Jump to content

Jeg har ordnet 25 øre literen i rabatt hos Glommen Bunkers.


Ribtjenester

Recommended Posts

Jeg har vært i kontakt med Glommen Bunkers i Fredrikstad i forbindelse med Bavariaklubben

Det fikk jeg til rabbatt på 25 øre literen på pumpepris til alle BP medlemmer ved frevisning av klistremerke eller vimpel.

Du må si ifra før fylling at du er medlem i Båtplassen.no

Vi får samme rabbatt som Prinsess klubben og Fairline klubben

 

Hilsen MOrten

Redigert av Bavaria.Morten (see edit history)

www.ribtjenester.no

Link to post
Share on other sites

Veldig bra Bavaria Morten.

 

6,96 - 4%, når en betaler med Cresco Car kort. Da er en nede i i 6,68 pr. ltr. (Regner med at de tar kort)?

 

Vet ikke prisen på Vestfold siden av fjorden, noen som vet?

 

ikke usansynlig å ta en tur til Østfold å fylle opp. Hvis de er betydlig rimeligere enn Marinaene i Vestfold.

 

Skal jeg fylle opp tankene nå, går det på ca. 1000 ltr.

 

Hva er prisen på Herføl?

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Vet du prisen på Framnæs i Sandefjord Mariell? Jeg skal snart ut - og har ganske så tomme tanker. Jeg så at det var 7.80 på Fuglevik.

 

Desverre, har ikke sjekket det ennå.

I fjor lå Framnæs noe under de fleste andre bunkers plasser i Vestfold.

Vet ikke om det er mulig å forhandle seg til noe rabatt når man nevner at man skal ha ca. 1000ltr.

 

Ligger de betydlig over Glommen bunkers. Tar jeg bare å fyller drøye hundre liter på Framnæs og topper opp på andre siden av fjorden på vei til Sverige.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Fyller både på Framnes og Hesteskoen innerst i Sandefjord en gang i mellom. Sand Marina på Hvaler, Hærføl m. fl.

Ingen har til nå vært i nærheten av å nærme seg Glommen bunkerservice i Fredrikstad. Absolutt lønnsomt å stikke innom på vei til Sverige.

Har passert noen ganger i fjor, men når prisen blir synlig på tavlen på lekteren må jeg bare innom. Bare må det.

Prisen i Sandefjord ble bedre etter at Hydro Texaco startet innerst i hesteskoen, men det er langt til Glommen`s pris.

 

Bra Morten

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

 

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Link to post
Share on other sites

Er det ikke på Glommen Bunkers man får Marin Gassolje?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Hva er forskjellen?

Tja, si det. Marin gassolje var vel det alle fyllte før miljødieselen gjorde sin entre for en 5-6 år siden. Har bla. høyere svovelinnhold (trur eg) og forurenser altså mer.

Du får den samme MGO hvis du fyller på Halvorshavn ved Filtvedt. Derfor har jeg sluttet å fylle der, tiltross for bra priser.

 

Jeg ser det på akterspeilet på båten såsnart jeg har fått i meg MGO. Den legger igjen et dekke av svart klin som man må bruke fettløser for å bli kvitt.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Er det virkelig mulig - kan det være derfor jeg også sliter med samma møkka på akterspeilet? dette må jeg få sjekka opp. Er det flere som har erfart det samme etter å ha bunkret MGO? Eller er det i hele tatt noen som vet at de har gjort det? Jeg visste ikke det, har bare bunkret der hvor det har vært billigst jeg, og har trodd alt hadde samme kvalitet


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

MGO gir fler hk da den har høyere brennverdi mener jeg.. Men ja den soter mer da den er et hakk nærmere olje enn grønn avgiftsfri.. Autodiesel er enda "renere" og også tilsatt 7% biodiesel med de problemer dette medfører.. I sverige har de fyllt slik diesel på tankanleggene og fått kjempe problemer med voksing og groe på både tankanlegg og i båtene.. Der borte snakker de om og kutte det ut igjen siden dette har blitt svært kostbart. (da får vi håpe at norge ikke finner på og gjøre samme tabben og ta lærdom av svenskene)

 

Her i norge har de også fått uvanlige problemer på bilverkstedene som følge av dette.. 7% biodiesel skaper groe og tette filtre og rør som resultat.

 

Flere bilmerker som har kommet inn det siste året (de begynte med 7% innblanding av bio i jan 2009 på Slagen) som har mått flushe tanker,rør etc og bilverkstedene og kundene skjønner ingen ting :crazy: med de kostnader dette har medført for eiere..

 

Snakket med et bilværksted og de kunne ikke fatte hvorfor dieselbiler kom inn til værksted etter og ha stoppa langs veien.. de hadde jo ikke problemer før :nonod:

Det er ikke alt som er miljøvennlig som passer her oppe i kalde/fuktige nord. Og at bilen øker drivstofforbruket og taper hk(med dertil økte utslipp siden en må kompansere med mer gasspådrag) det er det ingen som snakker om.. de har jo kjørt på bio i mange år i syd amerika :rolleyes:

Redigert av Thorlyn (see edit history)

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

MGO finnes i to varianter, lavsvovel og normalsvovel. Jeg leste det på datablader fra Statoil en gang. Ofte fyller an lavsvovel MGO på marinaer. I MGO har rafineriene lov til å blande inn en del "reststoffer" de ellers ikke blir kvitt.

 

MGO er lagd for støre industrimotorer og skipsmotorer

 

Farget diesel er visstnok noe annet enn lavsvovel MGO. Jeg vil tro at den svenske fiskedieselen er omtrent som lavsvovel MGO

 

På common rail motor ville i hvertfall ikke jeg fylt noe annet enn farget diesel

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dette må du finne ut av,ikke kledelig med sot på hekken til Fru Jacobsen.

hehe nei er jo ikke det, men den er jo grønn den vi fyller hos Glommen også da... Og vi kjører samme dieselen på de nyeste båtene våre også, og der har vi jo ganske High-tec hjelpemotorer som er stort sett samme størrelse som mange fritidsbåt-maskiner med common-rail og en masse elektronikk som jeg ikke har noe greie på


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Nå har jeg tatt noen telefoner for å sjekke opp dette litt..

 

MGO (Marinegassolje) har som flere har vært inne på, høyere svovelinnhold. Inntil 1000 ppm

GO (Gassolje) var inntil i fjor den "reneste" dieselen både til bil og båt med svovelinnhold inntil 500 ppm

Farget Diesel som kom på markedet 2009 har et svovelinnhold på inntil 10 ppm

 

Det er kun sistnevnte som nå er lov å bruke på biler og alt annet som kjører på land. (så vidt jeg har forstått)

Så vi har altså i beste fall fram til i fjor kjørt på GO - 500 ppm på båtene våre.

 

Glommen bunkers leverer GO, så da blir det til at jeg bunkrer der

Halvorshavn, som jeg innimellom har bunkret hos leverer visstnok MGO

Alle er forøvrig farget

Redigert av Fru Jacobsen (see edit history)


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...