Jump to content

Båtplass


KnutH

Recommended Posts

Killingen averterer nesten daglig i Aftenposten at de har noen ledige båtplasser. Hva som er tilgjengelig til hvilken pris, og om du kan få leie en så kort periode gjenstår å se. Men det er jo lov å prøve. I området Leangbukta er det også nylige avertert ledige plasser.

 

Er  du medlem av en båtforening? Hvis ikke - finn en som passer deg og meld deg inn. Dette er ikke nødvendigvis gjort over natten, da noen krever skriftlige anbefalinger fra andre medlemmer, og noen har inntaktsstopp. Men det er fullt mulig. Selv om du ikke får båtplass med det første vil jeg tro at en veldrevet båtforeningen evner å gjøre tilgjengelig en plass midlertidig i en periode. Det er nok av båter som kommer sent på vannet. Og jo mindre båten er, jo lettere er det. Slik er det i hvert fall der jeg er medlem.  Og om dette ikke løser problemet ditt i år, så løser det kanskje problemet for neste år?

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Er det noen der ute som har og kunne tenke seg å leie ut en båtplass i indre oslofjord ca. 1 mnd. (til ca. 1.juni)? Vet at jeg er optimist, men det er lov å prøve/håpe ....

Båten er 20 fot

Et tips jeg kan gi deg er å ringe Marineservice Jacobsen på tlf 64946762 og spørre om du kan få ligge der i en måneds tid. Hvis han har plass så kan deg godt hende du får lov. De pleier å være veldig hyggelige der, så du kan jo prøve.

Det ligger forresten helt innerst i bunnefjorden på Nesset.

Lykke til!

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Jeg har hatt det samme utgangspunktet som deg flere ganger. Hver gang har det løst seg. Det er ikke alltid jeg har betalt noe heller. Det er kanskje vanskeligere nå midt i båtutsettingstida, men her er ihvertfall min fremgangsmåte:

 

Det første du gjør er at du tar med deg båten din til en liten koselig havn en lørdag formiddag. Du legger deg på en plass som ser ledig ut, men ikke ta deg til rette, husk at du er gjest. Så går du rundt i havna, prater med folk, tar i et tak og hjelper til der det trengs. Samtidig spør du deg for. Både om hvem som er havnesjef i foreningen, og om noen kjenner til noen som ikke skal benytte plassen sin før 1. juni. Det er det helt sikkert. Du kontakter vedkommende og spør om det stemmer, og så snakker du med havnesjefen og avklarer er det er greit. Hele poenget er å oppnå tillit. Derfor er det viktig at du viser deg fram. Dette er ikke noe du kan ordne på telefon.

 

Jo mindre havn, jo enklere. Liten havn betyr at båteierne kjenner hverandre, og da er det så mye enklere.

 

Lykke til

 

Lars_Herman

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

  • 9 måneder senere...

Her på båtplassen finnes det opplysninger om alt mulig - veldig bra.

Men etter mange forsøk på å få tak i en båtplass til en overkommelig pris, har det slått meg at hvorfor

kan vi ikke starte et tema - streng.

Finnes sikkert mange i min situasjon, og rundt omkring i Norges land sitter mange med opplysninger om båtplasser som skal leies ut - selges.

Synspunkter

Redigert av neflaa (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har selv to 4m båtplasser i Bærum. Den ene leier jeg ut og den andre bruker jeg selv. FINN.NO er et sted du må se etter båtplass til leie og til salgs. Når du nevner høye priser er nok det riktig i Oslo/Akershus området og i andre tettbebygde områder. Det er nok markedsprisen som gjelder. Men du kan jo håpe på at det dukker opp noen som leier ut eller selger billig...

 

Ellers kan du melde deg inn i kommunale båtforeninger med OK priser, men ofte lange ventelister. Imidlertid tror jeg det går ann å være heldig, ikke sikkert det trenger å gå så lang tid (vet om eksempler på det i Oslo),- så meld deg inn og vent og se.

 

Leste i siste "Båtliv" at det planlegges 800 nye båtplasser på Holmen i Asker, i privat regi (om kommunen vil). Undersøk nærmere og sett deg på liste er mitt tips.

 

Lykke til! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...