Roall Startet 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 17.Mars.2009 Har ikke noe spesielt forhold til seilbåter, men dette er vel noe av det nydeligste jeg har sett Hadde ikke hatt noe imot en jordomseling i en sånn Seilskuta på finn.no Sitér dette innlegget For tiden båtløs. Link to post
moosewine Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Her blir det glatt på dekk! Sitér dette innlegget . Link to post
Jawik Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Veldig glatt. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
S/Y Emma Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Man må i alle fall ikke være redd for å drive vedlikehold Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Seilaren Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Med fare for å bli kringlevridd.... Synes overbygget på denne båten var stygt og klumpete Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Jawik Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 En fin skute er dette. Vedlikeholdet er ikke noe problem ved bruk av Coelan. Bedre enn tuppeware Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Pelle Parafin Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Hadde ikke passet for meg,alt for mye vedlikehold. Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Jeg mener at det er den skuta som var som føljetong i Båtmagasinet for et par år siden hvor byggeprosessen ble omtalt. Mener at den iherdige karen ble utsatt for sykdom eller en ulykke som gjorde at han måtte legge prosjektet på is. Mener å huske at det ligger mye flott arbeid bak denne skuta. Flott båt! Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Gunga Din Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 kanonfin....... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Finn Erik Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Å hvordan ser den ut inni da mon tro, eller på vannet med riggen oppe ? Så litt klumpete ut spør du meg. Sitér dette innlegget Link to post
Smurph Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 (redigert) Heftig pris også - for en uferdig båt. Selger bør nok redusere forventningene betydelig hvis det skal bli noe salg... CA på 52 fot - er den bygget etter tegningene til 'Redningsskøyte til Russland 1902', mon tro? Redigert 17.Mars.2009 av NOR_Smurf (see edit history) Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Bøljan Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Nydelig håndverk! men livsfarlig å befinne seg på dekket når det er vått "Bambi på isen" Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Ja den dær med 5cm nysnø skulle vel bli noe i nærheten av ekstremsport. Ikke noe for meg. Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Tenk deg at toilet var i forpigg og adkomst kun via dekk litt av en utfordring det Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Dette var en vakker sommerbåt Sitér dette innlegget Link to post
Iwrig2 Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Hvorfor står det to esker med spiker ved siden av båten....... Sitér dette innlegget Link to post
blacki Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Hvorfor står det to esker med spiker ved siden av båten....... Kanskje fordi man trenger spiker innimellom... Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 (redigert) CA på 52 fot - er den bygget etter tegningene til 'Redningsskøyte til Russland 1902', mon tro? Tja, i annonsen står det: Utgangspunktet for båten er Colin Archer redningsskøyte tegninger. Utgangspunktet? Jeg er litt skeptisk når jeg leser sånne ord, for det betyr at alt mulig kan være noe ganske annet enn det CA tegnet. Redigert 17.Mars.2009 av Sjøtummel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Jeg hadde mye heller kjøpt denne: Bojar. Prisen er omtrent den samme. Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Roall Svart 18.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2009 Mange forskjellige meninger her ja Det er nok de robuste linjene og den tilsynelatende finishen som tiltaler meg. Er nok ingen seilbåt eller trebåtekspert, men hadde jeg vært en potensiell kjøper som var villig til å betale en slik sum for en uferdig båt, så hadde vel annonsens tekst bekymret meg minst. Da ville det være naturlig å kunne båtbyggefaget selv eller ha gode venner som kunne faget, eller rett og slett ha råd til å betale en båtbygger til å vurdere byggets kvaliteter under besiktelse og evt. ferdigstille båten... Hvis det glatte dekket skulle bli et problem så må vel det løse seg med å lakkere inn et lag med sand eller noe annet som ikke ville ødelegge dekkets trestuktur eller rett og slett slipe og olje Selv har jeg nok et litt anstrengt forhold til plast, uansett om det er i båt, bil ellar andre redskaper, har en "vedlikeholdsfri" aluminiumsbåt selv og trives nok best med det. Men når jeg ser en flott trebåt, så er det noe som helt klart kan vekker gode følelser og et lite smil Sitér dette innlegget For tiden båtløs. Link to post
2nd Trikker'n Svart 18.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2009 Jeg er litt uenig med seilaren om overbygget. Jeg er synes det flyter mange båter med grusomme overbygg, men dette var en av de få jeg liker. Jeg reagerer litt på at det bare er mange bilder av klar lakk, og ingen innvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 18.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2009 Jeg reagerer litt på at det bare er mange bilder av klar lakk, og ingen innvendig. Båten er ikke ferdigbygget, så det er godt mulig at det ikke finnes noen innredning ennå. Jeg er mer skeptisk til at det stort sett var bilder av dekk og hytte, men ingen bilder som gir noe inntrykk av skrog. Heller ingen bilder eller identifikasjon av tegningen som er brukt. Ingen informasjon om rigg eller forberedelser til rigg. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 18.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2009 Kan det være slik at bygge prosessen er "gitt opp" - uvisst av hvilken grunn, og noen har besluttet å selge den? For å gjøre den mer attraktiv har den så blitt lakkert utvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Smurph Svart 18.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2009 Av det lille man kan se av interiøret gjennom ventilene, så ser det ikke ut til at det er gjort noe innredningsarbeid i det hele tatt. Det er et lovlig høyt prisforlangende for en uferdig båt. Selv om eieren nok føler at prisen kan forsvares ut i fra materialkostnader og arbeidstimer, så skal det mye til for at markedet ser det på samme måten. Det er tross alt utrolig mye fint man kan få for tre millioner Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Gunga Din Svart 18.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2009 Vad ville en nybyggd båt i 50-fots klassen ha kostet fra ex. Djupevåg er ikke sikker på att 3 mille er så ille !! (förutsatt att båten er riktigt byggd !!) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.