PiperBill Startet 17.Juni.2004 Del på Facebook Startet 17.Juni.2004 Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt i en "hydrofoil" til en mindre påhengsmotor (8hk) her i Norge? Cheers PiperBill Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
skippy Svart 17.Juni.2004 Del på Facebook Svart 17.Juni.2004 Hallo Tror ikke jeg forstår spørsmålet. Er dette en motordel eller er det en ferje med vinger du skal ha tak i????? Kan ikke være trifoil du tenker på? Johnny Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 17.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2004 Is my Norwegian so bad? What I mean is a dolphin tail like stabiliser that goes on the outboard motor just above the prop. It lifts the back end of the boat allowing it to get up on to plane at lower speeds. Looks like this... PiperBill Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
skippy Svart 17.Juni.2004 Del på Facebook Svart 17.Juni.2004 Har sett dette men vet ikke hvor du kan få tak i det. Tror aldri jeg har sett det i noen maritime foretninger. Her er det sikkert andre som kan hjelpe. Johnny Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 17.Juni.2004 Del på Facebook Svart 17.Juni.2004 Is my Norwegian so bad? What I mean is a dolphin tail like stabiliser that goes on the outboard motor just above the prop. It lifts the back end of the boat allowing it to get up on to plane at lower speeds. Looks like this... PiperBill Norsken din er slett ikke dårlig. Jeg har selv hverken sett eller hørt om dette før og kan derfor desverre ikke hjelpe deg Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Scand_550 Svart 17.Juni.2004 Del på Facebook Svart 17.Juni.2004 Mener du finner det i Watski katalogen. http://www.watski.no/www/index.asp Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 18.Juni.2004 Del på Facebook Svart 18.Juni.2004 Clas Ohlson har en, artikkel nr 31-1766, kr 269,- Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 19.Juni.2004 Del på Facebook Svart 19.Juni.2004 Dette emnet har vaert diskutert i hydro-tekniske fora tidligere, men det er ikke noe entydig svar paa at dette er saerlig effektivt. Med den prisen du har faatt hint om fra Claes Ohlsson, er det billig aa proeve.... Enkelte drev / paahengere pŒ MOB-baater har ofte en ring (dyse) rundt propellen, mest for aa hindre skader ; Den gir noen faa fordeler, men toppfarten gaar ned pga. st¿rre motstand i sj¿en... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.