Jump to content

Bilder av Bavarias nye flaggskip


Victora III

Recommended Posts

Da er Bavarias nye BMW-designede flaggskip på 42 fot klart for lansering. Deep Blue 46 er navnet på doningen som uvilsomt ser inovativ ut. Båtliv sin fotograf har klart å få bilder av vidunderet før lansering:

 

bavaria_461.jpg

 

bavaria_462.jpg

 

bavaria_463.jpg

 

 

Båen har tre kabiner, og skal produseres i åpen versjon eller med sportstop eller flybridge.

 

Navnet blir Bavaria 46 Deep Blue oppført og prisen i Norge antydet til 3,6 millioner kroner. Deep Blue 46 er 14,2 meter lang og 4,45 meter bred. Den har høyt fribord og høyden over vannlinjen er 2,8 meter. Båten har tre kabiner og fire til seks køyer. Den veier 11,2 tonn og leveres med Volvo Penta D6 eller MerCruiser QSD4 (med eller uten AXIUS).

 

Mer i Båtliv

Redigert av Swande (see edit history)
Link to post
Share on other sites

En kan like eller ikke like det. Selv må jeg se mer for å gjøre meg opp en endelig mening, men at dette er nyskapende tror jeg ikke det skal være tvil om. Det har allerede vakt mye oppmerksomhet. Tydelig at nye Bavaria-eiere har behov for å sette sitt preg og sette en standard.

Link to post
Share on other sites

Sitat fra Swande:

"Tydelig at nye Bavaria-eiere har behov for å sette sitt preg og sette en standard."

 

Vet ikke helt hva du legger i dette, men hva slags båt/båttype er dette egentlig? Ikke godt å se for en som ikke har Bavaria i blodet.

 

Til lippert:

 

Ser du radartårnet, eller bare tøyser du? Jeg tar på meg lesebriller, men ser svært lite. Ville i hvert fall ikke kjøpt denne usett, selv om jeg skulle være Bavaria-fan.

Link to post
Share on other sites

Her er flere bilder, video og mer info fra Båtliv.

 

Etter å ha sett dette synes jeg det er en spennende båt, men de konkurerer i et tøft segment når båten kommer på nærmere 4 mill.!! Det er riktignok en stor og meget romslig båt, men i dette prissjiktet er kundene kresne.

 

Vet ikke helt om jeg likte cocpit-løsningen uten noen targa, men i stedet en mast. Skal bli interessant å se flybridge-versjonen.

Link to post
Share on other sites

slik skal den vel se ut i sitt rette element... litt svær over ræva kanskje :crazy:

 

deepblue46_Pers2_04.jpg

deepblue46_Pers1_02.jpg

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Synes den var kul jeg.

 

LAngt bedre utseende enn de fleste av dagens modeller, som jeg synes har vindskjermen plassert altfor langt bak i båtene til at det ser harmonisk ut.

 

Men jeg synes fortsatt skrogsiden er for høy, og båten ser derfor ekstra volumiøs ut.

 

Men i det store og hele ser dette spennende ut.

Link to post
Share on other sites

Er enig i vurderingen fra Mouche og nimbuster. Denne tror jeg ikke blir en slager i norge og skandinavia. Er nok beregnet på middelhavet. Uten at jeg kan dokumentere det, så er vel landene i middelhavet det markedet som Bavaria prioriterer. I allefall når det gjelder motorbåter

Link to post
Share on other sites

Utseende ja. Har ikke vært ombord, og har heller ikke tekniske data mer en det som er presentert i forbindelse med lanseringen.

 

Men jeg er heller ikke overbevist av designet, selv som Bavaria-eier, at dette var 100% vellykket. De velger ny og mer moderne design på alt fra innredning til skrog, men synes skrogsidene blir for høye og stolpen i stedet for targa imponerte ikke. Men innvendig ser den lekker ut. jeg likte den minimalistiske stilen med brunlig interiør. Nå har Bavaria gått fra mørke brun mahogny til lys mahogny og er nå tilbake til mørk innredning, men mye mer tidsriktig eik eller hva det er.

 

Cocpiten er ganske annerledes en vi er vant til. Jeg vet ikke om den er funksjonell, men jeg likte den store u-buen bakerst. Byssa ser liten ut, men den er likvel større en de tradisjonelle wet-barene som jeg synes har liten og ingen funksjon. Marex 350 er i så måte et forbilde. Vet ikke om cocpit er så liten, men den virker litt kronglete å bevege seg i fra førereplass og bakover. De hadde spart noe plass ved å ha èn og ikke to utganger til badeplattform . Brede gode dollbord likte jeg også. Men badeplattformen ble litt "hengt på" og ser heller ikke all verdens stor ut til å være en så stor båt, men mulig jeg her tar feil.

 

Interessant å få tester av den - spesielt med tanke på sjøegenskaper.

Redigert av Swande (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvorfor skal alt være så lekkert da? Er ikke en båt neo tess hvis den ikke er lekker?

 

Jeg for min del er mer opptatt av at det er lagt vekt på det praktiske, på brukervennlighet, på det funksjonelle mer enn at det skal være så lekkert. Stor sett er det ikke så lett å forene dette...Nei, denne imponerte ikke meg i det hele tatt. Men, som mange sier: Smaken er som baken, eller hver har sin smak og sine behov. De fleste vektlegger ulikt...

Redigert av nimbuster (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Synes helt klart at designen var innovativ. Dette er annerledes i forhold til trenden som har vært de senere år. I likhet med mya annet nytt så synes jeg vel også at dette blir litt uvant og at "det var bedre før". Det har jeg forøvrig syntes helt siden Ford kom med Sierra. BMW E34 var finere enn E39 når den kom og E39 var finere enn E60. Det har en tendens til å endre seg ettersom tiden går så jeg gir den et par år.

You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...