JanS/EIR Startet 19.April.2004 Del på Facebook Startet 19.April.2004 Hei på sjø og land! Har noen sett eller prøvet ut denne saken? Rundet et anselig antall år her om dagen, og mine snille søstre påskjønnet sin båtfrelste bror med denne Tidevakten. Ifølge konstruktøren er det en nyskapning i instrumentenes verden, med et kvartsur som er programmert til å følge månens gang og tidsregning, som kjent er den noe anderledes enn soltiden. Tidevakten skal altså vise eksakt tid for høyvann og lavvann på det stedet du bruker den. Skal teste den ut etterhvert nå, og kan rapportere hvis det er interesse for det. Skal være kommet på markedet helt nylig. Flere opplysninger finnes på http://www.tidevakt.no Utførelsen er i hvert fall gedigen! mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Lars H. Svart 19.April.2004 Del på Facebook Svart 19.April.2004 Du finner en lignende på https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=683&st=60 innlegg #79. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Poseidon Svart 19.April.2004 Del på Facebook Svart 19.April.2004 Jeg har også et par veldig snille søstre med en totalt båtfrelst bror - kan ikke slike søstre tipse hverandre? Det ser ganske artig ut dette tidevannsuret - det eneste jeg mangler er en nær forestående rund dag...... mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Sabrina Svart 20.April.2004 Del på Facebook Svart 20.April.2004 Før eller siden opprinner nok den også ! Mvh sabrina Sitér dette innlegget Link to post
kes Svart 20.April.2004 Del på Facebook Svart 20.April.2004 Hvordan vet uret hvor det det er slik at det kan vise tidevannet lokalt? Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 20.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2004 Sitat: " Tidevakten skal altså vise eksakt tid for høyvann eller lavvann på det stedet du bruker den." Hvis du forflytter deg i geografien må altså uret innstilles på høyvannstid eller lavvannstid på det nye stedet! OK? mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
OdinIII Svart 20.April.2004 Del på Facebook Svart 20.April.2004 Nyhet ?? Jeg vet det ligger et slikt tilsvarende inntrument i kontorlokalet på brygga som er ganske gammelt og til å trekke opp Sitér dette innlegget Link to post
Seiler Svart 20.April.2004 Del på Facebook Svart 20.April.2004 Hei JanS gratulerer med vel overstått jubileum. Ser ut til at du får en god kontroll på tidevannet. Lykke til. Inge Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 20.April.2004 Del på Facebook Svart 20.April.2004 Hei. Sikkert kjekt å ha utstyr, men for vanlige helgeturer, kan en sjekke tidevannet opp hos meteorologiske på nettet. Dessuten ligger slikt inne på C-map for oss som har valgt dette elektroniske kartsystemet fremfor Blue-chart eller noe annet! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.