Sjøkua Startet 14.September.2008 Link til dette innlegget Startet 14.September.2008 Hei jeg har akkurat kjøpt meg en Princess 35 og tengte å frakte den hjem på båt. Jeg måtte stille med transportkrybbe, og i den anledning lurer jeg på om noen har en jeg kan leie eller kjøpe. Båten skal fraktes fra Haugesund til Oslotraktene. Selv bor jeg på Hurum. Er også innteresert i andre transportører som kan frakte båten uten at jeg holder krybbe. Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 14.September.2008 Link til dette innlegget Svart 14.September.2008 Jeg hadde samme utfordring ang krybbe da jeg for tre år siden kjøpte en 30 fot's båt fra Ålesund. Dette var i januar mnd, så jeg vurderte det som uaktuelt å gå for egen maskin til Stavanger distr. Til slutt fant jeg et rederi, http://www.fraktefartoyene.no/register2.asp?search=1309 som hadde utstyr ombord selv. Viss jeg husker rett, betalte jeg 7'000 kr for hele greiene... Om disse går til Oslodistriktet vet jeg ikke Sitér dette innlegget Link to post
Spinner Svart 14.September.2008 Link til dette innlegget Svart 14.September.2008 Er også innteresert i andre transportører som kan frakte båten uten at jeg holder krybbe. Er det noe galt med båten?? Tar den gjerne sjøveien for deg... Sitér dette innlegget Senior-du er min helt! Link to post
Sjøkua Svart 14.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2008 Det er ikke noe galt med båten, men liker ikke å legge ut på sånne ettaper med en båt jeg ikke har gått igjennom. Båten skal etter det selger sier være veldig god stand. Hva er prisen for å få kjørt den hjem?? Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 14.September.2008 Link til dette innlegget Svart 14.September.2008 Betal reisa du , så skal jeg kjøre den hjem for deg jeg . Flott tur det da Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Sjøkua Svart 14.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2008 Hei Tine III. Dette kan vi prate om. Skal over å ta en ekstra kikk på båten til helgen, ta den på land å slikt. Det er jo dårlig utstyr i baten men har bestilt en Garmin 4012 som skal monteres i den. MVH Markus. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 14.September.2008 Link til dette innlegget Svart 14.September.2008 Hei jeg har akkurat kjøpt meg en Princess 35 Hei og gratulerer med fin båt Er det denne fra Karmøy du har kjøpt? I så fall kjenner jeg godt til den fra tidligere år.... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Sjøkua Svart 15.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Nei jeg har kjøpt en 1991 mod med 2000 mod motorer. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 (redigert) Hei Tine III.Dette kan vi prate om. Skal over å ta en ekstra kikk på båten til helgen, ta den på land å slikt. Markus. Ja det er bare å synge ut det , hadde bare vært en flott tur for meg det . Hvis det ikke er den som er linka til over, så kansje du har anonnsen og kan gi meg den på IM ? Hadde jo vært artig å sett hva du har handla , hvis du ikke vil vise den enda for alle .Er jo en slik vi lurer på også,men må selge div først . Var ute likt her , med nye motorer fra 2000 .Da er det ikke mange å velge i ,tipper dem motorene er røde ? Isåfall veit jeg hvilken det er ;) Tine III Redigert 15.September.2008 av Tine III (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Sjøkua Svart 15.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Hei Tine III Ja jeg hørte att dere lurte på en slik båt! Har egentlig hatt lyst på en sånn lenge men har ikke fått ut fingeren før nå. Har du hatt noe respåns på båten din da? Her er linken: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=14205486 Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Tenkte meg det var den ja,men lenge siden den blei solgt nu.Må jo få den hjem,så litt på den jeg også. Der har du fått deg en flott båt,gratulerer så mye Har jo ikke fått den ut på nett enda jeg da, kansje litt treig for å si det mildt.Men litt i sammenheng med at huset skal selges også til våren , kansje vi får mere for hus enn vi trur . Da kan det jo fort bli litt nyere modell , hvis konton blir litt større . Men det var det drømmegreiene da . Du har jo fått det til nå , den ser kjempe fin ut og med dem motorene så kjører du i mange år uten å måtte gjøre noe vil jeg mene . Grattis igjen . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Sjøkua Svart 15.