Suzumar Startet 10.August.2009 Del på Facebook Startet 10.August.2009 (redigert) Har gangbar utrigger på babord side av båten og har dermed ikke sett særlig nøye på styrbord side av motoren. Fikk en overraskelse i dag da jeg skulle skifte anoder: Motoren står hevet og ute av vannet når den ikke er i bruk. Sinken på motoren var slitt, men ikke ekstremt. Regner med at det er tæring, men forstår ikke hvorfor jeg har fått tæring på den delen av motoren som er løftet over vann 99% av tiden. Hva må gjøres her? Redigert 10.August.2009 av Suzumar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Suzumar Svart 11.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2009 Ingen som har en formening om hvorfor motoren ser slik ut selv om motoren er hevet over vannet når den ikke er i bruk? Motorfestet som er nede i vannet hele tiden ser helt ok ut. Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 11.August.2009 Del på Facebook Svart 11.August.2009 Reklamasjon var det første jeg tenkte. Kanskje en form for galvanisering slipp, som gjør dette?! Sitér dette innlegget Link to post
2xDiesel Svart 11.August.2009 Del på Facebook Svart 11.August.2009 Jeg holder også en knapp på dårlig lakkarbeid. (Reklamasjon) Har en 40HK Yamaha som går på 4 sesongen og har samme bruksmønster som deg, dvs. 99% av tiden står den tiltet over vann. Undervannshuset og stammen ser ut som ny! Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 12.August.2009 Del på Facebook Svart 12.August.2009 (redigert) Men var det nok igjen av anodene før de ble skiftet ?.... Litt sandpapir, metallgrunning og spraylakk fra produsent er vel det du trenger. Redigert 12.August.2009 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Suzumar Svart 12.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2009 Jepp, anodene var tært, men ikke veldig mye. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.