Jump to content

Garmin 4010 plotter, displayet kommer og går.

Tudo Bem

Recommended Posts

Kjørte ca 1500nm rundt Sør-Norges kyst i sommer med ny 2008 Bavaria 33 Sport. Den fikk endel juling, crusing ca 20-27knop stort sett, avh. av bølgehøyde, alt fungerte 100% og ingen skader. Dog et lite unntak, har en Garmin 4010 gps plotter som to ganger fikk et slags "anfall". Først forsvinner tekst info på kartet, så dør den helt vekk, kan skimte noen vertikale striper på skjermen når man prøver å re-starte. Sjekket selvfølgelig løse ledninger, ut/inn med kartchip osv. Etter ca 5-10min med pause/re-starter kom den tilbake. Dette skjedde 2 ganger som nevnt. Noen som har hatt lignende erfaringer eller vet hva dette kan komme av??

Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Garmin plotter .

For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette

Oppdatere software, den har jeg ikke tru på, er jo en splitter ny model av 2008.

Men jeg har tenkt på det med varme, var 30 grader i luften begge gangene. Den er jo nedfelt i "dashbord", men godt med luft både foran og bak, og kjentes ikke spesielt varm ut og ta på, men det skal kanskje ikke så mye varme til før den får heteslag?? I så tilfelle vil jo en ny ha samme syken?

Jeg har en 4010 selv og den står bak vindskjermen/under sprayhood og der blir det knallvarmt , når den begynner å bli veldig varm så begynner det å "summe" inni den , vet ikke om det er noe slags viftesak eller hva det er men den lager lyd når den er knallvarm.

Ved en feil så slo jeg den av når den var på det varmeste og da måtte jeg prøve flere ganger før jeg fikk slått den på igjen.

Hadde akkurat samme erfaring med en 4008 som jeg eide tidligere i sommer

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...