Jump to content

Prosjekt: Scand 24 HC

Tor313

Recommended Posts

No he vi samla å tatt bilde under oppussinga av båten vår, burde kanskje ha tatt fleire bilder, men de e tross alt fiksinga av båten som e viktigast, ikkje å dokumentere det.

båten eig e sammen med min bror å søskenbarnet vårt.

no he vi bygd opp igjen 1 spant, nytt bjelkelag, korta ned ferskvannstank, lagt opp nye slanga til diesel og ferskvann.

demontert dashbord for å bygge nytt.

img_3379.jpg

her ser dokke søskenbarnet mitt som fikla med dashbordet.

img_3381.jpg

her set då e å he tenkepause / røykepause (viktig det :lol: )

img_3382.jpg

søskenbarne mitt som greia ledninge, fy f**n for et rot de va der, slik skal de IKKJE vær når vi e ferdige nei. :smash:

img_3384.jpg

her ser dokke alt rotet rundt båten, diesel tanken trudde vi a tom, men der va de 100 liter + i tanken, så de blei ikkje bære bære å løfte den ut. båten står forøvrig lagra på eit lager der folk betala 1500kr pr sesong, inkl. strøm :cheers:

img_3394.jpg

her styra vi med å få på tilførselslangen til diesel tanken, slangen måtte strekkast 1cm for å rekke.

img_3395.jpg

stramming av slangeklemme.

img_3396.jpg

kun eg som jobba, søskenbarnet mitt prata skit med en kompis på visitt for å sjå korleis det går.

img_3402.jpg

her blir det nytt dashbord, enten trekt i kvit skai, eller i carbonfiber, greie ikkje heilt å bestemme me.

img_3403.jpg

maling av glasfiber. dørken va forresten grå/brun før vi malte den.

img_3409.jpg

gjenoppbygging av bjelkelaget då det forrige va bjyndt å bli røte, Veldig røte enkelte plassa.

img_3411.jpg

sammenskruing med syrefaste terasseskruar :cheers:

img_3414.jpg

Vanntanken klar for montering etter vi kappa og sveisa den, grunnen til at vi ikkje slipte ned sveisen va fordi vi plagdest veldi med sprekker i aluminiumen, dette går eg ut ifra er pga gammal tera aluminium med lite magnesium i seg. lakkert med ein ymse lakk, tanken blir ikkje synleg uansett.

img_3415.jpg

Vanntanken ferdig montert, før va den like lang som diesel tanken, oss spørte oss sjøl ka i allverda du skal med 100+ liter vatn i en daycruiser? i tilegg vil jo vatn som ligg der lenge få dårlig kvalitet, og vi hadde manuell pumpe.

img_3418.jpg

der som vanntanken va før og vi no har frigjort plass vil det bli laga ei ekstra dørk luke, kan vell aldri få nok stueplass i en båt :lol: :lol: :lol: :lol:

Fleire bilder vil kome etter kvart som eg får tid, neste skritt i planen er ein del elektrisk arbeid, legge nye dørkplater med nytt belegg ( kvitt belegg med svarte nater, Nautolex fra maritim.no)

og etter det blir det demontering av hekkaggregat ( VP 280 SP ) for lakkering :cool:

vidare då e målet om sjøsetting seinast 1. mai, helst til påske, for so og kjøre båten ut til nermaste båtverksted der vi skal skifte fenderlist og lakkere heile båten utvendig, over og under fenderlista.

• 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 11 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...