Jump to content

Nedsenkbar flatskjerm?


Superkul

Recommended Posts

jeg tenkte jeg skulle lage et smalt tv bord for flatskjermen ombord og lekte litt med tanken på og fått skjermen opp og ned i toppen

ikke for at det skal være så altfor fancy men for å slippe å rydde bort/koble av og på ver gang vi skal i båten

vil ikke ha skjermen synenes utenifra

finnes det noe skinner å få kjøpt til dette???

er det noe lur måte og få hevet/senket skjermen på med låsing???

toppen kan jeg gjerne sette fast i skjermen så når skjermen er nedi er det toppen av tv bordet

har jo sett et par filmklipp av flatskjermer som kommer ned fra taket osv med fjernkontroll så umulig er det vel ikke :smash::smash:

Link to post
Share on other sites

Jeg leter etter noen bilder jeg tok av Fjord 40 Cruiser på Lillestrømmessa i våres. Den hadde ombord et system med fjærbelastet flatskjerm hvor skjermen kunne skyves ned i et tilpasset hull. Ved å trykke lett på dekkplate kom skjermen opp. Dette var svært elegant og funksjonelt.

Link to post
Share on other sites

Kan to slike acutatorer kobles på samme bryter, dvs. vil de komme ut av synk ganske fort under bruk?

I tilfelle man skal løfte lengre luker o.l. eller tyngre ting og vil ha dobbel lift.

 

her er en lignende sak http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Autoloc-Lin...bayphotohosting

 

og her http://cgi.ebay.com/ebaymotors/DAKOTA-DIGI...d=p4506.c0.m245

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

søkte på linear actuator på ebay og det var jo en formidabel mengde forskjellige lengder og varianter ja.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Ikke for å ta gleden fra noen, men har vi ikke en tråd som heter noe sånt som "Unødvendig utstyr ombord" som vel en herværende Frøken har startet?. Og en annen som heter "Hvordan redusere strømforbruket" :wink:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...