Jump to content

Transportkrybbe til Princess 35

Sjøkua

Recommended Posts

Hei jeg har akkurat kjøpt meg en Princess 35 og tengte å frakte den hjem på båt.

Jeg måtte stille med transportkrybbe, og i den anledning lurer jeg på om noen har en jeg kan leie eller kjøpe.

Båten skal fraktes fra Haugesund til Oslotraktene. Selv bor jeg på Hurum.

Er også innteresert i andre transportører som kan frakte båten uten at jeg holder krybbe.

Jeg hadde samme utfordring ang krybbe da jeg for tre år siden kjøpte en 30 fot's båt fra Ålesund. Dette var i januar mnd, så jeg vurderte det som uaktuelt å gå for egen maskin til Stavanger distr.

Til slutt fant jeg et rederi, http://www.fraktefartoyene.no/register2.asp?search=1309 som hadde utstyr ombord selv. Viss jeg husker rett, betalte jeg 7'000 kr for hele greiene... Om disse går til Oslodistriktet vet jeg ikke :sailing:

Hei Tine III.

Dette kan vi prate om.

Skal over å ta en ekstra kikk på båten til helgen, ta den på land å slikt.

Markus.

Ja det er bare å synge ut det , hadde bare vært en flott tur for meg det . Hvis det ikke er den som er linka til over, så kansje du har anonnsen og kan gi meg den på IM ? Hadde jo vært artig å sett hva du har handla , hvis du ikke vil vise den enda for alle .Er jo en slik vi lurer på også,men må selge div først .

Var ute likt her , med nye motorer fra 2000 .Da er det ikke mange å velge i ,tipper dem motorene er røde ? Isåfall veit jeg hvilken det er ;)

Tine III

Redigert av Tine III (see edit history)

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Tenkte meg det var den ja,men lenge siden den blei solgt nu.Må jo få den hjem,så litt på den jeg også. Der har du fått deg en flott båt,gratulerer så mye :flag:

Har jo ikke fått den ut på nett enda jeg da, kansje litt treig for å si det mildt.Men litt i sammenheng med at huset skal selges også til våren , kansje vi får mere for hus enn vi trur . Da kan det jo fort bli litt nyere modell , hvis konton blir litt større . Men det var det drømmegreiene da .

Du har jo fått det til nå , den ser kjempe fin ut og med dem motorene så kjører du i mange år uten å måtte gjøre noe vil jeg mene . Grattis igjen .

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Takker!

Den er fin den men ikke helt min stil da!

Jeg må legge ny dørk og trekke om hele båten.

Ved salg av huset og båt så blir vel økosjefen litt medgjørlig med kronasjene kanskje??

Det er jo litt vanskelig å få båten på nettet da, jeg somlet skikkelig jeg også så jeg må ha 2 båter i vinter tenker jeg.

Markedet er jo litt trått om dagen, men det ligger jo masse søppel på netter om dagen!

Gratulerer fra oss i Escada også. Dette er bobåt de luxe. Solid og traust, romslig og linjelekker. En nytelse i sjøen. Skal jeg peke på noe så måtte det bli Wallasen kanskje, som med sine 3kw. muligens blir noe spe på Koster med tidlig påske. Du husker årets, ikke sant Markus med minusgrader og stiv kuling. Seinere påske til neste år, men allikevel ville jeg benyttet vinteren til å isolere varmerøra rund baut hvis det ikke er gjort. Da har du i praksis varmeverdi som en 4Kw, og det burde holde til det meste.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Takker!

Varmeren er det første som skal ut! Den nye Webastoen ligger allerede på lagret, og er på 5kw.

Skal også støpe den litt om under vannlinjen så den skyver vannet ut bak og ikke på siden, noe som gjør att hekken ikke graver seg så mye ned og farten øker. Dette er prøvd ut med bra resultat. Håper også att drivstoff forbruket også går litt ned med dette!

Skal ta mål når jeg heiser den opp til lørdag!

Vi får se om dette blir bra så kan du jo få malene minne!

Ja, jeg veit det funker. Har vært 2 stk oppe i båthavna vår og gjort slike påstøp med bra resultat. Står på lista mi det og. (sammen med mye annet)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

Det blir påstått ja, men vanskelig å verifisere tror jeg uten forbruksmåler. Det rare er at når jeg ligger i plan eller går i lav marsjfart (6kn) faller hastigheten hvis jeg prøver å tvinge nesa ned med trimplan.

ad. planlegging:

Tja? Hva med å øke lengden på flybridge med 60cm, og badeplattform med 30? Burde ha litt å pusle med da? :wink: Ellers skal jeg ut med begge gearkassene for overhaling i vinter, samt bygge opp en skikkelig dørk i motorrommet

ad. planlegging:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...