jorhei Startet 20.Juni.2004 Del på Facebook Startet 20.Juni.2004 Er det noen forskjell på Faria instrumenter og VDO instrumenter? Noen som råder eller fraråder å bruke en av disse? Er det noen stor kvalitetsforskjell eller prisforskjell, eller vil det være det samme hvilket av de to merkene man kjøper? Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Hulda Svart 20.Juni.2004 Del på Facebook Svart 20.Juni.2004 Jeg tror det er nokså stor prisforskjell, VDO dyrest. Hulda har Faria turteller, timeteller, temp. og oljetrykk fra Faria. Virker helt greit ombord her. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 20.Juni.2004 Del på Facebook Svart 20.Juni.2004 faria er nok mye billigere. Eg skal nok satse på Faria. Kjøpte en faria timeteller, men syns denne går litt fort(eller er det båten som går sent)? :smiley: Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 20.Juni.2004 Del på Facebook Svart 20.Juni.2004 Har hatt Faria marineinstrumenter i 3 ulike båter på rad. Aldri noe problem. Anbefales herved. Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 20.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2004 Takker for svar. Håpet og at dere ville anbefale faria, for det er det jeg har tenkt til å bestille. Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Jon-Kåre Svart 21.Juni.2004 Del på Facebook Svart 21.Juni.2004 Takker for svar. Håpet og at dere ville anbefale faria, for det er det jeg har tenkt til å bestille. Den med forkromet kant da regner jeg med, det er den fineste instrument serien til trebåter etter min mening Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
jorhei Svart 21.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2004 Den med forkromet kant da regner jeg med, det er den fineste instrument serien til trebåter etter min mening Blir nok ikke det. Hvis du kikker på hjemmesiden vår vil du se at både bryterpanel og voltmeter fra før er i det som kalles Euro og det vil vi nok fortsette med. Synes personlig det er denne som er penest. Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
TMe Svart 22.Juni.2004 Del på Facebook Svart 22.Juni.2004 VDO er nok utvilsomt å foretrekke rent kvalitetsmessig. Spørs hva man er villig til å betale. Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 22.Juni.2004 Del på Facebook Svart 22.Juni.2004 VDO er nok utvilsomt å foretrekke rent kvalitetsmessig. Spørs hva man er villig til å betale.Tja, hvilket belegg har du for å hevde det? Uavhengige tester? Egne negative erfaringer med Faria? Min forrige båt hadde kun Faria-instrumenter som fungerte optimalt hele tiden (14 år gammel båt), det er kvalitet god nok for meg i alle fall, og jeg satser derfor tillitsfullt videre på dette merket. Sitér dette innlegget Link to post
henboe Svart 22.Juni.2004 Del på Facebook Svart 22.Juni.2004 Tja, hvilket belegg har du for å hevde det? Uavhengige tester? Egne negative erfaringer med Faria? Min forrige båt hadde kun Faria-instrumenter som fungerte optimalt hele tiden (14 år gammel båt), det er kvalitet god nok for meg i alle fall, og jeg satser derfor tillitsfullt videre på dette merket. Jeg har og faria, og er meget godt fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Kare_L Svart 23.Juni.2004 Del på Facebook Svart 23.Juni.2004 Jeg har Faria på min Bayliner (er kanskje ikke noe kvalitetsstempel i seg selv), og er godt fornöyd. Faria i USA har rykte for å levere god service - du kan f.eks. sende inn et instrument som ikke virker og de vil reparere for en rimelig penge. Har ikke hatt behov selv ennå. Kåre Sitér dette innlegget Link to post
vidarbre Svart 27.September.2005 Del på Facebook Svart 27.September.2005 Jeg har Faria logg og turteller, i min 425. Hendte en gang med en dårlig hella hovedbryter at denne slo seg av slik at ladinga ikke fikk noen spenningsbegrensning. (Kun likeretter) Pærene lyste noe forferdelig og det begynte å røyke i turtelleren. Stoppet tvert selfølgelig. Dette skjedde for et par år siden og turtelleren fungerer utmerket ennå. Så noe tåler de! Og for de med påhengerlading: solid hovedbryter og orntli regulering av spenning er et must! Sitér dette innlegget Vidar Breivik "GALANT" - LA2008 - 91376075 - Neverdal båtforening '87 Saga 25 CC HT med '96 AD31P-A og DP-D1, J6 Link to post
Whistler Svart 27.September.2005 Del på Facebook Svart 27.September.2005 Har fariainstrumenter. Fungerer aldeles utmerket, men jeg anbefaler at du dekker over dem ved landligge hvis du har åpen cockpit. Sola sørger for at fargen på skivene forandrer seg over tid. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
janet Svart 4.Desember.2017 Del på Facebook Svart 4.Desember.2017 Hadde Wema, elektaronisk, timeteller. Klarte ikke å lese av tallene i sollyset. Kjøpte en Faria timeteller, der telleverket er sånn gammeldags med mekaniske tall som ruller frem. Funket bra noen måneder så stoppet den helt enkelt å funke. Enkel å lese av, selv i sterkt sollys. Så inn med Kus timeteller, funker bra, men sliter veldig med å lese av med mindre det er overskyet. Er nå i timeteller markedet igjen for en ny mekanisk sak, Faria eller annet. Ved bytte av timeteller; er det noen enkel måte å stille den frem til riktig verdi på? Eller må den bar gå døgnet rundt i noen uker til den viser rett verdi? Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.