Jump to content

Pris på Rana 630 sjark?


StianI

Recommended Posts

Vurderer å selge min 87mod Rana 630 sjark, men jeg vet ikke helt hvilken pris jeg kan få for den da det ikke er noen tilsvarende båter til salgs på nettet.

Båten er relativt strøken, har en Yanmar 54hk turbodiesel, ekkolodd, radar, hydr. styring, vribare venger, mesan, innvending og utvendis styreposisjon og ovn.

 

Noen forslag?

Link to post
Share on other sites

Hei

Var på utkikk etter en lignende båt i høst.

Da fant jeg en Hansvik 18fot -88mod med påhengsmotor(60hk ca 90mod) til kr 160.000,- i anonssen. Og en Hansvik 20fot -97mod med innebordsmotor til kr: 195.00,-

Fulgte anonsene og 18fotingen ble solgt, mens anonnsen med 20fot ble satt inaktiv(antagelig ikke solgt).

 

Jeg kjøpte en Delta Boats 20fot -2000mod med påhengsmotor(90hk -04mod) med anonsert pris kr: 140.000,- Prisen ble nærmere 100.000,- :yesnod:

 

De båtene jeg ringte/mailet på gikk nesten alle ned i snitt kr 20.000,- en hadde gått ned kr 60.000 før jeg rakk å ringe. :rolleyes:

 

Det varierer også om det er med båthenger og årsmodeller på motorene, samt annet utstyr.

 

Ett råd: ta mange bilder. Også av evnt skader/feil. Det var viktig for meg da de fleste båtene var laaangt borte. Noen ville ikke sende / legge ut flere bilder og de ga jeg fa.. i! De har som regel noe å skjule :crazy: .

 

Utfra dette tror jeg rett pris er kr 150.000,- pluss/minus. Det er store prisforskjeller så, lykke til! :flag:

Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk.

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde en vanlig 630 engang, og mener at sjarkene lag typisk rundt 300 - 400 000.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Det synes jeg også hørtes veldig billig ut. Jeg mener at hvis den er teknisk i orden ville hatt 100 - 150000 mer.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Det kan virke som prisen er litt lav, har i vertfall vært stor pågang på den, og de færreste har i det hele tatt nevnt prisen eller prutet. Har hatt ett par stykker som har budt 150000 for den...

Men 300-400 000 synes jeg høres litt drøyt ut for en så pass gammel båt selv om den er i god stand...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...