Jump to content

Erfaringer med Garmin GHP 10 Autopilot

mhemil

Recommended Posts

Leser gode omtaler av nevnte autopilot. Jeg har en eldre Garmin kartplotter, GPSMap 292, med NMEA0183 interface og lurer på om autopiloten vil kunne styre etter veipunkter fra denne. På nettet står følgende: Interface: NMEA 2000 (GHP 10 & GHC 10) & NMEA 0183 (GHC 10). GHC 10 er styringsenheten og jeg antar da at min plotter kan kommunisere med denne. Er dette korrekt oppfattet? Brukererfaringer er også velkomne.....

Har nettopp instalert denne ombord hos meg selv, da min gamle Robertson tok kvelden. Har ikke hatt noen særlig erfaring med den enda, da jeg har brukt mye tid til installasjonen... Fikk masse problemer med og få kalibrert kompasset, noe som viste seg at dette var utrolig sesetivt for magnetisk påvirkning. Monterte kompasse på den samme plassen som Robertson kompasset sto, men dette fungerte ikke.

Har nå montert kompasset under dørken i forkabin, hvor det er en drøy meter til nærmeste elektrisk / magnetisk kilde. Da gikk kalibreringen knirkefritt.

Hadde også litt problemer under " Havneveiviseren " , men dette skyldtes manglende utlufting på hydrolikksiden. Litt dårlig brukerveiledning ifm lufting av hyrdolikk, men jeg løste dette ved og koble ut shadowdrive og satte spenning rett på pumpa, slik at jeg fikk " tvangskjørt " pumpa en del ganger og fikk luftet systemet.

Jeg har valgt og ikke koble til turtelleren og om du også velger dette, må du huske på og sette opp dette i oppsettet.

Vil også få rost servicen hos Bellanor, for veiledning, når jeg fikk problemene jeg hadde under installasjonen.

Redigert av Scand Atlantic (see edit history)
  • 1 måned senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...