørdag 26 juni: Parkfestivalen, ved kanalen på Jeløy-siden. Program ukjent. Pleier å være konserter med kjente artister.    Avlyst.

Lørdag 7 august: Parkfestivalen del 2.

CC Cowboys, Postgirobygget og Morten Abel vil stå for den musikalske biten under årets Parkfestival. Espen Thoresen vil være konferansier.

Lørdag 14 august: Trebåtsamling i kanalen. Pleier å være et samarbeide mellom Moss og Son.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Konserter på Kapp, Mjøsa, i regi av Kapp Båtforening i henhold til opplysninger fra www.ticketmaster.no

 

Lørdag, 12.06.04 kl.22:30 HELLBILLIES

 

Fredag, 18.06.04 kl.18:00 BONEY M MATBUFFET (Mimre, toppartister fra den tiden da "alt var så mye bedre")

 

Fredag, 25.06.04 kl.21:00 RETURN (Mimre, nostalgi)

 

Fredag, 02.07.04 kl.22:30 D. D. E. (Åh - rumpa mi - du e' så gla' i rumpa mi...)

 

Fredag, 23.07.04 kl.22:30 ODD NORDSTOGA M/BAND

 

Søndag, 25.07.04 kl.15:30 ASGEIR BORGEMOEN (Endelig noe som er lagt til rette for ungene også. Kafteinen ligger i lugaren og hviler ut etter baatplassen treffet lørdag kveld, mens fokkeslasken og ungene ser på Asgeir?)

 

Fredag, 06.08.04 kl.21:00 POSTGIROBYGGET

 

Lørdag, 21.08.04 kl.22:00 REIDAR LARSEN (Mmm - digg! :yesnod: Baatplassen treff?)

 

Oppfordrer alle til å oversvømme denne tråden med begivenheter som vi bør få med oss via båt. Det må da være langt mer på gang enn det som er tipset om så langt? Kom igjen!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...