dykkern Startet 12.Juni.2009 Del på Facebook Startet 12.Juni.2009 Hei, jeg har lett på tidligere emner, men finner ikke svaret jeg leter etter. Jeg har en 16' Selco Selstar fra 1972, som jeg tenkte å gjøre litt lettere. Tror nok det er noe vann i skummet i dørken. Det jeg lurer på er funksjonen til de store "potongene"/kassene som er bakerst i båten. På hver side av båten, bak ryggen på sofaen bakerst, er det to kasser fylt med skum. Jeg har dessverre ikke bilder, men de som kjenner båttypen og har svar skjønner kanskje hva jeg mener. Kan jeg skjære vekk disse kassene uten å forsterke noe mer? Eller støtter de opp på noen måte? Det er luft mellom skroget og toppen på kassene, men de sitter fast mot bakplaten (ser det ut til), på siden langs skroget, og dørken. Det er en åpning mellom dem, der motorbrønnen kommer ned. Mvh dykkern Sitér dette innlegget Link to post
Ex Vengsøyfjord Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 Hvis du legger ut et bilde av "kassene" blir det nok lettere å finne ut hva disse er til, men jeg vil tippe at dette er en form for flytetanker. Har selv et prosjekt pågående med fjerning av skum i dørken på en -64 selfleet, så jeg vet hva du er igang med Sitér dette innlegget Min hjemmeside Link to post
dykkern Svart 7.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2009 Her har jeg endelig fått tatt noen bilder av de kassene jeg mener. Noen som vet om disse har betydning for skrogstyrken e.l. ? Eller er det bare å fjerne disse og alt skummet som følger med? Sitér dette innlegget Link to post
Ex Vengsøyfjord Svart 7.Juli.2009 Del på Facebook Svart 7.Juli.2009 Kan nok tenkes at disse er med å stiver opp akterspeilet. Men det er nok mulig å fjerne disse hvis du forsterker med etpar trekanter som festes i speilet og dørken. Sitér dette innlegget Min hjemmeside Link to post
Ingar Svart 7.Juli.2009 Del på Facebook Svart 7.Juli.2009 Er heller ikke sikkert at skummet i disse er vannskadet, det er først og fremst skum i bunnen som trekker vann. (Står under trykk) Vanskelig å si noe uten å vite mer om konstruksjonen, men at de stiver akterspeilet er det vel ikke tvil om. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.