Jump to content

220V i båt - Tråden med kun koblingskjemaer


Frøken Fryd

Recommended Posts

Jeg prøver en ny taktikk i jakten på det perfekte 220 volt anlegget for en gitt motorbåt.

 

Litt fakta om båten:

-cabincruiser 35 fot (fritidsbåt om noen skulle være i tvil)

-har landstrømstilkobling

-har 220V marine generator (vannavkjølt)

-to motorer med drev

-varmtvannsbereder

-diverse stikkontakter til mikrobølge ovn etc.

 

I denne tråden inneholder svarene ett koblingsdiagram, har man ett forslag til endring lager man ett eget koblingsdiagram som man kan kommentere fordeler og ulemper ved. Ønsker man å diskutere emnet uten å tegne opp ett forslag finnes det en annen tråd til dette formålet.

 

Her skal vi ikke arrestere noen men komme med egne forslag. Det er ikke farlig å gjøre feil, da justerer man forslaget og poster ett nytt koblingsdiagram. Jeg vil særlig be noen få medlemmer med nick OP, L, J (de skal få være anonyme :wink: ) å trå varsomt og ikke ødelegge tråden med kun tekst og paragrafer.

 

Det ville være feil å starte denne tråden uten å lage ett utgangspunkt så jeg drar frem forslaget jeg laget første nyttårsdag i fjor. Dette er ingen fasit men ett utgangspunkt. Venter spent på flere bidrag.

 

stroem_forslag2.jpg

(Ingar er velkommen til å slette innlegg uten forslag)

Redigert av Frøken Fryd (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...