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Takker! Den er fin den men ikke helt min stil da! Jeg må legge ny dørk og trekke om hele båten. Ved salg av huset og båt så blir vel økosjefen litt medgjørlig med kronasjene kanskje?? Det er jo litt vanskelig å få båten på nettet da, jeg somlet skikkelig jeg også så jeg må ha 2 båter i vinter tenker jeg. Markedet er jo litt trått om dagen, men det ligger jo masse søppel på netter om dagen! Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 (redigert) Gratulerer med kjempeflott båt, misunner deg hekkeporten. Vår er samme innredningsløsning. Her får du mange fine opplevelser. Redigert 15.September.2008 av Marida (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøkua Svart 15.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Gratulerer med kjempeflott båt, misunner deg hekkeporten. Vår er samme innredningsløsning. Her får du mange fine opplevelser. Takker for det! Gleder meg veldig til den er klar og jeg kan dra på tur! Satser på påsketur til koster. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Gratulerer fra oss i Escada også. Dette er bobåt de luxe. Solid og traust, romslig og linjelekker. En nytelse i sjøen. Skal jeg peke på noe så måtte det bli Wallasen kanskje, som med sine 3kw. muligens blir noe spe på Koster med tidlig påske. Du husker årets, ikke sant Markus med minusgrader og stiv kuling. Seinere påske til neste år, men allikevel ville jeg benyttet vinteren til å isolere varmerøra rund baut hvis det ikke er gjort. Da har du i praksis varmeverdi som en 4Kw, og det burde holde til det meste. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Sjøkua Svart 15.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Takker! Varmeren er det første som skal ut! Den nye Webastoen ligger allerede på lagret, og er på 5kw. Skal også støpe den litt om under vannlinjen så den skyver vannet ut bak og ikke på siden, noe som gjør att hekken ikke graver seg så mye ned og farten øker. Dette er prøvd ut med bra resultat. Håper også att drivstoff forbruket også går litt ned med dette! Skal ta mål når jeg heiser den opp til lørdag! Vi får se om dette blir bra så kan du jo få malene minne! Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Ja, jeg veit det funker. Har vært 2 stk oppe i båthavna vår og gjort slike påstøp med bra resultat. Står på lista mi det og. (sammen med mye annet) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Sjøkua Svart 15.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Ja, jeg veit det funker. Har vært 2 stk oppe i båthavna vår og gjort slike påstøp med bra resultat. Står på lista mi det og. (sammen med mye annet) Gikk Drivstoff forbruket ned?? Har bare snakket med en som hadde gjort dette men glemte å spørre! Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Det blir påstått ja, men vanskelig å verifisere tror jeg uten forbruksmåler. Det rare er at når jeg ligger i plan eller går i lav marsjfart (6kn) faller hastigheten hvis jeg prøver å tvinge nesa ned med trimplan. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Sjøkua Svart 15.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Jeg tror du må opp i litt fart skal dette funke! Hva er det du skal gjøre med båten din da? Trodde den var 100% støken jeg. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Tja? Hva med å øke lengden på flybridge med 60cm, og badeplattform med 30? Burde ha litt å pusle med da? Ellers skal jeg ut med begge gearkassene for overhaling i vinter, samt bygge opp en skikkelig dørk i motorrommet Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
hifo Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 dere skulle ikke vite om noen bilder av slik påstøp? før og etter? er princessen flat eller v bunnet helt bak? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Fusebox Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Gratulerer med flott båt Jeg har lenge hatt denne på ønskelisten min også :-) Stabelen av kronestykker begynner å bli høy, men trenger en god del 100'meter til ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Gratulerer, Markus! Flott båt. Vi lurte også på en P 35 når vi skulle bytte. Men hjerte mitt ville noe annet. Gleder oss til å titte på den når den kommer. Skal du ha den ute i vinter eller skal det hamres og sages? Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sjøkua Svart 15.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Takker alle sammen! Astor: Den skal ligge bobla i Sætre! Det skal gjøres noen forandringer inne der! Skal bytte gulver og trekke om alle putene inne. Håper på at den er helt ferdig til påsketuren. MVH Markus Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.